پورشه 911 هیبرید بدون اضافه‌وزن زیاد سال 2025 معرفی می‌شود

پنج‌شنبه 4 آبان 1402 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
porsche-911-gts-front-view-facelift-spy-photo (1)
پورشه می‌گوید 911 هیبریدی که شاید دو سال دیگر معرفی شود، نباید خیلی سنگین شود و قوای محرکهٔ هیبریدی آن بیشتر روی پرفورمنس تمرکز خواهد داشت تا مصرف...
تبلیغات

پورشه می‌گوید 911 هیبریدی که شاید دو سال دیگر معرفی شود، نباید خیلی سنگین شود و قوای محرکهٔ هیبریدی آن بیشتر روی پرفورمنس تمرکز خواهد داشت تا مصرف سوخت.

پورشه سال‌ها است که در مورد الکتریکی‌سازی اجتناب‌ناپذیر 911 حرف میزند اما این سوپراسپرت هیبریدی هنوز به بازار نیامده است و تا پایان سال 2024 هم خبری از آن نخواهد بود. انتظار می‌رود اولین نسخه‌های فیس‌لیفت نسل کنونی 911 که با نام 992.2 شناخته می‌شود، سال آینده راهی بازار شوند اما تمام مدل‌های اولیه این سری صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کنند. موتورترند با نایب‌رئیس بخش مدل‌های 911 و 718 پورشه «فرانک موزر» مصاحبه کرده است. وی گفته پورشه در حال کار روی 992.2 و توسعهٔ یک نسخهٔ هیبریدی پرفورمنس برای این سری است که حدوداً اواسط دههٔ جاری معرفی می‌شود.

به گفتهٔ موزر، شاید دو سال دیگر بتوانیم 911 هیبریدی را ببینیم. این یعنی هیچ‌کدام از نسخه‌های اولیه 992.2 هیبریدی نخواهند بود و پورشه نسخهٔ هیبریدی را برای یکی از اعضای پرفورمنس بالای خانوادهٔ گستردهٔ 911 در نظر گرفته است. در همین حال، به گفتهٔ پورشه، نسخهٔ هیبریدی 911 صرف‌نظر از اینکه چه مدلی باشد، نباید خیلی سنگین شود. در پروتوتایپی که از 992.2 شکار عکاسان جاسوس شده، برچسب گرد زردرنگی در گوشهٔ سمت چپ بالای شیشهٔ عقب دیده می‌شود که نشان‌دهندهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی آن است. علاوه بر این، روی پلاک خودرو هم حروف EV به چشم می‌خورد.

طبق گزارش‌ها، این خودرو یک مدل هیبریدی معمولی بدون قابلیت اتصال به برق خواهد بود که منطقی است زیرا خودروهای پلاگین‌هیبریدی باطری بزرگ‌تری دارند که به وزن و پیچیدگی اضافه می‌کنند و در خودروی اسپرتی مثل 911 مشکلات جانمایی قطعات را هم به دنبال خواهد داشت. اوایل امسال، اتوکار گزارش داد که GT2 RS جدید از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد تا به سریع‌ترین و قوی‌ترین 911 تاریخ تبدیل شود. ظاهراً این خودرو به پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توربو S و سیستم هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی 963 LMDh مجهز می‌شود که بیش از 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت. گشتاور این مدل هم به میزان قابل‌توجهی نسبت به 800 نیوتن متر توربو S بیشتر خواهد بود.

به گفتهٔ اتوکار، اضافه‌وزن سیستم هیبریدی در GT2 RS از 100 کیلوگرم بیشتر نخواهد بود. برای مقایسه، توربو S کوپه 1650 کیلوگرم وزن دارد. پورشه بارها گفته است که 911 تمام الکتریکی در دههٔ جاری ساخته نخواهد شد و بنابراین، در نسل 992 چنین مدلی را نخواهیم دید. 911 آخرین محصول پورشه خواهد بود که با پیشرانهٔ درون‌سوز ارائه می‌شود و امیدواریم به لطف سرمایه‌گذاری این شرکت روی سوخت‌های مصنوعی، این پیشرانه‌ها جان تازه‌ای پیدا کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.