احیای پورشه ۹۱۱ افسانه‌ای دهه ۸۰ با موتور سوپرشارژ در لهستان!

سه‌شنبه 25 شهریور 1404 - 17:00
مطالعه 2 دقیقه
پورشه 911 دماغه تخت ایندسنت 020
یک تیونر لهستانی با رونمایی از پورشه ۹۱۱ دماغه تخت ۶۰۰ اسب بخاری، پیش از خود پورشه، این اسطوره دهه ۸۰ را به شکلی مدرن و جسورانه احیا کرده است.
تبلیغات

درحالی‌که علاقه‌مندان پورشه منتظر رونمایی رسمی از نسخه مدرن و کارخانه‌ای ۹۱۱ اسلنت‌نوز یا دماغه تخت هستند، یک شرکت تیونینگ لهستانی به نام ایندسنت تصمیم گرفته است که خودش دست‌به‌کار شود و این انتظار را به پایان برساند. این شرکت در حال ساخت یک نسخه سفارشی و سوپرشارژ از این خودروی نمادین است که با نام ایندسنت ۰۲۰ شناخته می‌شود و قرار است حتی پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی شود. این پروژه که بر پایه شاسی یک پورشه ۹۱۱ مدرن (احتمالاً نسل ۹۹۷ یا ۹۹۱) بنا شده، یک بازآفرینی کاملاً جسورانه از مدل افسانه‌ای Flachbau (به آلمانی به معنای دماغه تخت) دهه ۸۰ است.

اما ایندسنت به‌جای استفاده از توربوشارژر، به سراغ یک سوپرشارژر رفته تا هوای فشرده را به قلب تپنده این خودرو، یعنی موتور ۳٫۸ لیتری شش سیلندر تخت، تزریق کند. نتیجه این تغییر، دستیابی به قدرت خیره‌کننده ۶۰۰ اسب بخار است؛ قدرتی که به شکل قابل‌توجهی از ۴۸۰ اسب بخار در ۹۹۷ توربو و ۵۴۰ اسب بخار در ۹۹۱ توربو بیشتر است. وجه تمایز اصلی ایندسنت ۰۲۰ در طراحی منحصربه‌فرد آن است. برخلاف چراغ‌های مخفی مدل اصلی یا چراغ‌های کوچک دیده شده در پروتوتایپ پورشه، ایندسنت چراغ‌های جلو را در قسمت پایینی سپر تعبیه کرده است که چهره‌ای کاملاً جدید و بی‌شباهت به هر پورشه دیگری به آن می‌بخشد.

گلگیرهای جلو و عقب به‌شدت پهن شده‌اند، رینگ‌ها از نوع گود هستند و یک باله عظیم از جنس فیبر کربن با پایه‌های گردن قویی در عقب خودنمایی می‌کند. ایندسنت برای بخش فنی نیز چیزی کم نگذاشته است. این هیولای دیفرانسیل عقب به سیستم تعلیق حرفه‌ای ساخت شرکت سوئدی اوهلینز و ترمزهای کربن سرامیکی مجهز خواهد شد. انتقال قدرت نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعته دستی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده تمرکز کامل بر تجربه رانندگی خالص است.

پورشه اولین بار مدل‌های دماغه تخت خود را در سال ۱۹۸۲ در پاسخ به محبوبیت خودروی مسابقه‌ای پورشه ۹۳۵ عرضه کرد. در مدل ۹۳۵، چراغ‌های گرد و ایستادهٔ ۹۱۱ با طراحی آیرودینامیک‌تری جایگزین شده بود که این ظاهر جذاب، به‌سرعت به خودروهای جاده‌ای نیز راه یافت. حالا، در شرایطی که خود پورشه با ثبت نشان تجاری Flachbau و دیده شدن نمونه‌های آزمایشی، در حال آماده‌سازی برای احیای این مدل است، ایندسنت با پروژه ۰۲۰ خود نشان می‌دهد که گاهی اشتیاق و جسارت تیونرها می‌تواند از سرعت عمل یک خودروساز بزرگ نیز پیشی بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.