نسل بعدی پورشه کیمن و باکستر به پیشرانه هیبرید ۹۱۱ مجهز میشود
در یک چرخش استراتژیک، پورشه در حال بررسی ایدهٔ استفاده از موتور شش سیلندر تخت هیبریدی T-Hybrid که بهتازگی در مدل ۹۱۱ GTS معرفی شده، برای نسل آیندهٔ مدلهای بنزینی ۷۱۸ کیمن و باکستر است. این تصمیم که نقطه مقابل برنامهٔ اولیه برای تمام برقی کردن این خانواده است، میتواند آیندهٔ خودروهای اسپرت موتور وسط پورشه را برای همیشه تغییر دهد. این گمانهزنیها پسازآن قوت گرفت که پورشه در مراسمی تأیید کرد که در کنار مدلهای برقی، نسخههای بنزینی بالا ردهای هم برای خانوادهٔ ۷۱۸ عرضه خواهد کرد.
حال، به گزارش اتوکار، این مدلهای بنزینی ممکن است قلب تپندهٔ خود را مستقیماً از برادر بزرگترشان، یعنی ۹۱۱ به ارث ببرند. نکتهٔ جالب این است که موتور ۳.۶ لیتری هیبریدی جدید ۹۱۱ به لطف طراحی فشردهتر، حدود ۱۱ سانتیمتر کوتاهتر از موتور ۳ لیتری نسل قبل است و این ویژگی، جاگذاری آن در شاسی موتور وسط ۷۱۸ را آسانتر میکند. دو دلیل اصلی پشت این تصمیم احتمالی وجود دارد. اول، موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ فعلی که در مدلهای پایهٔ کیمن و باکستر استفاده میشوند، بهاحتمالزیاد قادر به پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو ۷ نخواهند بود. دوم، این اقدام از منظر اقتصادی کاملاً منطقی است. پورشه به دلیل تغییرات سریع در برنامههای تولید خود متحمل ضررهای مالی شده و یکپارچهسازی خط تولید پیشرانهها، راهی هوشمندانه برای کاهش هزینهها و افزایش حاشیه سود است.
اگر این شایعات به حقیقت بپیوندد، به این معنی است که پیشرانههای بنزینی تنها برای نسخههای ردهبالا و خاص مانند باکستر اسپایدر RS و کیمن GT4 ارائه خواهند شد. استفاده از موتور ۹۱۱ در این مدلها، نهتنها پرفورمنسی خیرهکننده را تضمین میکند، بلکه بخشی از اعتبار و شکوه مدل نمادین ۹۱۱ را به خانواده ۷۱۸ منتقل کرده و جایگاه آنها را بهعنوان خودروهای اسپرت ناب و هیجانانگیز مستحکمتر خواهد کرد. البته باید در نظر داشت که این اطلاعات هنوز رسمی نیست و همانطور که در ماههای اخیر دیدهایم، برنامههای خودروسازان میتواند به سرعت تغییر کند.