پورشه 911 GT3R رن اسپرت با قیمت یک میلیون دلار عرضه میشود
این هیولای پرقدرت فقط مجوز حضور در پیست را دارد و حداکثر دور آن به 9400 دور در دقیقه میرسد که 400 دور بیشتر از ردلاین نسخه استاندارد 911 GT3 RS است. خودروی موردبحث برای گرامی داشت جشنهای هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس پورشه و همچنین شصتمین سال تولید 911 معرفی شده و در مراسم ویژهای که اوایل سال جاری در پیست لاگونا سکا برگزار شد حضور داشت.
شرکتکنندگان در این مراسم شانس شنیدن صدای فوقالعاده جذاب پورشه 911 GT3 R در دور 9400 را داشتهاند اما جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط پورشه با استفاده از میکروفونهای داخل و بیرون خودرو این صدا را به گوش همگان می رساند. برای اینکه ژرمنها بهترین تجربه شنیداری را ارائه نمایند حتی میکروفونی در محفظه پیشرانه نیز نصب شده است. ما دوست داشتیم این کلیپ طولانیتر باشد و بیشتر روی صدای تولیدی تمرکز کند اما حتی همین چند ثانیه از ردلاین پیشرانه نیز برای به هیجان آوردن ماشین بازها کافی خواهد بود. اگر با خودروی GT3 R رِن اسپرت آشنا نیستید پس باید بدانید پیشرانه 6 سیلندر 4.2 لیتری تنفس طبیعی و تخت آن از خودروی مسابقهای 911 GT3 R گرفته شده اما رِن اسپرت به دنبال فروش آن به کلکسیونرهاست.
حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین به 611 اسب بخار میرسد که 93 اسب بخار بیشتر از قدرت مدل جادهای 911 GT3 RS است و برای دستیابی به چنین قدرت قابلتوجهی از پیستونها و میلسوپاپهای سفارشی استفاده شده و سوخت E25 برای آن در نظر گرفته شده است. گیربکس 6 سرعته سکونشئال نیز دارای پدال شیفترهایی روی فرمان است و نسبتهای دنده چهارم تا ششم با خودروی مسابقهای GT3 R مسابقات دیتونا مشابه خواهد بود.
پورشه به مشتریان اجازه میدهد تا دو نسخه کم صداتر از سیستم اگزوز با خفه کنها و مبدلهای کاتالیتیک جدید را سفارش دهند. این تنظیمات بهطور خاص برای پیستهایی با محدودیتهای صدای ویژه تدارک دیده میشوند. باید دانست برخی پیستها دارای محدودیت صدای تولیدی پیشرانه هستند و اگر صدای خودرویی از این حد بگذرد پرچم مشکی پدیدار خواهد شد. در نهایت باید گفت تنها 77 دستگاه از پورشه 911 GT3 R رِن اسپرت تولید خواهد شد و هر خودرو 1 میلیون دلار قیمت خواهند داشت.