پورشهفولکس واگن

درگ پورشه ۹۱۱ GT3 RS با فولکس بیتلی که قلب تسلا دارد!

احتمالاً تاکنون شنیده‌اید که برخی میگویند پورشه ۹۱۱ فقط یک فولکس‌واگن بیتل با بدنه‌ای شیک است. مطمئناً این گفته‌ها درست نیست ولی بااین‌حال کارواو در جدیدترین درگ خود، یک ۹۱۱ GT3 RS مدرن را در برابر یک بیتل مدل ۱۹۷۲ قرار داده است با این تفاوت که این یک بیتل معمولی نیست. در این ماشین، پیشرانهٔ بنزینی هوا خنک کم‌توان اصلی با موتور الکتریکی تسلا مدل S جایگزین شده است.

این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی پورشه ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین GT3 RS هنوز هم از بیتل قدیمی قوی‌تر است. بااین‌حال، هرچند پورشه یک سوپرکار مدرن و نسبتاً سبک‌وزن است که ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن دارد، اما بیتل با تنها ۱۰۵۰ کیلوگرم وزن، آن‌را مغلوب می‌کند زیرا در این خودرو وزن باطری‌ها با استفاده از پانل‌های بدنهٔ فیبر کربنی جبران شده است.

هرچند هردو خودرو از لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن استفاده می‌کنند اما به گفتهٔ رانندهٔ بیتل، این خودرو کشش و چسبندگی خوبی ندارند. سرد بودن این لاستیک‌ها نیز مزید بر علت می‌شود تا بیتل الکتریکی در درگ اول به یک بازنده تبدیل شود اما در درگ بعدی دو خودرو بسیار نزدیک‌تر عمل می‌کنند. قبل از مسابقهٔ سوم نیز مت واتسون پشت بیتل می‌نشیند و علیرغم اینکه با دریفت کشیدن بشدت سرگرم می‌شود، لاستیک‌ها را هم گرم می‌کند. این کار به بیتل کمک می‌کند و در مسابقه‌های رولینگ هم گشتاور فوری موتور برقی به کمک آن می‌آید تا بتواند کاملاً پورشه را اذیت کند.

بنابراین نه، پورشه‌های ۹۱۱ بیتل‌هایی در لباس شیک نیستند اما شاید بیتل‌های الکتریکی‌شده بتوانند پورشه‌ها را مغلوب کنند حتی اگر نیم قرن از عمر آن‌ها گذشته باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. - A M I R -

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (690 ديدگاه)

    من مخالف الکتریکی سازی ماشینای کلاسیک هستم اما به نظرم این بیتل حداقل بامزه شده. مجموعا تو درگایی که gt3 شرکت داره سخته به چیزی غیر از صدای موتور شش سیلندر پورشه توجه کنی.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  2. GT

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (664 ديدگاه)

    فقط اون ردلاین پورشه را ببینین🤤

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    وای چه کیفی بده موتور نورا ببندی رو بیتله ( با اینکه از ماشین برقی خوشم نمیادو فقط برای درگن ولی باحال میشه ) بعدش بری تو جمع تسلا سوارا و بنز سوارا و مکلارن و ………. حتی خود نورا رو باهاش سوسک کنی بعدشم در افق محو بشی تا اونا بقیه عمرشون کابوس بیتل آبی زنگ زده تورو ببینن😂

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  4. Reza Waffen SS

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3213 ديدگاه)

    ببین پورشه چی ساخته که بعد از گذشت ۷۰ سال هنوزم که هنوزه زیباییش دل آدمو میبره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
    1. ممد ژانگولر

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      بیتل نابودش کرد

      ولی خودمونیم دوست مش واتسون فکر کنم داشته ریشاشو اصلاح میکرده یهو وسطش برقا رفته

      قسمت بالای ریششو نزده 😂

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. GT

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (664 ديدگاه)

        مردک شکل ملوان زبل بود 🤣😂

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
      2. Porsche 911

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (446 ديدگاه)

        🤣🤣😂😂😂😂😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  5. Roham

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (547 ديدگاه)

    بیتل خیلی دلبره
    ولی صدای جارو برقی بهش نمیاد
    چرا از موتورای هیدروژنی استفاده نمی کنن برای همچین کارایی؟!

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  6. محمد امین

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    فکر میکنم که تسلا فن ها متوجه شده باش که چیزی که باعث سرعت خودرو های برقی میشه موتور الکتریکی هست نه تکنولوژی…

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۲
    1. AMIR / ARMI

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (782 ديدگاه)

      تکنولوژی موتور الکتریکی 😂
      چند چندی ؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۶
      1. sam

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        وای تکنولوژی موتور الکتریکی 🤯
        از مریخ اومده ?

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        دوستمونو ببخش ، دیتا نداره ، الان میرم باهاش حرف میزنم دیتادار شه 😂

        موافقم ۸
        مخالفم ۴
    2. سورنا

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1044 ديدگاه)

      آفــرین بر تو
      این تسلا فن ها اصلا اسمشونم نمیتونن بنویسن
      حرف شما کاملا درسته موتور الکتریکی با آجــــر و ســــیمان و چـــوب ساخته شده و اصلا ربـــطی به تـــکنولوژی نداره 🙂
      فـــقط کـــشـــــته مـــــرده اون تعدادی هستم که باهـــات موافـــقن یعنی واقعا کسایی میان مطـــالب پـــدالو میخونن که موافق اینن موتور الکتـــریکی ارتبـــاطی با تکــــنولوژی نداره 🙂
      هــعی خـــــــــــدا شـــکرت …

      موافقم ۹
      مخالفم ۶
      1. محمد امین

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1450 ديدگاه)

        توی سایت تسلا فن ها میگن که سرعت و شتاب گیری تسلا به خاطر تکنولوژی فوق پیشرفته سیلیکون هست و از این جور حرف ها، منظورم منم از به کار بردن کلمه ی تکنولوژی، تکنولوژی سیلیکون بود ….
        دیدیم که پیشرانه ی الکتریکی تسلا روی بیتل هم به همون اندازه سریع هست نسبت به وزن خودرو، پس الکی تکنولوژی سیلیکون رو لازم نیست دلیل سرعت تسلا بدونیم

        الان تمام ماشین ها از چیپست ها استفاده میکنن …. و شاید هم خیلی استفاده‌ ی بیشتری میکنن ..
        البته‌ بحث سیستم خودران جدا هست.. ولی خب شرکت های زیادی سیستم خودران رو دارن..
        منظورم این هست، اینکه تسلا فروش خوبی داره ، دلیلیش استفاده از تکنولوژی های سیلیکون و از اینجور چیزها نیست ، بلکه دلایل خیلی بزرگ تر و همچنین دلایل سیاسی و… پشت این موضوع هست

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
    3. Porsche 911

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (446 ديدگاه)

      محمد امین جان دیتا فراموش نشه
      میدونی که چی میگم؟؟😉😉

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  7. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر من هیچ شتابی جای اون صدای موتور و دنده عوض کردنو نمی‌گیره!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  8. Erfan

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    خب خوب شد دوستان تسلا فن متوجه شدند که نیازی به تکنولوژی خاصی نیست برای ساخت یه ماشین برقی که سریع باشه(میشه بیتل رو توی گاراژ خونت اینجوری بکنیش) ، همه جای دنیا شرکت هایی که هایپرکارای برقی میسازن دارن مثل قارچ رشد می‌کنند.
    هایپرکار های هیبرید و درونسوز توانایی و تکنولوژی میخواد که خب تعداد زیادی نیستن که تواناییش رو داشته باشن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
    1. مازیار

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (740 ديدگاه)

      خوب این یک امر دوسویه هست چون از طرفی همین عدم نیاز به تکنولوژی خاص و راحتی تولید و دردسر و هزینه کمتر نگهداری خودش یکی از مزیت های اصلی برقی هاست

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. Erfan

        ۲۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (218 ديدگاه)

        دقیقا منتظر بودم همینو بشنوم.
        شما داری درست میگی این مزیت برقی هاست نه به تعبیر بعضی از دوستان مزیت تسلا

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
  9. Khosrow

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    باز یه درگ مضحک و بی پایه / نشادور ..

    موافقم ۱
    مخالفم ۸
  10. [email protected]@DRZ

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (109 ديدگاه)

    نمردیم و بیتل با لاستیک های میشلن پایلوت هم دیدیم😂😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا