موتور چهار سیلندر برای نسل بعدی کیمن و باکستر
عرضه نسل جدید پورشه باکستر و کیمن با موتور چهار سیلندر یعنی دو سیلندر کمتر، یک توربو بیشتر، و 395 اسب بخار نیرو تایید شده است. ماتیاس مولر، مدیرعامل پورشه، به این نکته اشاره کرد که در نسل بعدی پورشه باکستر و کیمن از موتورهای چهار سیلندر استفاده خواهد شد.
چند وقت پیش نیز اعلام شد که یک موتور چهار سیلندر خطی برای مدل کراس آور ماکان انتخاب شده است، که احتمالاً اواخر امسال وارد بازار خواهد شد، ولی این اولین باری است که یک مدل اسپرت پورشه با موتوری پایینتر از موتورهای شش سیلندر خطی که معمولاً بر روی آنها قرار میگرفت وارد بازار خواهند شد.
دلیل تغییر این چنینی در موتورهای این دو خودرو، روند کوچک سازی است که در بین خودروسازان مختلف به منظور کاهش میزان تولید گازهای آلاینده در پیش گرفته شده است. تا جایی که موتور دوست داشتنی شش سیلندر در مدلهای سری 3 ب ام و جای خود را به یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر دار داده است، بنابراین تصمیم پورشه برای حرکت به سمت داشتن یک موتور توربوی کوچکتر منطقی به نظر میرسد، شاید از نظر احساسی این گونه نباشد، ولی از نظر پیروی از مقررات بدون شک تصمیم درستی محسوب میشود.
موتور جدید از نظر میزان نیرو مشکلی نخواهد داشت، زیرا مولر به این نکته اشاره کرده است که اوج نیروی این موتور معادل 395 اسب بخار خواهد بود. این در حالیست که این رقم فحتی فراتر از مدلهای اسپرت و جدید GTS می باشد. به طور طبیعی، انتظار میرود تا پورشه با بهینهسازی و تقویت موتور و تغییر زمان بندیهای آن تلاش خواهد کرد تا این دو مدل مذکور تداخلی با آمار و ارقام کیفیت عملکرد 911 نداشته باشند. با این وجود، پورشه تجربهی زیادی در به دست آوردن قدرتهای بالا از موتورهای توربو شارژر دار دارد، حال با در نظر گرفتن این نکته، یک کیمن سبکتر با گشتاور بیشتر بسیار جالب توجه به نظر میرسد.