درگ پورشه کاین برقی با ۹۱۸، جدال شاسیبلند امروز با هایپرکار دیروز
هرچند کاین توربو برقی سنگینترین خودروی تاریخ پورشه محسوب میشود اما این شرکت با برگزاری مسابقهای، نشان داد که کاین جدید میتواند در خط مستقیم یکی از افسانهایترین سوپراسپرتهای تاریخ پورشه یعنی ۹۱۸ اسپایدر را شکست دهد. پورشه ۹۱۸ اسپایدر در سپتامبر ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد. این هایپرکار پلاگینهیبریدی با یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و دو موتور برقی، مجموعاً ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که در زمان خود ارقامی باورنکردنی بودند. حالا، بیش از یک دهه بعد، کاین توربو برقی با مشخصاتی خیرهکننده وارد میدان شده تا شهرت ۹۱۸ را به چالش بکشد. این شاسیبلند با دو موتور برقی، قدرت عظیمی معادل ۱۱۵۵ اسب بخار تولید میکند اما بیش از یک تن از ۹۱۸ اسپایدر ۱۶۳۴ کیلوگرمی سنگینتر است.
برای به تصویر کشیدن این رقابت دیدنی، پورشه از دو رانندهٔ برجسته دعوت کرده است. مارک وبر، رانندهٔ سابق فرمول یک و سفیر فعلی برند پورشه، پشت فرمان ۹۱۸ اسپایدر نشسته و گابریلا ییلکووا، رانندهٔ توسعهٔ فرمول E، هدایت کاین برقی را بر عهده دارد. شاسیبلند سنگینوزن پورشه تنها در ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که یکدهم ثانیه سریعتر از هایپرکار هیبریدی ۹۱۸ اسپایدر است و قدرت بینظیر و پاسخ آنی موتورهای برقی را به رخ میکشد.
بااینحال، هرچند کاین در شتاب اولیه پیروز میدان است اما ۹۱۸ اسپایدر در رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با تایم ۷.۳ ثانیه همچنان برتری دارد درحالیکه کاین برای انجام این کار به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. این دوئل جذاب درنهایت با یک تساوی نمادین به پایان رسید تا پورشه نشان دهد که هرچند این دو ماشین از دو دنیای کاملاً متفاوت هستند اما لااقل در خط مستقیم پرفورمنسی نزدیک به هم دارند. البته کاین برقی یک برگ برنده پنهان دارد که توانایی خروج از جاده و پیمودن مسیرهای میانبر خاکی است.
پخش از رسانه