معرفی پورشه ماکان GTS برقی با ۵۷۰ اسب بخار برای لذت رانندگی!
پورشه با معرفی نسخه جدید ماکان GTS برقی، بار دیگر نشان داد که دوران خودروهای الکتریکی به معنای پایان هیجان رانندگی نیست. این مدل جدید که با تمرکز ویژه بر لذت رانندگی و هندلینگ چابکتر طراحی شده، با قدرتی معادل ۵۷۰ اسب بخار، پس از مدل توربو، در جایگاه دومین عضو قدرتمند خانواده ماکان برقی قرار میگیرد. این حرکت پورشه نشاندهنده استراتژی هوشمندانه برای انتقال هویت و نامهای آشنای دوران خودروهای بنزینی به دنیای الکتریکی است. نشان GTS همیشه نماد ترکیبی از قدرت، طراحی اسپرت و تمرکز بر راننده بوده و اکنون این میراث در کالبد یک شاسیبلند برقی ادامه پیدا میکند.
قوای محرکهٔ ماکان GTS برقی از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که در حالت استاندارد ۵۱۷ اسب بخار و در حالت اووربوست، قدرتی چشمگیر ۵۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۵ نیوتن متری تولید میکنند. این قدرت که از به اشتراکگذاری موتور الکتریکی عقب و نسبت دنده مدل توربو به دست آمده، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۳.۶ ثانیه ممکن میسازد و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
آنچه GTS را از سایر مدلها متمایز میکند، مهندسی شاسی و سیستم تعلیق آن است. این مدل بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با کالیبراسیون اختصاصی GTS مجهز است که ارتفاع کمتر و تنظیمات متفاوتی برای کمکفنرها و میلههای تعادل دارد. همچنین، سیستمهایی نظیر دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب، پکیج اسپرت کرنو و سیستم کنترل گشتاور برداری پورشه بهصورت استاندارد روی آن نصب شدهاند تا بهترین تجربه هندلینگ را ارائه دهند. فرمانپذیری چرخهای عقب نیز بهعنوان یک آپشن قابل سفارش است.
در ظاهر، ماکان GTS سپر جلوی خود را از مدل توربو به عاریت گرفته اما با افزودن تزئینات مشکی در ورودیهای هوای پایینی و کناری، چهرهای تهاجمیتر پیدا کرده است. چراغهای LED ماتریکس دودی، رکابهای جانبی اسپرتتر، دیفیوزر عقب سفارشی و یک لبه مشکی روی اسپویلر فعال عقب، از دیگر ویژگیهای ظاهری این مدل هستند. این شاسیبلند روی رینگهای ۲۱ اینچی خاکستری سوار شده و رینگهای ۲۲ اینچی RS اسپایدر نیز قابل سفارش هستند. البته پکیج طراحی اسپرت که شامل سپرهای تهاجمیتر است، از تابستان ۲۰۲۶ برای تمام مدلهای ماکان برقی در دسترس خواهد بود، اما تزئینات مشکی مختص مدل GTS باقی میماند.