مقایسه پورشه تایکان توربو GT با تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر

جمعه 25 اسفند 1402 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
2025-porsche-taycan-turbo-gt (4)
جدیدترین نسخه از پورشه تایکان با نام توربو GT رقابت هیجان‌انگیزی با تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر خواهد داشت.
تبلیغات

تایکان توربو GT مدل 2025 هیجان‌انگیزترین عضو خانواده سدان برقی پورشه محسوب می‌شود. با حداکثر قدرت 1019 اسب بخاری و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.1 ثانیه‌ای، این محصول 231 هزار دلاری سلاحی مخوف در برابر رقبایی همچون تسلا مدل S پلد و لوسید ایر سافایر به شمار می‌رود.

پورشه تغییرات قابل‌توجهی را در این خودرو اعمال کرده تا عملکردی بسیار بهتر نسبت به سایر نسخه‌های تایکان داشته باشد اما باید دقت کرد که سایر رقبا نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. لوسید و تسلا قدرت بیشتری تولید می‌کنند و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 2 ثانیه‌ای دارند. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی هر سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تسلا مدل S پلد

پورشه تایکان توربو GT

لوسید ایر سافایر

موتور

سه موتور برقی

دو موتور برقی

سه موتور برقی

قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر)

1020/1424

777-1019 (حالت حمله)/1340

1234/1939

صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

1.99

2.2/2.1 (پکیج وایساخ)

1.89

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

322

290/306 (پکیج وایساخ)

330

وزن (کیلوگرم)

2118

2234 (پکیج وایساخ)

2420

قیمت (دلار)

89,990

231,995

249,000

تسلا مدل S پلد ارزش بسیار بالایی دارد اما جدول بالا تمامی تفاوت‌ها بین خودروها را نشان نمی‌دهد. برای مثال مدل پایه 90 هزار دلاری تسلا فاقد ترمزهای سرامیک کربنی استاندارد مشابه دو خودروی دیگر است. تسلا پکیج پیست 20 هزار دلاری را ارائه کرده که باعث دسترسی به حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعت، لاستیک‌های بهتر، رینگ‌های بزرگ‌تر و... می‌شود. کیت ارتقای ترمزها نیز 15 هزار دلار قیمت دارد اما با این ‌وجود هم تسلا بسیار ارزان‌تر از پورشه و لوسید خواهد بود.

البته اگر این خودروساز آمریکایی می‌خواهد رکورد نوربرگ رینگ را از پورشه پس بگیرد باید چیزی بیشتر از ارتقای ترمز را برای مدل S پلد در نظر داشته باشد. تایکان جدید یک دور این پیست را در زمان 7 دقیقه و 0.7.55 ثانیه طی کرده درحالی‌که رکورددار قبلی یعنی تسلا مدل S زمان 7 دقیقه و 23.231 ثانیه را بر جای گذاشته است. با ورود تایکان به بازار در تابستان سال جاری میلادی مقایسه هر سه خودرو راحت‌تر خواهد بود. توربو GT قیمت حدود 232 هزار دلاری دارد اما برخلاف مدل‌های GT قبلی پورشه، پکیج وایساخ یک آپشن رایگان است که باعث حذف دو صندلی عقب و کاهش وزن آن می‌شود. در آینده مقایسه‌های عملی و واقعی سه خودرو را نیز در پدال پوشش خواهیم داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.