درگ پورشه 911 هیبرید جدید با کاررا GTS قبلی، سریع‌تر از اعداد اعلامی!

سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
photo_2024-06-23_12-00-27
پورشه 911 هم سرانجام وارد عصر الکتریکی‌سازی شد و حالا نسخهٔ هیبریدی جدید آن در مسابقهٔ درگ در برابر GTS غیرهیبریدی قبلی قرار گرفته است.

پورشه 911 کاررا GTS قبلی به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز بود که 480 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کاررا GTS هیبریدی اما شاهد یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری شش سیلندر تخت جدید هستیم که فقط یک توربوشارژر دارد و خروجی آن با 485 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور، به‌تنهایی مشابه نسخهٔ قبلی است. بااین‌حال، یک موتور الکتریکی هم در گیربکس دوکلاچه نصب شده است که مجموع خروجی را به 540 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

به دلیل وجود سیستم هیبریدی، طبیعی است که GTS جدید سنگین‌تر از قبل شده باشد اما این افزایش وزن تنها 50 کیلوگرم است و حالا وزن نسخهٔ هیبریدی به 1595 کیلوگرم رسیده درحالی‌که این عدد برای نسخهٔ قبلی 1545 کیلوگرم بود. هردو خودرو دیفرانسیل عقب هستند و هردو از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه پورشه استفاده می‌کنند. در این مسابقه بین دو نسخهٔ 911 کاررا GTS، مت واتسون به همراه رانندهٔ سابق فرمول یک و سفیر کنونی برند پورشه، «مارک وبر» با خودروها رانندگی می‌کنند.

به دلیل توانایی‌های رانندگی بیشتر وبر، رانندگی با GTS قدیمی به او سپرده می‌شود و مت پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی جدید می‌نشیند. ابتدا دو مسابقهٔ درگ با این شرایط برگزار می‌شود که در هردو، 911 هیبریدی به لطف قدرت بیشتر به پیروزی می‌رسد حتی با وجودی که در درگ اول با مشکل کشش مواجه می‌شود و ابتدا کمی عقب می‌افتد. سپس راننده‌ها جابجا می‌شوند و اینجا است که مهارت‌های رانندهٔ فرمول یک خود را نشان می‌دهند زیرا وبر استرالیایی پشت فرمان GTS هیبریدی با اختلاف زیادی برنده می‌شود و زمان 10.9 ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که 11.4 ثانیه طول می‌کشد تا مت واتسون با GTS قدیمی از خط پایان عبور کند.

این در حالی است که پورشه برای GTS هیبریدی زمان پیمودن 400 متر را 11 ثانیه اعلام کرده و وبر در این مسابقه حتی زمانی بهتر از این را به ثبت می‌رساند. البته وقتی یک رانندهٔ فرمول یک پشت فرمان خودرویی بنشیند، بهتر عمل کرد از اعداد اعلامی سازنده خیلی عجیب نخواهد بود.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

پورشه 911 GTS هیبریدی

پورشه 911 GTS قبلی

پیشرانه

3.6 لیتری H6 توربو

3.0 لیتری H6 توئین توربو

قدرت

540 اسب بخار

480 اسب بخار

گشتاور

610 نیوتن متر

570 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

عقب

عقب

عقب

وزن

1595 کیلوگرم

1545 کیلوگرم

قیمت

170 هزار یورو

155 هزار یورو

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.