احیای پورشه ۹۰۴ افسانهای با پیشرانه هشت سیلندر کاسورث
درحالیکه این روزها رستوماد پورشه ۹۱۱ بین شرکتهای مختلف بسیار محبوبیت دارد، یک شرکت نوپا به نام آرفال اتوموتیو با ایده جسورانه احیای پورشه ۹۰۴ افسانهای وارد میدان شده است؛ اما نکتهٔ شگفتانگیز این پروژه، استفاده از شاسی بسیار فراوانتر و ارزانتر پورشه ۹۱۴ بهعنوان پایهٔ این خودروی مسابقهای نمادین است. ازآنجاییکه شاسیهای اصلی پورشه ۹۰۴ بسیار کمیاب هستند و قیمت آنها از یک میلیون دلار فراتر میرود، دنیل روبلِدو، بنیانگذار آرفال، مسیری کاملاً متفاوت را انتخاب کرده است.
شاسی پورشه ۹۱۴ تحت نظر شرکت مهندسی مالتیماتیک برش خورده و تقویت میشود تا بتواند شماره وین اصلی خودرو را حفظ کند. این رویکرد خلاقانه، در را به روی بازآفرینی یکی از زیباترین خودروهای تاریخ پورشه باز میکند. قلب تپندهٔ این ۹۰۴ مدرن، یک موتور هشت سیلندر تخت سفارشی خواهد بود که با همکاری شرکت مهندسی نامدار کاسورث توسعه مییابد. همچنین برای اطمینان از دینامیک رانندگی بینقص، آرفال با یکی از بزرگترین متخصصان پورشه، یعنی تاتهیل همکاری میکند. قطعات فنی دیگر نیز از برندهای معتبری چون برمبو، میشلن و BBS تأمین خواهند شد.
فضای داخلی نیز تلفیقی از حسوحال کلاسیک و کیفیت ممتاز امروزی خواهد بود. در کابین این خودرو از جزئیات تیتانیومی، فرمان مومو، چرم گیاهی و سطوح پوشیده از موم زنبورعسل استفاده خواهد شد. آرفال همچنین قصد دارد با یک ساعتساز معتبر برای طراحی نشانگرهای داشبورد و یک ساعت کرنوگراف ویژه که به هر خریدار اهدا میشود، همکاری کند. روبلدو دربارهٔ جرقهٔ اولیهٔ این ایده توضیح میدهد:
بعد از بازدید از کارگاه تاتهیل در بریتانیا برای خرید یک موتور، آنها یک پورشه ۹۰۴ اصلی را به من نشان دادند. ازآنجاییکه عاشق طراحی و ساخت وسایل آنالوگ هستم و رستومادها رویکردی درست برای خلق یک خودروی آنالوگ جدید هستند، این کار کاملاً درست به نظر میرسید.
اگرچه این پروژه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و تنها رندرهای آن منتشر شده است اما تیم آرفال اعلام کرده که قطعات پازل برای شروع تولید در کنار هم قرار گرفتهاند و بهزودی پیشفروش آن آغاز خواهد شد. موفقیت این پروژه میتواند نفسی تازه در کالبد صحنهٔ شلوغ رستومادهای پورشه که تحت سلطهٔ ۹۱۱ قرار دارد، بدمد.