بررسی پورشه پانامرا توربو مدل ۲۰۱۴

پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 - 19:59
مطالعه 8 دقیقه
2014 Porsche Panamera Turbo S Executive
خودروسازان معمولاً نیازهای بازارهای هدفشان را در نظر می‌گیرند و مطابق آن تغییراتی در مدل‌هایشان انجام می‌دهد. پورشه نیز برای این که بخش از بازار...
تبلیغات

خودروسازان معمولاً نیازهای بازارهای هدفشان را در نظر می‌گیرند و مطابق آن تغییراتی در مدل‌هایشان انجام می‌دهد. پورشه نیز برای این که بخش از بازار خود را راضی نگه دارد، شاید باید گفت مشتری‌های چینی خود را راضی کند، پانامراهای خود را به صورت کشیده‌تر تولید کرده است. این کشیدگی باعث شده تا پانامرا، فاصله محورهای زیادی همانند ب ام و سری ۷ و مرسدس‌بنز کلاس S پیدا کند و قیمت آن نیز به بنتلی فلایینگ اسپور نزدیک شود.

تمام افزایش طولی که در پانامرا صورت گرفته به ردیف صندلی‌های عقب وارد شده است. از بیرون تنها چیزی که جلب توجه می‌کند، تنها درهای کشیده‌تر در عقب پانامراست. البته تا وقتی یک پانامرای معمولی را در کنار آن نبینید، هرگز متوجه این افزایش طول نمی‌شوید. وقتی این درهای بزرگ باز می‌شوند، با یک طراحی داخلی مواجه می‌شوید که همیشه مختص یک پانامرا بوده است. مانند یک پانامرای معمولی، دو صندلی با یک کنسول وسط قرار گرفته و فضای زیادی برای پاها در نظر گرفته شده است.

تریم چرمی به صورت استاندارد به همراه مدل توربو عرضه می‌شود. با این حال، پورشه آپشن‌های چرمی زیادی برای بخش‌های مختلف کابین پانامرا در نظر گرفته است. مدل پایه پانامرا توربو اکزکوتیو، قیمتی برابر ۱۶۲۰۷۵ دلار دارد که در خودروی تست در این بررسی با اضافه‌شدن آپشن‌های مختلف، ۵۹ هزار دلار دیگر به آن اضافه شده است. پورشه همچنین مدل توربو S اکزکوتیو ۵۷۰ اسب‌بخاری را پیشنهاد می‌دهد که قیمتش از ۲۰۱۴۹۵ دلار شروع می‌شود. البته برای بودجه‌های کمتر اکزکوتیو 4S نیز با قیمت اولیه ۱۲۶۵۹۵ دلار موجود است.

بعد از کمی بازی تنظیم ۸ جهته صندلی‌ها، متوجه می‌شویم که صندلی‌های عقب اکزکوتیو جای مناسبی برای یک خواب کوتاه روزانه هستند. با این حال، وقتی در صندلی راننده باشیم، خواب هرگز به سراغ ما نخواهد آمد. یک موتور ۴/۸ لیتری V8 با توربوشارژر دوقلو، قدرتی به میزان ۵۲۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و آن را توسط یک سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه منتقل می‌کند. اکزکوتیو توربو ۱۹۳۶ کیلوگرمی از حالت ایستاده برای شتاب‌گیری به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳/۳ ثانیه نیاز دارد. همچنین این خودرو مسافت یک‌چهارم مایل را در مدل ۱۱/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

این سطح از شتاب اسپرت در پانامرا به راحتی قابل دسترسی است. در همین حال، استفاده از پکیج اسپرت کرونو با قیمت ۲۵۵۰ دلار، یک ابزار شروع و توقف حرکت در اختیار قرار می‌دهد. به منظور شتاب‌گیری، کلید اسپرت پلاس را در وسط کنسول فشار دهید. بعد با پای چپ ترمز را نگه دارید و با پای راست بر روی پدال گاز فشار وارد کنید تا دور موتور به ۴۸۰۰ دور بر دقیقه برسد. سپس ترمز را رها کنید؛ در این حالت، گیربکس به صورت خودکار کلاچ را درگیر می‌کند و نیروی V8 را به تمام چهار چرخ وارد می‌کند. اگر چنین کاری را انجام دهید، احتمالاً دیگر نمی‌خواهید پشت فرمان هیچ خودروی دیگری به جز پانامرا، بنشینید.

واکنش سریع فرمان پانامرا، به همراه وضعیت مناسب پدال ترمز و شاسی مستحکم، کنترل فوق‌العاده‌ای برای خودرو به ارمغان آورده است. بهترین موضوع در مورد پانامرا است که این خودرو، یک اسپورت است که در لباس یک سدان بزرگ پیچیده شده است. فضای بزرگ و جادار در صندلی‌های عقب و همین‌طور جای مناسب صندلی راننده، باعث بالا رفتن کیفیت سواری شده است. [دانلود ویدئو]

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۲۲۱۰۷۵ دلار (قیمت پایه: ۱۶۲۰۷۵ دلار)
  • نوع موتور: دوتوربوشارژه با خنک‌کننده داخلی DOHC 32-valve V8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۴۸۰۶ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک دو کلاجه.
  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۰۷ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۷ متر.
  • عرض: ۱/۹۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
  • وزن کلی: ۱۹۳۶ کیلوگرم.
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۴/۲ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۱۱ متر.

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

[jwplayer mediaid="72416"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.