معرفی پورشه ۹۱۱ توربو S جدید، قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ با پیشرانه هیبرید

یک‌شنبه 16 شهریور 1404 - 21:28
مطالعه 5 دقیقه
پورشه 911 توربو S جدید 2026
پورشه با رونمایی از اولین ۹۱۱ توربو S هیبریدی، تحولی بزرگ در تاریخ این مدل ایجاد کرده که با ۷۱۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین ۹۱۱ تاریخ محسوب می‌شود.
تبلیغات

سرانجام انتظارها به پایان رسید و پورشه در یک حرکت تاریخی، از اولین ۹۱۱ توربو S هیبریدی تاریخ رونمایی کرده است. این خودرو با بهره‌گیری از فناوری پیشرفتهٔ هیبریدی، نه‌تنها با قدرت ۷۱۰ اسب بخار به قوی‌ترین ۹۱۱ جاده‌ای تاریخ تبدیل شده، بلکه با ثبت زمان شگفت‌انگیز در پیست نوربرگ‌رینگ، ثابت کرده که آیندهٔ پرفورمنس در دستان الکتریسیته است. قلب تپنده این هیولای جدید، یک سیستم هیبریدی پیشرانهٔ T-Hybrid است که قبلاً در ۹۱۱ کاررا GTS معرفی شده بود و همراه با پیشرانهٔ ۳٫۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید کار می‌کند.

بااین‌حال، برخلاف GTS که فقط یک توربوشارژر دارد، توربو S به دو توربوشارژر برقی مجهز است. این پیشرانه همراه با یک موتور الکتریکی در گیربکس دوکلاچه و باطری ۱٫۹ کیلووات ساعتی، مجموعاً ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند یعنی ارقامی که حتی از GT2 RS افسانه‌ای قبلی هم سریع‌تر است. این ترکیب هوشمندانه، قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند و نتیجه آن پرفورمنسی است که مرزهای یک خودروی اسپرت روزمره را جابجا می‌کند.

پورشه ۹۱۱ توربو S جدید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲٫۴ ثانیه طی می‌کند که ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است. رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها ۸٫۴ ثانیه زمان می‌برد. اگرچه حداکثر سرعت با اندکی کاهش به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیده، اما افزایش چشمگیر شتاب و قدرت، این هیولای آلمانی را به کابوس سوپراسپرت‌ها تبدیل کرده است.

البته اضافه شدن سیستم هیبریدی بدون هزینه نبوده و وزن خودرو با افزایشی حدوداً ۸۲ کیلوگرمی به ۱۷۳۶ کیلوگرم رسیده است اما پورشه برای اثبات اینکه این افزایش وزن تأثیر منفی بر عملکرد نداشته، یک پیش‌نمونه از این خودرو را در پاییز گذشته به پیست نوربرگ‌رینگ برد. نتیجه حیرت‌انگیز بود و خودرو تایم ۷ دقیقه و ۳٫۹۲ ثانیه را به ثبت رساند که ۱۴ ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ قبلی است. به گفتهٔ یورگ برگمایستر، سفیر برند پورشه که این رکورد را ثبت کرد، افزایش وزن هرگز حس نمی‌شود و برعکس، خودرو بسیار چابک‌تر است.

بخشی از این چابکی مدیون سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه است که اکنون از سیستم برق ۴۰۰ ولتی خودرو نیرو می‌گیرد و واکنش‌های سریع‌تری دارد. سیستم آیرودینامیک فعال شامل دریچه‌های هوای متغیر در جلو و بال عقب تطبیق‌پذیر، در کنار ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد و لاستیک‌های عقب پهن‌تر، تضمین می‌کنند که تمام این قدرت به شکلی ایمن و کارآمد به سطح مسیر منتقل شود.

در داخل کابین، با همان فضای آشنای نسل ۹۹۲.۲ روبرو هستیم اما با جزئیاتی منحصربه‌فرد که جایگاه این مدل را به‌عنوان پرچم‌دار خانواده ۹۱۱ نشان می‌دهد. استفاده از تریم جدیدی به نام توربونایت روی فرمان، صفحه آمپر و کنسول مرکزی، در کنار فیبر کربن، فضایی لوکس و اسپرت را به وجود آورده است. مدل کوپه به‌صورت استاندارد دونفره عرضه می‌شود اما صندلی‌های عقب به‌عنوان یک آپشن بدون هزینه قابل سفارش هستند.

پورشه 911 توربو S جدید 2026
پورشه 911 توربو S جدید 2026
پورشه 911 توربو S جدید 2026
پورشه 911 توربو S جدید 2026

این شاهکار مهندسی اما با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه است. قیمت پایه برای مدل کوپه از ۲۷۲٬۶۵۰ دلار و برای مدل کانورتیبل از ۲۸۶٬۶۵۰ دلار در بازار آمریکا آغاز می‌شود که افزایشی بیش از ۳۰ هزار دلار را نسبت به نسخهٔ قبل نشان می‌دهد. فروش این خودرو قرار است از بهار ۲۰۲۶ آغاز شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.