معرفی پورشه 911 مدل 2025 با فناوری هیبرید و قدرت 540 اسب بخار

سه‌شنبه 8 خرداد 1403 - 15:05
مطالعه 9 دقیقه
2025-porsche-911-7
پورشه 911 کاررا GTS مدل 2025 از یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری توربوشارژ هیبریدی استفاده می‌کند و با قیمت پایهٔ 167 هزار دلار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

پورشه پس از گذشت نزدیک شش سال از عمر 911 نسل 992، نسخهٔ بروز شدهٔ آن را با کد 992.2 معرفی کرده است. مهم‌ترین خبر در این به‌روزرسانی، ارائهٔ کاررا GTS جدید با پیشرانهٔ هیبریدی است. کاررا GTS قبلاً صرفاً نسخه‌ای قوی‌تر از کاررا S بود و از همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با قدرت بیشتر استفاده می‌کرد اما حالا GTS حالا به نسخه‌ای هیبریدی تبدیل شده است که بجای موتور 3 لیتری از یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری تخت جدید بهره می‌برد.

این پیشرانه به‌تنهایی 485 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 5 اسب بخار از GTS قبلی بیشتر است. به دلیل وجود سیستم هیبریدی، پورشه در این موتور بجای سیستم توئین توربو، فقط از یک توربوشارژر استفاده کرده است. البته این توربوشارژر فاقد وست‌گیت بوده و از نیروی کمکی برقی بهره می‌برد. این یعنی توربوشارژر همچنان به شکل سنتی با گاز اگزوز کار می‌کند اما یک موتور 15 اسب بخاری روی شفت بین کمپرسور و توربین نصب شده است که برای پاسخگویی فوری، توربو را خیلی سریع‌تر به دورهای بالا می‌رساند و تأخیر توربو را به حداقل می‌رساند. این موتور الکتریکی همچنین می‌تواند با استفاده از انرژی گازهای اگزوز، باطری سیستم هیبریدی را هم شارژ کند.

علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با 55 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور هم بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانه نصب شده است. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بسیار کوچک 1.9 کیلووات ساعتی 400 ولتی تأمین می‌شود که زیر کاپوت جلو بجای باطری معمولی 911 نصب شده است. بدین ترتیب، مجموع خروجی سیستم به 540 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. این قوای محرکهٔ هیبریدی که T-Hybrid نام دارد، تنها 47 کیلوگرم به وزن GTS اضافه کرده است. البته بخشی از این اضافه‌وزن هم به خاطر تجهیزات بیشتر مثل سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است.

ازآنجایی‌که موتور الکتریکی سیستم T-Hybrid در محفظهٔ گیربکس دوکلاچه نصب شده است، برای کاررا GTS هیبریدی گیربکس دستی قابل انتخاب نخواهد بود اما سال آینده برای دیگر نسخه‌های 911 جدید همچنان گیربکس دستی ارائه خواهد شد. کاررا GTS هیبریدی در نسخهٔ محرک عقب ظرف تنها 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا 96 کیلومتر در 2.9 ثانیه) می‌رسد که 0.4 ثانیه بهبود را نسبت به GTS قبلی نشان می‌دهد.

کاررا GTS علاوه بر برخورداری از قوای محرکهٔ هیبریدی، در جلو هم به فلاپ‌های آیرودینامیکی فعال جدیدی مجهز شده است که باعث بهبود خنک‌کنندگی می‌شوند اما ضریب درگ را افزایش نمی‌دهند. سیستم اگزوز اسپرت به‌صورت استاندارد، کمک‌فنرهای تطبیقی PASM، کاهش 10 میلی‌متری ارتفاع از زمین نسبت به کاررا، سیستم کنترل شاسی پویای پورشه با آنتی‌رول‌های الکتروهیدرولیک‌ جدیدی که از سیستم هیبریدی انرژی می‌گیرند و لاستیک‌های پهن‌تر عقب روی رینگ‌های 21 اینچی هم از دیگر ویژگی‌های کاررا GTS جدید هستند. بااین‌حال، این خودرو از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی بی‌بهره است و برخلاف کوروت E-Ray نمی‌تواند حتی برای حرکت‌های کوتاه فقط از موتور الکتریکی استفاده کند.

مدل پایهٔ 911 کاررا نیز برای مدل 2025 به توربوشارژرها و اینترکولرهای GTS قبلی مجهز شده است که قدرت را با 10 اسب بخار افزایش به 395 اسب بخار رسانده اما گشتاور 450 نیوتن متری بدون تغییر باقی‌مانده است. کاررا پایه همان به‌روزرسانی‌های ظاهری GTS را هم تجربه کرده اما دماغهٔ آن متفاوت بوده و از فلپ‌های خنک‌کنندهٔ فعال بی‌بهره خواهد بود. برای مدل 2025 فقط همین دو نسخه مورد به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند و نسخه‌های توربو، توربو S و GT3 فعلاً بدون تغییر عرضه می‌شوند. برای مدل 2025 از نسخهٔ کاررا S هم خبری نخواهد بود.

در داخل، بزرگ‌ترین تغییر 911 مدل 2025 تجهیز به صفحه آمپر جدید و تمام دیجیتالی 12.6 اینچی است تا پورشه بالاخره از صفحه آمپر آنالوگ دست بکشد. بااین‌حال، در میانهٔ این صفحه آمپر دیجیتالی سرعت‌سنج مثل نمونهٔ آنالوگ به نمایش درمی‌آید. علاوه بر این، برخلاف گذشته حالا تمام نسخه‌های 911 به‌صورت استاندارد با دو صندلی ارائه می‌شوند اما صندلی‌های عقب بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش خواهند بود.

پورشه فعلاً کاررا پایه را به‌صورت محرک عقب در نسخه‌های کوپه و کابریولت عرضه می‌کند درحالی‌که کاررا GTS در نسخه‌های کوپه و کابریولت به‌صورت محرک عقب و چهارچرخ محرک و در نسخهٔ تارگا به‌صورت چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود. 911 مدل 2025 گران‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که قیمت کاررا پایه به 122,095 دلار رسیده که افزایش حدود 6 هزار دلاری را نشان می‌دهد درحالی‌که قیمت کاررا GTS با افزایش قابل‌توجه 14 هزار دلاری به 166,895 دلار رسیده است. فیس‌لیفت 911 نسل 992 پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.