شکار نمونهای مرموز از پورشه ۹۱۱ در نوربرگرینگ با طراحی متفاوت جلو
یک پروتوتایپ کاملاً مرموز و متفاوت از پورشه ۹۱۱ در حال تست در پیست نوربرگرینگ آلمان مشاهده شده که گمانهزنیها درباره بازگشت طراحی افسانهای دماغه تخت یا Flachbau را به اوج رسانده است. این خودروی آزمایشی که با چراغهای جلوی برچسبی و نمایشی استتار شده، ترکیبی عجیب از قطعات نسلهای مختلف ۹۱۱ است و سؤالات بسیاری را درباره هویت واقعیاش ایجاد کرده است.
چند ماه پیش پورشه نامهای تجاری Porsche Flachbau و Flachbau RS را به ثبت رساند که به مدلهای آیرودینامیک دهه ۷۰ با چراغهای مخفی اشاره دارد یعنی خودرویی که در سال ۱۹۷۹ قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمان شد. حالا به نظر میرسد این پروتوتایپ، همان مدل RS دماغه تخت باشد که برای آزمونهای فنی راهی پیست شده است. ویژگیهای ظاهری این خودرو فریاد میزند که با یک مدل بسیار قدرتمند و خاص روبرو هستیم. دریچههای هوای روی گلگیرها، ورودیهای بزرگ هوا روی کاپوت و بالهٔ عظیم عقب، همگی از مشخصههای مدلهای RS هستند. این ویژگیها، در کنار دریچههای روی گلگیرهای عقب و خروجیهای اگزوز جانبی، نشان میدهند که این خودرو احتمالاً بر پایهٔ مدل GT2 ساخته شده است.
اما معما از اینجا پیچیدهتر میشود. این خودرو با پروتوتایپ GT2 جدید که قبلاً دیده شده بود، تفاوتهای اساسی دارد. آن مدل بسیار تهاجمیتر بود، اما این پروتوتایپ جدید ترکیبی نامتعارف است. برای مثال، باله و کاور روی موتور از نسل قبلی ۹۱۱ GT2 RS به عاریت گرفته شده و از همه عجیبتر، داشبورد خودرو نیز متعلق به همان نسل ۹۹۱ است، نه نسل فعلی ۹۹۲. این ترکیب نامأنوس از قطعات، در کنار وجود رول کیج و سنسورهای متعدد در سراسر بدنه، تحلیلگران را سردرگم کرده است. آیا پورشه در حال ساخت یک مدل کاملاً جدید و ویژه با استفاده از قطعات مختلف است؟ یا این فقط نمونهٔ آزمایشی برای تست یک بخش فنی خاص است؟ در حال حاضر، تنها چیزی که با اطمینان میتوان گفت این است که با یک پورشه دماغه تخت روبرو هستیم و برای کشف هویت کامل این ۹۱۱ مرموز باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.