راف رودئو، پورشه ۹۱۱ آفرود با ۶۱۰ اسب بخار و گیربکس دستی!
پنج سال پیش، راف از یک ۹۱۱ آفرود که از مدل داکار الهام گرفت بود در قالب کانسپت رونمایی کرد و حالا این شرکت اولین نسخهٔ تولیدی محصول جذاب خود که رودئو نام دارد را در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درآورده است. این نشان داد که رودئو چیزی فراتر از یک رؤیا بوده است. این یک هیولای واقعی با شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پیشرانهٔ ۶۱۰ اسب بخاری و گیربکس دستی است که برای درهم نوردیدن سختترین مسیرها ساخته شده است.
رودئو یک پورشه ۹۱۱ نیست که صرفاً برای کمی تفریح در مسیرهای خاکی، ارتفاعش را بالا برده باشند. این خودرو بر پایه یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی کاملاً سفارشی ساخته شده است که به گفتهٔ راف، آن را به تنها خودروی آفرود واقعی با چنین سازهای در جهان تبدیل میکند. نمونهٔ حاضر در مونتری با رنگ مشکی خیرهکننده جردن بلک و رینگهای فورجکاری شده سفیدرنگ تکپیچ، ظاهری مصمم و جنگجو دارد.
قلب تپنده این ۹۱۱ آفرود یک موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت توربوشارژ و آب خنک است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و حدود ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تمام این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به یک سیستم چهارچرخ محرک کاملاً قابل تنظیم با قابلیت توزیع متغیر گشتاور بین محورهای جلو و عقب منتقل میشود تا ترکیبی رؤیایی برای علاقهمندان به رانندگی خالص شکل گیرد.
برای اطمینان از توانایی رودئو در مقابله با چالشهای آفرود، مهندسان راف آن را به یک سیستم تعلیق پیشرفتهٔ پوشراد با کمکفنرهای فعال و بازوهای دو جناقی مجهز کردهاند. این سیستم نهتنها کیفیت سواری را بهبود میبخشد، بلکه ارتفاع خودرو را به میزان چشمگیر ۲۴۲ میلیمتر افزایش میدهد. ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای شش پیستونه در هر چهارچرخ نیز وظیفهٔ متوقف کردن این هیولا را بر عهده دارند. راف همچنین با افزایش عرض محورها (۴۱ میلیمتر در جلو و ۱۴۲ میلیمتر در عقب نسبت به مدل SCR) و افزودن گلگیرهای پهن و محافظهای سپر در جلو و عقب، ظاهر تهاجمی و آمادهٔ رالی رودئو را نیز تکمیل کرده است.