بازتولید پورشه ۹۱۱ کلاسیک با قلب برقی و ۷۶۰ اسب بخار!

سه‌شنبه 4 شهریور 1404 - 10:00
مطالعه 3 دقیقه
رستوماد پورشه 911 اوراتی فاندر ادیشن برقی
شرکت اوراتی، پورشه ۹۹۳، آخرین ۹۱۱ هوا خنک را به یک هیولای برقی با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و بدنه فیبر کربنی کرده است.
تبلیغات

در اقدامی که شاید قلب علاقه‌مندان متعصب پورشه را به درد آورد، شرکت اوراتی از جدیدترین پروژهٔ خود رونمایی کرده است. یک پورشه ۹۱۱ از نسل ۹۹۳ که به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل شده است. این خودرو که فاندر ادیشن نام دارد، آخرین نسل از پورشه‌های هوا خنک را به یک هیولای مدرن با قدرت ۷۶۰ اسب بخار، بدنه فیبر کربن و شاسی بازمهندسی‌شده تبدیل می‌کند. این تحول بزرگ تنها به تعویض پیشرانه محدود نمی‌شود. اوراتی این خودروی کلاسیک دهه ۹۰ میلادی را به‌طور کامل بازسازی کرده و با امکانات مدرن و شخصی‌سازی گسترده، آن را برای عصر جدید آماده کرده است. نکتهٔ جالب‌توجه این است که این فرآیند کاملاً برگشت‌پذیر است و مالک می‌تواند هر زمان که بخواهد، خودرو را به حالت اصلی کارخانه‌ای خود بازگرداند.

مهم‌ترین تغییر در زیر پوست این پورشه رخ داده است. موتور شش سیلندر تخت هوا خنک جای خود را به یک موتور الکتریکی قدرتمند داده که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد حتی از قوی‌ترین مدل‌های نسل ۹۹۳ مانند کاررا RS، توربو S و GT۲ نیز بیشتر است. این نیروی عظیم از طریق یک دیفرانسیل سفارشی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در تنها ۳.۳ ثانیه ممکن می‌سازد. انرژی این مجموعه توسط یک باتری ۶۳ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل، بردی معادل ۳۲۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی، می‌توان شارژ باتری را در حدود ۲۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند. اوراتی تأکید کرده که وزن و توزیع آن به‌دقت مشابه خودروی اصلی حفظ شده تا شخصیت رانندگی ۹۹۳ دست‌نخورده باقی بماند.

فرآیند تبدیل با بازسازی کامل خودروی اصلی توسط متخصصان پورشه آغاز می‌شود. سپس پنل‌های بدنهٔ اصلی با نمونه‌های سبک‌وزن از جنس فیبر کربن جایگزین می‌شوند که ضمن وفاداری به طراحی جاودانهٔ ۹۹۳، المان‌هایی را از مدل توربو S وام گرفته‌اند. چراغ‌های LED جدید، نشان‌های اوراتی و حذف خروجی‌های اگزوز، چهره‌ای مدرن به این خودرو بخشیده‌اند. این خودرو روی رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی فورج‌کاری شده سوار است که از طراحی کلاسیک رینگ‌های HRE الهام گرفته شده‌اند.

در داخل کابین، ترکیبی از میراث و فناوری مدرن به چشم می‌خورد. پوشش آلکانترا و چرم، صفحه آمپر پنج‌گانه کلاسیک که برای نمایش اطلاعات سیستم برقی به‌روزرسانی شده و یک سیستم ناوبری کلاسیک پورشه با اتصال بلوتوث، فضایی آشنا و درعین‌حال کاربردی ایجاد کرده‌اند. برای علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت، امکان سفارش صندلی‌های ریکارو و حذف صندلی‌های عقب نیز فراهم است. برای کنترل بهتر این قدرت، شاسی خودرو نیز دستخوش تغییرات مهمی شده است. فرمان با نیروی کمکی برقی، سیستم احیای انرژی ترمزها و قطعات جدید در سیستم تعلیق و ترمزهای تقویت‌شده، بخشی از این به‌روزرسانی‌ها هستند. اوراتی همچنین یک پکیج پرفورمنس سفارشی شامل سیستم تعلیق فعال و ترمزهای بادوام‌تر را برای کسانی که به دنبال بهترین هندلینگ هستند، ارائه می‌دهد. این خودروی منحصربه‌فرد هم‌اکنون برای سفارش در دسترس است، اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.