پورشه تایکان GT4 RS برای شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ شیائومی در راه است

شنبه 22 شهریور 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
پورشه تایکان GT4 RS
پورشه با نسخه‌ای طوفانی از تایکان که احتمالاً GT4 RS نام دارد، برای پس گرفتن رکورد نوربرگ‌رینگ از شیائومی به جهنم سبز بازگشته است.
تبلیغات

پروتوتایپی از پورشه تایکان با قطعات آیرودینامیکی تهاجمی در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. این هیولای برقی که بر اساس مدل تایکان توربو GT با پکیج وایساخ ساخته شده، به نظر می‌رسد چیزی فراتر از یک کیت تقویتی ساده باشد و شایعات از نام‌گذاری احتمالی آن به‌عنوان تایکان GT4 RS خبر می‌دهند. هدف پورشه از ساخت این نسخه، بازپس‌گیری رکورد سریع‌ترین خودروی برقی تولیدی نوربرگ‌رینگ از رقیب نوظهور چینی، یعنی شیائومی SU7 اولترا است. این خودرو که حاصل همکاری پورشه با متخصصان تیونینگ شرکت منثی است، اولین بار در تیرماه ۱۴۰۴ (جولای ۲۰۲۵) مشاهده شد؛ اما مشاهدات جدید در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۴ (۱۰ سپتامبر ۲۰۲۵) نشان می‌دهد که مهندسان پورشه با جدیت تمام در حال آماده‌سازی برای ثبت یک رکورد جدید هستند.

در این روز، راننده افسانه‌ای پورشه، لارس کرن، دو بار برای ثبت رکورد تلاش کرد که هر دو بار به دلیل مشکلات فنی، به‌ویژه مسائل مربوط به تعادل خودرو، ناموفق بود. در کنار این نمونهٔ اولیه بنفش‌رنگ که به دیسک‌های آیرودینامیکی روی چرخ‌های عقب مجهز بود، یک پروتوتایپ دیگر با دیفیوزر آسیب‌دیده نیز حضور داشت که نشان از فشار سنگین آزمایش‌ها دارد. در حال حاضر، تاج پادشاهی سریع‌ترین خودروی برقی تولید انبوه در نوربرگ‌رینگ بر سر شیائومی SU7 اولترا با زمان خیره‌کننده ۷ دقیقه و ۴.۹۵ ثانیه قرار دارد. این در حالی است که رکورد قبلی در اختیار پورشه با تایکان توربو GT وایساخ بود که در سال ۲۰۲۴ زمان ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه را ثبت کرده بود.

حالا به نظر می‌رسد هدف تیم پورشه و منثی، نه‌فقط شکستن رکورد شیائومی، بلکه دستیابی به زمانی رؤیایی، یعنی زیر ۷ دقیقه است. برای رسیدن به این هدف، تایکان GT4 RS به سلاح‌های جدیدی مجهز شده است. علاوه بر کیت بدنه فیبر کربنی بسیار تهاجمی که در تصاویر جاسوسی به‌وضوح دیده می‌شود، انتظار می‌رود این مدل از رینگ‌های سبک‌تر، سیستم ترمز تقویت‌شده و ارتقاء گسترده در سیستم تعلیق بهره ببرد. همچنین قدرت موتور که در مدل توربو GT با بوست لحظه‌ای به ۱۰۱۹ اسب بخار می‌رسد، به‌احتمال‌زیاد در این نسخه افزایش خواهد یافت.

اگر پورشه همانند مدل‌های کیمن GT4 RS، این تایکان ویژه را نیز به‌صورت تولید محدود عرضه کند، باید منتظر یک برچسب قیمتی سرسام‌آور باشیم. قیمت پایه تایکان توربو GT حدود ۲۴۰ هزار دلار است و کیت‌های پرفورمنس منثی به‌تنهایی بیش از ۱۰۰ هزار دلار به این مبلغ اضافه می‌کنند. با این حساب، قیمت نهایی تایکان GT4 RS می‌تواند به‌راحتی از مرز ۳۵۰ هزار دلار عبور کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.