تک آرت مونوکروم؛ پورشه 911 توربو S در زرهی از جنس فیبرکربن

دوشنبه 9 مهر 1403 - 16:31
مطالعه 9 دقیقه
TECHART-Porsche-992.1-Turbo-Monochrome-1-copy-1024x577
تنها 20 نمونه از این نسخه بهبودیافته 911 تولید خواهد شد که احتمالا قیمتی بالاتر از 350 هزار دلار داشته باشد.
تبلیغات

911 توربو یکی از مهم‌ترین خودروهای تاریخ پورشه به شمار می‌رود که نخستین نسل آن، درست 50 سال پیش وارد خط تولید این شرکت آلمانی شد. این مدل خاص و قدرتمند همیشه موردتوجه تیونرهای گوناگون نیز بوده است؛ یکی از این برندها، تیونر آلمانی تک‎آرت به شمار می‌رود که سابقه بلندبالایی در بهینه‌سازی و بهبود خودروهای شرکت پورشه، به‌ویژه 911 دارد. محصول تازه تک‌آرت که بر پایه نسل تازه 911 توربو توسعه پیدا کرده است، «مونوکروم» نام دارد و خود بر پایه یک محصول دیگر از تک‌آرت یعنی «GT استریت R» ساخته شده؛ GT استریت R هم بر پایه یک 911 توربو S توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب ریشه مونوکروم هم به 911 توربو S باز می‌گردد.

خودروی جدید تک‌آرت یک محصول تولید محدود با تیراژ تنها 20 دستگاه است که از ابتدا بازسازی نخواهد شد؛ بنابراین تنها 20 نفر از 87 مالک تک‌آرت GT استریت R می‌توانند برای آن ثبت‌سفارش کنند. مونوکروم به ویژگی‌های منحصربه‌فردی مجهز شده که شامل چرخ‌های تازه، کابین بسیار شخصی‌سازی‌شده و المان‌های بصری دیگر می‌شود. البته که این بهبودها تماما ظاهری نبوده‌ و آیرودینامیک مونوکروم را هم ارتقا داده‌اند.

ازجمله قطعات تازه در این خودرو می‌توان به نشان تازه تک‌آرت به‌جای لوگوی پورشه، رینگ‌های آلیاژی 22 اینچی فورج‌کاری شده فرمولا 8 و قطعات فیبرکربنی تازه مانند بادشکن‌های پهن‌تر جلو، افزونه‌های سپر عقب، بالچه GT3RS، کاپوت طرح‌دار و بالچه روی صندوق اشاره کرد. هر چند نام خودرو و تصاویر منتشرشده آن استایل تک‌رنگ و سیاه مونوکروم را به‌خوبی نشان می‌دهد اما سازنده اعلام کرده که می‌تواند بدنه را به رنگ‌های دیگر هم مزین کند.

تک‌آرت مدعی شده مونوکروم با تکیه‌بر قطعات آیرودینامیکی تازه‌اش، نیروی عمودی بیشتری را در مقایسه با نسخه عادی 911 توربو S تولید کرده و نیروی لیفت جلوی خودرو را هم در سرعت 140 کیلومتر بر ساعت تا 45 درصد کاهش می‌دهند.

فضای داخلی تک‌آرت مونوکروم با مواد باکیفیتی چون چرم آلکانتارا، پارچه‌های طرح‌دار سنتی و قطعات فیبرکربنی پوشیده شده است. پدال‌های گاز و ترمز از جنس آلومینیوم سیاه‌رنگ تهیه شده‌اند. برند تک‌آرت و نشان مونوکروم هم در سرتاسر کابین به چشم می‌خورد. البته که تمام اجزای کابین به سلیقه خریدار شخصی‌سازی خواهد شد.

پیشرانه این خودروی اسپرت را یک واحد 3.8 لیتری 6 سیلندر تویین توربو تشکیل می‌دهد که توان تولید 810 اسب بخار قدرت و 950 نویتن متر گشتاور را دارد و بدنه زیبای مونوکروم را سرعت 350 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به این ترتیب نسخه عادی 911 توربو S برای رسیدن به این خودرو به 160 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور بیشتر نیاز دارد. ظاهرا خبری از سیستم فنربندی انقلابی در این خودرو نیست اما مالکان می‌توانند با توجه به سلیقه خود، ارتفاع از سطح زمین را کاهش داده و از فنرهای کویل‌اور بهره‌مند شوند.

شرکت تک‌آرت حرفی از قیمت نهایی مونوکروم به میان نیاورده است اما با توجه به دقت بالایش به جزئیات، استفاده از مواد اولیه باکیفیت، بهبود چشمگیر پیشرانه و تولید محدود می‌توان انتظار داشت که آن را ا قیمتی بالا به فروش برساند. تک‌آرت در نسخه پیشین این خودرو و برای تولید مدلGT استریت R مبلغ 109 هزار دلار را از مشتری دریافت می‌کرد که شامل هزینه خرید خودرو نمی‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که باتوجه به قیمت 203 هزار دلاری 911 توربو S پایه، مونوکروم از مرز 350 یا شاید 400 هزار دلار عبور کند. نظر شما درباره برند تک‌آرت و محصولات زیبای آن چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.