بی ام وپورشه

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S با بی‌ام‌و M140i محرک عقب ۷۰۰ اسب بخاری!

پورشه ۹۱۱ توربو S به قاتل سوپرکارها شهرت دارد. حال ویدئویی از کانال یوتیوب Officially Gassed، نسل قبلی این خودرو را در برابر یک ب‌ام‌و M140i تیونینگ شده قرار داده که قدرت بسیار بیشتری دارد اما تمام این نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند که تقابل جالبی را پورشهٔ چهارچرخ محرک ایجاد خواهد کرد. روی کاغذ، توربو S با ۵۸۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید می‌شود، بسیار ضعیف‌تر است.

این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۶۰۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و تقویت شده و حالا ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این نیروی عظیم فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما M140i با ۱۴۷۵ کیلوگرم وزن، خودروی سبک‌تری است و توربوشارژر، پمپ سوخت، گیربکس و دیفرانسیل لغزش محدود آن همگی اصلاح شده‌اند.

در درگ از حالت سکون، پورشه به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، از مزیت بزرگی برخوردار است. به همین دلیل، در درگ اول ۹۱۱ مثل موشک شلیک شد و ب‌ام‌و را در گردوغبار خود جا گذاشت. در مسابقهٔ دوم، ب‌ام‌و به‌اندازهٔ طول ۱۰ خودرو جلوتر از پورشه قرار گرفت اما بازهم حریف پورشه نشد و توربو S با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک قدرتمند خود تنها چند ثانیه پس از شروع، برتری که به ب‌ام‌و داده شده بود را خنثی کرد و بازهم پیروز شد. پورشه ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی کرد درحالی‌که M140i این کار را در ۱۱.۲ ثانیه انجام داد.

مسابقهٔ رولینگ اما جایی بود که ب‌ام‌و درخشید و از همان ابتدا از رقیب فاصله گرفت. در رولینگ دوم، پورشه در آغاز کمی جلو افتاد اما هاچ‌بک قوی‌تر باواریایی خود را به رقیب رساند و درست قبل از رسیدن به خط پایان، از آن عبور کرد. این مسابقات نشان می‌دهد که داشتن قدرت بیشتر اگر نتوانید به‌خوبی از آن استفاده کنید بی‌فایده خواهد بود. به همین دلیل، پورشه ۹۱۱ توربو S به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در آغاز حرکت موشکی بی‌رقیب است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (296 ديدگاه)

    این نور واقعیه یا افکته؟
    چقدر مزخرفه مثل انیمه شده
    توی اون درگ قبل هم همینطوری: اون درگ اسکایلاین و سوپرا تو همین سایت

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  2. AMIN

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چه استایل جذابی داره این نسل ۹۱۱ و چه لانچ فوق‌العاده ای

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. new reventon

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (168 ديدگاه)

      پورشه ام پورشه ها قدیم
      جدیدی ها خیلی مدرن شدن که با روح ۹۱۱ سازگاری نداره

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  3. Just toyota

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    این تازه نسل قبلی توربو s هست ( نسخه ۹۹۱.۲ ) که صفر تا صد رسمی ۲/۹ ثانیه و ۴۰۰ متر حدود ۱۰/۵ ثانیه داشت ، در مقایسه با نسل جدید ( ۹۹۲) خیلی ضعیف تر و کند تر هست چون اولا ۶۰ اسب ضعیف تره و دوما گیربکسش با اینکه pdk هست ولی اصلا در حد ۸ سرعته های جدید پورشه نیست ، توربو s جدید صفر تا صد رسمی ۲/۶ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۰/۲ داره و البته تو رولینگ هم به لطف سیستم چهارچرخ محرک جدید پورشه کشش و سرعت فوق العاده ای داره ، اگه توربو s جدید تو این درگ بود نه تنها از حالت ایستاده با اختلاف بیشتری پیروز میشد بلکه تو رولینگ هم قاطعانه بیمر رو زمین میزد

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  4. ❤BMW❤

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    جانم بی‌ام‌و

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  5. Sobhan

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    آسفالت داغون 😒

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. MAZDA

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      قصد توهین ندارما ولی مگه شما تو تست بودی که میگی آسفالت داغون🙂؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا