پورشه

بررسی پورشه 911GT3 2025؛ همچنان بهترین در کلاس خود

پورشه بار دیگر موفق شده تا خودروی بی‌نقص خود را ارتقا دهد؛ اما این‌ کار بهایی هم داشته است!

۹۱۱ نسخه‌های بسیار زیادی دارد و اما در میان این دریای مدل، آپشن و اسم‌های سردرگم‌کننده، نسخه GT3 است که به‌خوبی می‌درخشد. محصولی که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۹ دیده به جهان گشود و از آن زمان، به بخشی جدانشدنی از سبدمحصولات پورشه تبدیل شده است. پورشه با درک نیاز مشتریان خود، ایجاد تغییرات ظاهری و چند تغییر فنی در نسل تازه 911GT3 2025 موفق شده تا محبوب‌ترین کوپه عملکردبالای خود را یکبار دیگر، به‌عنوان گزینه‌ای جذاب به بازار معرفی کند.

هر چند که با معرفی 911GT3 2024 بسیاری تصور می‌کردند که مهندسان پورشه موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت را به اوج خود رسانده‌اند، اما معرفی نسل تازه نشان داد که همچنان راه‌هایی برای بهبود وجود دارد. این پیشرانه که بسته به انتخاب خریدار، قدرتش را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی را ۷ سرعتی خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، حال برای حفظ قدرت خود و دورماندن از توربوشارژرها، از ۴ مبدل کاتالیستی و ۲ فیلتر ذرات استفاده می‌کنند. با این وجود، خروجی حداکثری آن برابر ۵۰۲ اسب بخار باقی مانده است که بدنه ۱,۴۱۹ کیلوگرمی 911GT3 2025 را در عرض ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

از آنجا که گشتاور خروجی این مدل در مقایسه با قبل کاهش یافته و به ۴۴۸ نیوتن متر رسیده است، پورشه تصمیم گرفته تا از نسبت دنده مدل 911S/T استفاده کند تا بخشی از این کاستی را جبران کند. سرعت گذر از پیچ‌ها تحسین برانگیز است؛ گویا 911GT3 2025 می‌تواند از پس هر درخواستی بربیاید. عملکرد نسخه دستی هیجان‌آور است جعبه‌دنده خودکار هم با دقت تمام، از دستورات راننده پیروی می‌کند.

فرمان‌پذیری 911GT3 2025 به‌روزرسانی شده است؛ پورشه از داده‌های دما و خوردگی تایر محصولاتش استفاده کرده تا نرم‌افزار جدیدی را برای افزایش دقت این سیستم توسعه دهد. بنابراین عملکرد فرمان این خودرو که اتفاقا از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم بهره‌مند شده است، بی‌نقص است.

ایجاد بهبودهای جزئی به فنربندی هم رسیده است؛ جایی که فرمولاسیون GT3 بار دیگر ارتقا پیدا کرده تا عملکرد خودرو در گذر از ناهمواری‌های سطح خیابان و ترمزگیری بهتر باشد. سیستم فنربندی این خودرو همان‌طور که از یک سوپراسپرت انتظار می‌رود همچنان نسبتا خشک است اما اگر راننده بتواند با آن خوش‌رفتاری کند و نحوه رفتار با آن را درک کند، قطعا راضی خواهد بود. هر چه باشد، 911GT3 2025 یک خودروی روزمره نیست، یک سوپراسپرت است.

در نسخه تازه این خودرو دیگر خبری از صندلی‌های ردیف عقب نیست و برای استفاده از آن‌ها باید 911GT3 تورینگ را خریداری کرد. صندلی‌های مسابقه‌ای-اسپرت این خودرو از تنظیم تمام برقی و بالشتک سر جداشونده بهره‌مند شده‌اند تا راننده آن را برای شرایط مختلف و حتی استفاده از کلاه ایمنی آماده کند. کابین همچنان فضای یک پورشه اسپرت را به بهترین شکل به سرنشینان منتقل می‌کند اما یک نقص دارد و آن هم، نشانگرهای تماما دیجیتالی آن به شمار می‌روند که دیگر زرق‌وبرق چند سال گذشته ندارند؛ هرچند که از گرافیک و دقت مناسبی برخوردار شده‌اند.

پورشه پیش از توسعه این نسل، از ۲ هزار مشتری مالک 911GT3 نظرسنجی کرد تا درباره پیشرانه و قطعات دلخواه خود صحبت کنند. آن‌ها به‌جز تمایل به مالکیت موتور ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی، به بهره‌مندی از پکیج مشهور «وایسچ» رای دادند که عملا با کاهش قطعات داخلی خودرو و اضافه‌کردن فیبرکربن، آن را سبک‌تر می‌کند. به این ترتیب، 911GT3 2025 با این پکیج که شامل سقف کربنی و قطعات سبک برای سیستم تعلیق می‌شود، به دست مشتریان علاقه‌مند خواهد رسید.

تمام تغییراتی که در نسخه جدید 911GT3 اعمال شده‌اند ظریف هستند و تنها کسی متوجه ان‌ها خواهد شد که زمان زیادی را صرف رانندگی نسل گذشته آن کرده باشد؛ خودرویی که مقام نخست رقابت خودروی سال موتورترند را از آن خود کرد و توانست به معیاری برای سنجش خودروهای اسپرت مدرن تبدیل شود. 911GT3 2025 راننده را مرکز توجه خود قرار می‌دهد و تجربه مدرن فناوری‌های تایر و مهندسی شاسی را با پیشرانه سنتی اما دقیق خود همراه می‌کند.

نتیجه این ترکیب، ایجاد یک تجربه رانندگی بی‌نظیر است که لازمه آن، پرداخت قیمتی سرسام‌آور خواهد بود. هر چند توانایی این خودرو می‌تواند آن را به رقیبی مستقیم برای محصولات فراری و مک‌لارن تبدیل  کند و حتی آن‌ها را کنار بزند اما افزایش ۴۰ هزار دلاری قیمت آن، خرید نسخه پیشین را منطقی جلوه می‌کند؛ هر چند که به‌دلیل استقبال بالای بازار از ۹۱۱، نسخه‌های قدیمی آن هم همچنان با قیمت بالا و گاه بیشتر از قیمت اصلی کارخانه معامله می‌شوند؛ پس عجیب نیست اگر پورشه هم بخواهد از این بازار پررونق، سهمی داشته باشد. نظر شما درباره 911GT3 2025 چیست؟ آیا نسل بعدی آن هم می‌تواند این فرمول بی‌نقص را ادامه خواهد داد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یکی از جذاب های پورشه و همچنین پرفورمنس زیادی که داره

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. Ahmad

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (215 ديدگاه)

      غیر قابل استفاده و غیر جذاب سواری اش که خشکه کف اش هم همه جا میگیره صداش هم به خاطر فیلتر ها مثل قبل نیست کاهش گشتاور به خاطر قوانین آلایندگی داشته شتاب صفر تا صد زیاد جالب نیست ۳.۲ به نظرم کمه ولی چون پورشه ساخته همه به به چه چه میکنن کلا برندهای آلمانی رو به افول هستن

      موافقم 10
      مخالفم 102
      1. NAVID@@98

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1107 ديدگاه)

        نه اتفاقاً سواری اش نرمه بخصوص نسبت به هم کلاس هاش
        بعد گفتی کفش هم میگیره آخه …. مزدا ۳ که یه سدان استاندارده کفش بیشتر از این میگیره
        من اینو در عمل اثبات میکنم واست نهداینکه ادعا باشه که کف مزدا ۳ بیشتر میگیره اینو در عمل دیدم پس حرفت بیخوده
        جدای از اینکه اصلا هدفت از این کامنت هیت دادنه پس فشار نخور تابلوئی

        بعد به گشتاور برای چی بیخود گیر دادی برای آلایندکی؟
        اتفاقاً همین علت دقیقا چیزی بوده که باعث توقف فروش نیسان جی تی ار جونت تو این بازار ها شده حالا چی شد بهونت چیه برای کمپانی این اون عرضه رو نداره نداشت موتورش رو ارتقا بده نیسان رو که بهتر از تویوتا میدونم چرا این کارو نکرد؟ پس اگه بیل زنی باغچه خودت بزن

        همون دلایل که گفتم باعث توقف جی تی ار جونت تو این بازار های
        👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇪🇺🇩🇪🇺🇸 🥇👑 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ شد تازه 🥇👑 اون موتورش ۵۰۰ و خورده اسبو با توربو با هرچیزاول۱ هستن همین حجم بدست آوردن اینه شاهکار
        این ماشین که با تنفس طبیعی همین قدرتو ۵۰۰ اسب بخار بهت تحویل میده و اونم با این قوانین سختگیرانه مگر اینکه کسی احمق باشه متوجه اینا نشه ندونه چی میگه دهنشم الکی باز باشه ندونه چی میگه یا مثل یه هیتر هیت میده گزینه چند؟

        خود همین ۵۰۰ اسب تنفس طبیعی با ۱+۱+۱+۱+۱+۱ سیلندر ۱ شاهکاره چیزی که قفله برای غیر از اینا

        اگه شتاب هم خواستیم خودمون بهتر میدونیم کدوم مدلش رو برداریم مدل های با شتاب ۲.۱ هم داره این که پایست

        پس اتفاقاً پورشه ساخته به به چه چه اوفففففففف برند های آلمانی رو به صعود همیشگی خدایی همیشه خوب هستن یا این پورشه یا فورد موستانگ محبوبیت و فروششونم تو بازار داره میگه چه خبره هه بدو

        موافقم 23
        مخالفم 11
        1. Ahmad

          ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (215 ديدگاه)

          خوشتیب متن رو کامل بخون خودشون گفتن سواری اش خشکه

          موافقم 1
          مخالفم 15
        2. NAVID@@98

          ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1107 ديدگاه)

          یعنی واقعا فکر کردی که میدونم فکر نکردی
          متنو نخوندم
          اگه فکر میکردی که اینا رو نمیگفتی

          از سواری سفت اصلا چیزی که باید برداشت کنی رو نکردی کلا اشتباه گفتی Ahmad چون اشتباهه حرفت اشتباهه اینم علتش اینه که برداشت تو از متن اشتباهه چون این چیزی که مطابق با چیزیه که باید باشه

          چون اتفاقاً سواری پورشه ۹۱۱ نسبت به هم کلاس های خودش کاملا برتر و نرم و حتی در ناهمواری بسیار خوب همل میکنه و ناهمواری ها رو به بهترین شکل جذب میکنه برعکس اسیایی ها یا بعضیای دیگه
          (تمام تغییراتی که در نسخه جدید 911GT3 اعمال شده‌اند ظریف هستند و تنها کسی متوجه ان‌ها خواهد شد که زمان زیادی را صرف رانندگی نسل گذشته آن کرده باشد؛ خودرویی که مقام نخست رقابت خودروی سال موتورترند را از آن خود کرد و توانست به معیاری برای سنجش خودروهای اسپرت مدرن تبدیل شود)
          اینجا لازمه تا تو متنو بیشتر بخونی

          نه من که ۶ برابر کل متن توضیحات خودم شد

          ( پورشه پیش از توسعه این نسل، از ۲ هزار مشتری مالک 911GT3 نظرسنجی کرد تا درباره پیشرانه و قطعات دلخواه خود صحبت کنند. آن‌ها به‌جز تمایل به مالکیت موتور ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی، به بهره‌مندی از پکیج مشهور «وایسچ» رای دادند که عملا با کاهش قطعات داخلی خودرو و اضافه‌کردن فیبرکربن، آن را سبک‌تر می‌کند. به این ترتیب، 911GT3 2025 با این پکیج که شامل سقف کربنی و قطعات سبک برای سیستم تعلیق می‌شود، به دست مشتریان علاقه‌مند خواهد رسید.)
          دیگه چی میخوای حتی پکیج صابون گلنار هم که میخوای واست میزارن

          این اونقدر مهندسی داره که با همون نسل پورشه ۹۱۱ خارق العاده بیهمتا که کسی پوزشو نتونسته زمین بماله چون برتری پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ با همون نسل قبلش که هم کلاس ها رو و پوزشو زمین مالیده و قبضه کرده و لوله کرده چرا میگیم این برتری 👑🥇پورشه 911 و دوج چلنجر🥇👑 که تونسته برتر باشه چون پورشه ۹۱۱ توسعه مداومی که از همون نسل ۹۹۱ برای پورشه ۹۱۱ انجام دادن باعث برتری همه هر جانبه پورشه ۹۱۱ شد
          دوج چلنجر هم که گفتم منظور با تیونینگ های قدرت بالا برتر هست
          هرچن همون پورشه ۹۱۱ هم ۲۰۱۱ اسب به بالا هم با همون موتور تیونینگ میشه و اصل کار هم برتری همه هر جانبه بخصوص پیست و پرفورمنس هست که به اثبات قطعی رسیده
          که اینم با توسعه مداوم و وارد کردن مهندسی و تکنولوژی و تجارب ارزشمند پورشه از موتوراسپرت به خودروهای جاده ای میسر شده

          کلا پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتره و خارق العاده بیهمتاست و پوز اینو به زمین مالیده
          چون اتفاقا از هرلحاظ پورشه ۹۱۱ برتره حتی با درنظر زمان معرفی حتی نسل قبل پورشه ۹۱۱ یعنی کد ۹۹۱ با رقیب مستقیم برای مقایسه در یک سگمنت برتری کامله و همه هر جانبه داره نسل جدیدش که بماند
          ولی هرکدام از مجلات جهان هم مقایسه مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۹۱ با مدل ۲۰۲۰ جی تی ار مقایسه کردن که اتفاقاً یکی از ضعف های جی تی ار سواری خشک و غیر منطقی غیر منعطفش بود همه چیو فدا کرده بودن
          که اونجا میتونید ببینید
          که حتی مدل ۲۰۱۵ پورشه در مقایسه با مدل ۲۰۲۰ جی تی ار چقدر پورشه ۹۱۱ نسل قبل یعنی کد ۹۹۱ چقدر از هر لحاظ جلوتره و مهندسی و پرفومنس بالاتری داره و بهتره و کلا پورشه از هر لحاظ خیلی بهتره
          مثلا سواری نرم هر مسیری رو در عین حال با هندلینگ بهتر بدست آورده

          پورشه ۹۱۱ مدل داکار هم داره باهاش از بیراهه هم بری سواریش یه چیزی از نرم هم نرم تره
          در مدل های متنوعی که داره هر چیزی رو و هر عملکردی رو پوشش میده

          کلا اونقدر اشتباه Ahmad اشتباه گفتی که فقط بیشترین چیزی که نیاز داری بهت بگم اینه که

          تو برو به همون قوانین الایندگیت برس
          هنوز خیلی جای کار داری

          موافقم 8
          مخالفم 6
        3. مجید کلانی

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (23 ديدگاه)

          نیسان جی تی آر چی مدلی را مقایسه میکنی با توربو ۵۰۰ اسب، صبر کن GTR 2025 هم بیاد بعد مقایسه کن

      2. Nismo

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1697 ديدگاه)

        بهترین هست
        منتهی بعد از کوروت

        موافقم 12
        مخالفم 49
        1. Engineer

          ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (85 ديدگاه)

          چطور؟

          موافقم 9
          مخالفم 7
        2. Mehrshadthz

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (19 ديدگاه)

          حاجی تو از حرفای این نوید سر دراوردی والا من که هرچی میخونم متوجه نمیشم معلوم نیست چی میزنه من خودم طرفدار محصولات المانم اما بل شت نمیبافم عجیبه

          موافقم 7
          مخالفم 2
      3. Ali

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        برای استفاده شهری بنظرم نسخه های توربو مناسب تر است هم راحت تر هم کفش گیر نمیکنه ولی gt3 مخصوص پیست

        موافقم 4
        مخالفم 4
      4. Nr

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (128 ديدگاه)

        کف اش جایی قرار نیست بگیره سیستم پنوماتیک برای داخل شهر داره

        موافقم 10
        مخالفم 3
      5. علی

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (58 ديدگاه)

        این شتابی که میگید کمه باعث فشار به مهره های گردن و کمر میشه و کار سرنشین یا سرنشینان از پورشه سواری به ویلچر سواری میکشه….

        موافقم 3
        مخالفم 1
      6. مجید کلانی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        حتما برندهای آمریکایی رو به پیشرفت هستن😄

    2. mmd@

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      زیبایی پورشه به رخ کشیده شد طرحی که هیچ وقت قدیمی نمیشود

  2. Khosrow

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2336 ديدگاه)

    911 مصداق حرفهـ بروسلــی هـ کهـ من از کسـی میترسمــ کهـ یکــ فـن رو هزاربار بار تمـریـن کردهــ نهـ کسـی کهـ هـزارتارو یکـ بار / اصرارهـ پورشهــ رو تکرارهـ 911 درستهـ ولـی تـرسـو نشونش میدهــ / بی ربطهـ ولـی یهـ SLS بلکــ سریـز رو بـا صد تا ایـن عوضــ نمیکنمـــــ ..

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. سجاد

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (109 ديدگاه)

      چرا این کارش رو ی نقطه قوت و نشونه ی شجاعت و جسارت نمیبینی؟
      اینکه اینقدر شجاعت داره که میتونه قید وسوسه ایجاد تغییرات رادیکال در ظاهر رو بزنه ولی باز هم زیبا و پر طرفدار باشه؟
      اتفاقا تغییرات در طراحی ظاهری ی حرکت مشتری پسند و جذابه که معمولا باعث فروش و توجه بیشتر میشه. شرکتی که به تنهایی مقابل این قاعده وایساده اگه شجاع نباشه ترسو هم نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. Khosrow

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2336 ديدگاه)

        نمیدونمــ، شایـد اینطور باشهــ ولـی ممکن همــ بـود کهـ تغییـر بدهـ و افسانهـ ترش کنهــ، مثلا 918 ملـو شـدهـ ..

  3. آریا

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    جذابترین پورشه بعد از 918 همین Gt3 هست با صدای جذابش و اون اسپویلر 🤤

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. وی

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    پسرفت ها نسبت به نسل قبل : چراغ های عقب چراغ های جلو دورموتور دیجیتال به جای انالوگ
    نسل فبل خیلی جذاب تر بود

    موافقم 4
    مخالفم 13
  5. Saeedfarshchian

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دیگه بهتر ازین نمیشه
    البته که هر دستی که توش ببرن یا در طراحی یا در موضوع فنی ممکنه مثل شمشیر دو لبه عمل کنه
    تکراری شدن طراحی هم پس از نسل های مختلف یه مشکله که با تغییرش ممکنه سرنوشتش مثل بنز و بی ام دبلیو بشه
    درکل ماشین خوبیه و خیلی کامله جوری که اعداد و ارقام پورشه رو میتونی ضرب در دو کنی و اعلام کنی همیشه بالاتر از رقم اعلامیه
    تو اوج پختگی هستش
    کاش میشد یدونشو داشته باشم ولی حیف و صد حیف

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. Siyavash

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    جزوه ۵ پورشه برتر تاریخ هست..

    موافقم 8
    مخالفم 3
  7. عليرضا

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    911 مثل شراب نابه. هرچی بیشتر میگذره بهتر میشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  8. shahrum

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هیچوقت پشت فرمون پورشه ننشسته‌ام.. حتی بغل‌دست راننده هم ننشسته‌ام.. فقط کافیه ویدئوهای این (اشرف‌مخلوقات اتومبیل‌ها) رو با دقت و توجه به ابعاد مختلف عملکردش ببینید.. خواهید دید که تعالی هندلینگ.. نهایت بازدهی موتور گیربکس.. کیفیت وحشتناک ساخت و حد اعلای مهندسی و پرفورمنس ژرمن در وجودت رخنه کنه و جای هیچ سوال و احتمالا نقدی تو ذهنت باقی نمونه! پورشه براحتی لیاقت اون رو داره که در جایگاه مرجع و موءلف در جهان اتومبیل سازی قرار بگیره!!

    موافقم 12
    مخالفم 3
  9. رضا

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان تفاوت gt2 و gt3 دقیقا چیه و کدومشون سریع تره کدوم برای پیسته

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID@@98

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      اینو مهران ۹۱۱ باید بگه
      ولی کلا
      Gt2 lکه قبلا بود ولی الان اسمش رو برای مدلهای مسابقه ای تو مسابقات استفاده میکننده
      الان از سری های gt این سری های gt3 gt3rs gt2rs رو داره
      مدل های خوراک پیستش gt3rs و gt2rs هستن از بین این ۱+۱ تا gt2rs وحشی ترین و پیست محور ترینه که هنوز این نسلش معرفی نشده چون با نزدیک شدن به معرفی نسل بعد، تازه gt2rs ش رو معرفی میکنه

      Gt3 هم یه مدله که نه پیست محور بالایی ها و نه روزمره turbo s کلا هیچکدوم از اینا نی
      بعنوان مزه استفاده میشه

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. آریا

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (250 ديدگاه)

      Gt3 rs یک موتور 6سیلندر تخت 4 لیتری تنفس طبیعی با 510 قدرت صفرتاصدشم 3.4 ثانیه
      Gt2rs موتور 6سیلندر 3.8 لیتری توربو شارژر هست
      700 اسب و صفر تا صد 2.7 ثانیه
      تایم نورنبرگ رینگ هردو زیر هفت و تقریبا نزدیک هم هستن
      اما gt 2 قیمتش دو برابر Gt3 هست
      ولی Gt 3چون تنفس طبیعی هست صدای کم نظیری داره🥲

      موافقم 6
      مخالفم 1
  10. Mr Tiger

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    یکی از دوستان تو این سایت گفت پورشه هر ۱۰ سال یکبار تغییر میده🤣🤣🤣 دیگه نمیدونه پورشه هر ماه با ماه قبل یه تغییر داره… خداوندگار ساختن ماشینای اسپورته پورشه… بنظرم اگه تحت مالکیت فولکس نبود و آزادی عمل و مالی بیشتری داشت خیلی از این بالاتر بود

    موافقم 8
    مخالفم 2
  11. Taha Ayoobi

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5438 ديدگاه)

    عجیبه مهران نیستش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. علی جردن

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2150 ديدگاه)

    از وقتی که ۹۱۱ داکار معرفی شده هیچ نسخه ۹۱۱ اندازه داکار آفرودی به چشمم نمیاد حیف که لیمتد ادیشن بود و تولیدش ادامه پیدا نکرد

    موافقم 2
    مخالفم 4
  13. 718

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بهترین در کلاس خود…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا