فراخوان تمام مدلهای پورشه کاررا GT برای تعمیرات
سال گذشته بود که مجمع «PCNA» یا همان خودروهای پورشه در آمریکای شمالی با اعلام یک فراخوا از مالکان این سوپراسپرت مدرن-کلاسیک خواست که با آن رانندگی نکنند. زیرمجموعه آمریکایی این خودروساز آلمانی متوجه شده بود که سیستم فنربندی سوپراسپرت کاررا GT به زنگزدگی حاصل از برخورد نمک حساس است و درصورت تماس طولانی، با شکست مواجه میشود. اگر برخورد و تماس موثر باشد، طبق خودرو خواهد شکست و رانندگی با کاررا GT خطرناک خواهد بود.
خوشبختانه برای پورشه و مالکان، این اتفاق هیچگاه رخ نداد. پورشه حال پس از یک سال اعلام کرده که راهحل قطعی مشکل را پیدا کرده و میتواند خودروی تمام مالکان را برای همیشه از این مورد مصون دارد. این شرکت تصمیم گرفته که درکنار تعمیر خودروهایش، حسننیت خود را هم به مشتریان ثروتمندش ثابت کند؛ در همین راستا به هر مالک چهار تایر تازه خواهد داد تا روی کاررا GT خود نصب کنند.
برند میشلین مسئولیت تولید تایرهای یادشده را برعهده گرفته و مدل پایلوت اسپرت کاپ 2 خود را بهطور اختصاصی برای پورشه کاررا GT بهینهسازی کرده است. این حرکت پورشه نهتنها در چشم مالکان بسیار پسندیده جلوه میکند، بلکه به سایر خریداران بالقوه خودروهای کلاسیک و مدرنش نشان میدهد که پورشه حتی بعد از سالها، همچنان از شما پشتیبانی خواهد کرد.
خودروی موردبحث در این مطلب، در سال 2004 و بهعنوان پرچمدار خودروهای پورش رونمایی شد. این سوپراسپرت گرانقیمت و خاص بر پایه خودروی لمان 911GT1 و LMP-198 توسعه پیدا کرده بود و از یک موتور قدرتمند 5.7 لیتری 10 سیلندر V شکل سود میبرد که توان تولید 612 اسب بخار قدرت را داشت. تستهای مجله «Car and Driver» نشان داد که کاررا GT درعرض 3.5 ثانیه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت میرسد و برای دستیابی به 209 کیلومتر بر ساعت تنها به 10.8 ثانیه زمان نیاز داشت؛ ارقامی که در زمان خود خیرهکننده محسوب میشدند. حداکثر سرعت این سوپراسپرت 330 کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.
بنابراین انتظار میرود که مالکان این خودرو، گهگاه تواناییهای آن را موردآزمایش قرار داده باشند. از این رو باید از قطعات مصرفی مانند لاستیکهایشان مراقبت کنند تا با مشکل مواجه نشوند. هر چند بیشتر مالکان کاررا GT، آن را در یک گاراژ زیبا و خاص نگهداری میکنند تا خاک نخورد!
در سال 2017، تصادف یک دستگاه کاررا GT باعث شد که پای پورشه به دادگاه باز شود. هر چند که ایمنی این دسته از خودروها در حرکت تضمینشده نیست و خودروسازان هم مسئولیتی برای تایرهای آنها در نظر نمیگیرند اما پورشه تصمیم گرفته با اعطای تایرهای اختصاصی رایگان، قدمی مثبت را در راستای جلب اعتماد مشتریانش بردارد. نظر شما درباره کاررا GT چیست؟ چرا شرکتهایی بزرگ از ارائه این دسته هدایا خودداری میکنند و بهجای آن، حتی کوچکترین ویژگیها را هم بهعنوان یک آپشن کوچک درنظر میگیرند؟