سوپرسدان جدید پورشه در راه است، پانامرا توربو GT با ۷۸۰ اسب بخار

سه‌شنبه 29 مهر 1404 - 19:00
مطالعه 3 دقیقه
پورشه پانامرا توربو GT
پورشه در حال آماده‌سازی قدرتمندترین نسخه پانامرا است؛ یک هیولای هیبریدی با نام توربو GT که برای شکستن رکوردها به میدان می‌آید.
تبلیغات

پورشه بی‌سروصدا در حال تدارک یک نسخه بسیار قدرتمند و هیجان‌انگیز از سدان پانامرا است. این مدل که به‌احتمال‌زیاد پانامرا توربو GT نام خواهد گرفت، با یک قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی بر پایهٔ پیشرانهٔ V8 و انبوهی از به‌روزرسانی‌های فنی و آیرودینامیکی، قصد دارد تا معادلات سدان‌های اسپرت را برهم بزند و شاید حتی رکورد سریع‌ترین سدان تولیدی در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ را از آن خود کند. این هیولای جدید که از نظر مکانیکی با بنتلی کانتیننتال GT و فلاینگ اسپور اشتراکاتی دارد و بنابراین انتظار می‌رود قدرتی بیش از ۷۸۰ اسب بخار داشته باشد. این نیروگاه که نسخهٔ توسعه‌یافته‌ای از پیشرانه مدل پانامرا توربو S E-Hybrid است، به این سوپرسدان امکان می‌دهد به حداکثر سرعت بیش از ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ در حال آزمایش، جزئیات جذابی را فاش می‌کند. در نمای ظاهری، ورودی‌های هوای دندانه‌دار روی گلگیرها، یک بال عقب ثابت بزرگ به همراه یک لبهٔ کوچک برای افزایش داون‌فورس، دیفیوزر عقب بازطراحی‌شده و یک اسپویلر عمیق‌تر در جلوی خودرو، همگی از ذات وحشی و پیست محور این مدل خبر می‌دهند. دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی بزرگ‌تر و چهار خروجی اگزوز گرد، این پکیج را کامل می‌کنند. پورشه برای این مدل از لاستیک‌های بسیار چسبندهٔ پیرلی P زیرو R استفاده کرده است که عملکردی فوق‌العاده در پیست دارند. حتی این احتمال وجود دارد که لاستیک‌های سفارشی تروفئو RS نیز برای آن ارائه شوند که می‌توانند چندین ثانیه ارزشمند را در پیستی چالش‌برانگیز مانند جهنم سبز برای راننده به ارمغان بیاورند.

یکی از نکات جالب در پروتوتایپ‌ها، وجود رول کیج کامل ایمنی در داخل کابین است، درحالی‌که صندلی‌های عقب دست‌نخورده باقی مانده‌اند؛ اما مهم‌ترین سرنخ، محل قرارگیری درگاه شارژ روی گلگیر عقب سمت چپ است که به‌وضوح تأیید می‌کند با یک خودروی پلاگین‌هیبریدی روبرو هستیم زیرا در نسخه‌های بنزینی، در باک در سمت راست قرار دارد. انتظار می‌رود این سدان قدرتمند در تابستان ۲۰۲۶ با مدل ۲۰۲۷ رونمایی شود. با توجه به مشخصات و جایگاه آن، قیمت این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از مدل فعلی پانامرا توربو S E-Hybrid خواهد بود که قیمتی پایه در حدود ۲۳۹ هزار دلار دارد. با توجه به اینکه قوانین آلایندگی روزبه‌روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند، پانامرا توربو GT شاید یکی از آخرین فرصت‌ها برای تجربهٔ اوج مهندسی پیشرانه‌های بنزینی در قالب یک سدان افسانه‌ای باشد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.