بازتولید جذاب پورشه ۹۱۱ با قلب ۵۰۰ اسب بخار؛ شاهکار راننده سابق فرمول یک
در دنیایی که رستوماد پورشههای ۹۱۱ کلاسیک به هنری رقابتی تبدیل شده، یک راننده سابق فرمول یک با پروژهای جسورانه وارد میدان شده است. این خودرو که TMC آوالانچ نام دارد، یک پورشه ۹۱۱ با بدنهای کامل از فیبر کربن و قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار است که توسط شرکت تارسو مارکس کانسپت، متعلق به راننده برزیلی، تارسو مارکس، ساخته شده و قرار است بهزودی در حراجی به فروش برسد.
این پروژه که حاصل ۱۰ هزار ساعت کار در طول سه سال بوده، فرمول آشنای رستومادها را دنبال میکند یعنی حفظ ظاهر کلاسیک و دوستداشتنی یک ۹۱۱ هوا خنک و ترکیب آن با مهندسی و عملکردی مدرن. تارسو مارکس که بین سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ در ۲۶ مسابقه فرمول یک شرکت کرده، حالا تخصص خود را از پیست به کارگاه آورده تا رقیبی برای نامهای بزرگی چون سینگر و گونترورکس خلق کند. نقطه قوت اصلی آوالانچ، بدنه آن است. تمام پنلهای اصلی خودرو با قطعات سبکوزن فیبر کربن جایگزین شدهاند و با رنگ سفید مرواریدی خیرهکنندهای پوشانده شدهاند. این ظاهر با رینگهای کلاسیک فوکس، کالیپرهای ترمز زردرنگ و چراغهای LED مدرن در جلو و عقب تکمیل میشود.
قلب تپنده این هیولای کلاسیک یک موتور ۴ لیتری تنفس طبیعی هوا خنک است که قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار تولید میکند. این میزان قدرت، آوالانچ را مستقیماً در سطح برخی از قدرتمندترین ساختههای سینگر قرار میدهد و نویدبخش عملکردی هیجانانگیز است. فضای داخلی نیز بهاندازه بیرون خودرو، خاص و چشمگیر است. کابین غرق در چرم نارنجی روشن است که تضاد زیبایی با قطعات متعدد فیبر کربن در داشبورد، فرمان و پشت صندلیها ایجاد میکند. یک دستهدنده مسابقهای از برند CAE که در تونل مرکزی فیبر کربنی قرار گرفته، حس و حال یک خودروی مسابقهای تمامعیار را به راننده منتقل میکند.
این پورشه منحصربهفرد که تنها ۱۱۳ کیلومتر کارکرد دارد، در حراجی معتبر Mecum در جریان رویداد هفته اتومبیل مونتری به حراج گذاشته میشود. هرچند پیشبینی میشود که قیمت آن به چند صد هزار دلار برسد اما باید دید آیا نام یک راننده فرمول یک برای رقابت با برندهای جاافتاده این حوزه کافی خواهد بود یا نه.