معرفی پورشه 911 اسپیریت 70، نسخهای ویژه با الهام از دهه 70
پورشه 911 اسپیریت 70، نسخه ویژهای بر اساس کاررا GTS کابریولت است این خودرو با رنگ زیتونی، پارچه نمادین طرح پاشا و ویژگیهای برگرفته از دهه 70، سومین مدل از سری میراث پورشه محسوب میشود.
پورشه با معرفی 911 اسپیریت 70، کلکسیونرها را بار دیگر مجذوب خود کرده است. این نسخه ویژه سومین مدل از سری میراث پورشه محسوب میشود. این مدل که بر اساس 911 کاررا GTS کابریولت شکل گرفته، با الهام از فلسفه طراحی پورشه در دهه 1970، ترکیبی از نوستالژی و فناوری مدرن را ارائه میدهد. این خودرو با تولید محدود 1,500 دستگاه در سراسر جهان، از اواخر تابستان 2025 در آمریکا عرضه میشود و قیمت پایهای 242,250 دلار دارد. در سایر بازارها مانند اروپا نیز برنامهریزی شده است.
911 اسپیریت 70 با رنگ اختصاصی زیتونی نئو عرضه میشود که بهطور خاص برای این مدل طراحی شده و حس و حال دهه 70 را زنده میکند. رینگهای تکپیچ با رنگ طلایی-خاکستری که از مدل اسپرت کلاسیک به عاریت گرفته شدهاند، در جلو 20 اینچ و در عقب 21 اینچ هستند. سه نوار تزئینی از روی کاپوت تا سپر امتداد دارند و در انتها با نوشته "911" به سبک مدلهای دهه 1970 تکمیل میشوند. نشان پورشه روی دماغه، نسخهای بازطراحیشده از نشان سال 1963 است که اصالت تاریخی را به نمایش میگذارد. روی درها، نوشته پورشه و شمارهها به چشم میخورند، هرچند این تزئینات بهصورت اختیاری قابلحذف هستند.
کابین 911 اسپیریت 70 جایی است که نوستالژی به اوج میرسد. بخش مرکزی صندلیها و قسمتهایی از داخل کابین با پارچه پاشا پوشیده شدهاند، طرحی نمادین از دهه 70 که یادآور پرچم شطرنجی در حال اهتزاز است. این پارچه که از ترکیب پارچه و نخ فلاک ساخته شده، در رنگهای مشکی و زیتونی نئو با نمای بیرونی هماهنگ است. خریداران میتوانند بهصورت اختیاری پشتی صندلیها و تریم داشبورد را نیز با این پارچه سفارش دهند که جلوهای یکپارچه و چشمنواز ایجاد میکند. صفحهنمایش 10.9 اینچی، فرمان اسپرت GT، نورپردازی داخلی و تزئینات چرمی با دوخت متضاد، حس تجمل مدرنی را به کابین میافزایند. سقف نرم کابریولت هم تجربه رانندگی در فضای باز را فراهم میکند.
این 911 ویژه از پیشرانه جدید T-Hybrid کاررا GTS بهره میبرد که شامل یک موتور 3.6 لیتری توربوشارژ تخت شش سیلندر و یک موتور الکتریکی است. این ترکیب 540 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این ماشین حدود 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 312 کیلومتر در ساعت است. سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم فرمانپذیری محور عقب هم چابکی و پایداری را تضمین میکنند.