درگ شاسی بلندهای فراری، پورشه، آئودی و لامبورگینی

دوشنبه 18 فروردین 1404 - 05:22
مطالعه 4 دقیقه
maxresdefault
چهار نمونه از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان گرد هم جمع شده‌اند تا رقابتی جذاب را در 400 متر به نمایش بگذارند.

از بین این چهار شاسی‌بلند، سه‌تا از گروه فولکس‌واگن هستند که فقط یکی از آن‌ها بنزینی خالص است. این ماشین آئودی RS Q8 پرفورمنس است که با 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. این نیرو توسط پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکس‌واگن تولید می‌شود که EA825 نام دارد. دو خودرو بعدی لامبورگینی اوروس SE و پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه هستند که هردو از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی یکسانی با همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی EA825 استفاده می‌کنند ولی در خروجی باهم تفاوت دارند. این سیستم در اوروس 800 اسب بخار قدرت و در پورشه 740 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور هردو یکسان و برابر با 950 نیوتن متر است.

فراری پوروسانگوئه اما با سه رقیب خود کاملاً متفاوت است. این خودرو از پیشرانهٔ 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی جذاب مارانلو استفاده می‌کند که 725 اسب بخار قدرت و 715 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل می‌شود که در عقب نصب شده است. هرچند فراری از لحاظ قدرت پس از آئودی دومین خودروی ضعیف گروه محسوب می‌شود ولی سبک‌ترین وزن را در بین این چهار شاسی‌بلند دارد. هرچند پوروسانگوئه با وزن 2150 کیلوگرم خیلی خودروی سبکی نیست ولی از سنگین‌ترین عضو گروه یعنی اوروس SE با وزن 2.5 تنی به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر است. پورشه هم وزنی نزدیک به لامبورگینی دارد ولی آئودی به دلیل فقدان باطری و موتور الکتریکی، حدود 200 کیلوگرم از پسرعموهای خود سبک‌تر است.

پس از چند درگ ناموفق به دلیل مشکلات خودروها، سرانجام چهار شاسی‌بلند باهم حرکت را آغاز کردند تا نبرد جذابی را به نمایش بگذارند. در آخرین درگ لانچ تمام خودروها تقریباً خوب بود و توانستیم رقابت درستی را ببینیم. هر چهار شاسی‌بلند با وجود تفاوت در پیشرانه، قدرت و وزن عملکرد بسیار نزدیکی داشتند و همگی تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد شدند. بااین‌حال، در مسابقات درگ دهم‌های ثانیه‌ هم تعیین‌کننده هستند و به همین دلیل پوروسانگوئه با تایم 11.6 ثانیه آخر شد. آئودی و لامبورگینی با وجود اختلاف چشمگیر قدرت، هردو ظرف 11.5 ثانیه به خط پایان رسیدند و پورشه با تایم 11.4 ثانیه برنده شد تا نشان دهد قدرت همه‌چیز نیست.

در مسابقهٔ رولینگ اول هم کاین برنده شد اما در رولینگ دوم فراری نشان داد که پیشرانهٔ تنفس طبیعی در سرعت‌های بالا زنده می‌شود و پوروسانگوئه توانست رقبای قوتر خود را پشت سر بگذارد. در آزمایش ترمز نیز فراری تأثیر وزن سبک‌تر را نشان داد و زودتر متوقف شد درحالی‌که آئودی بنزینی در رتبهٔ دوم قرار گرفته و شاسی‌بلندهای سنگین‌وزن پلاگین‌هیبریدی هم آخر شدند.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS Q8 پرفورمنس

لامبورگینی اوروس SE

پورشه کاین توربو E-Hybrid

فراری پوروسانگوئه

پیشرانه

4.0 لیتری V8 توئین توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو هیبرید

6.5 لیتری V12

قدرت

640 اسب بخار

800 اسب بخار

740 اسب بخار

725 اسب بخار

گشتاور

850 نیوتن متر

950 نیوتن متر

715 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

وزن

2275 کیلوگرم

2504 کیلوگرم

2495 کیلوگرم

2150 کیلوگرم

قیمت

137,495 دلار

262,631 دلار

153,050 دلار

433,686 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.