پورشهتسلا

دوئل پورشه تایکان و تسلا مدل S

مرحلهٔ مقدماتی، گروه هفتم، سدان‌های الکتریکی، دوئل اول

پس از مدتی وقفه، مرحلهٔ مقدماتی سری دوئل‌های پدال را با تغییراتی و اضافه شدن چند گروه جدید ادامه می‌دهیم. ازآنجایی‌که این روزها بخش سدان‌های لوکس الکتریکی با عرضهٔ خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS و لوسید ایر بسیار داغ شده است، تصمیم گرفتیم این گروه را به رقابت‌ها اضافه کنیم که اولین دوئل آن امروز برگزار می‌شود. کراس‌اوورهای کامپکت پرفورمنس با حضور خودروهایی مثل بی‌ام‌و X3 M و مازراتی گریکاله تروفئو هم دیگر گروه جدیدی است که شاهد دوئل‌های آن خواهیم بود. علاوه بر این، ازآنجایی‌که قبلاً ماسل کارهای آمریکایی با کوپه‌های لوکسی مثل بی‌ام‌و سری ۸ در یک گروه قرار داشتند و این موضوع اعتراضاتی را از سوی شما عزیزان به دنبال داشت، تصمیم گرفتیم این خودروها را از هم جدا کرده و در دو گروه مجزا قرار دهیم که طی روزهای آینده شرکت‌کنندگان این گروه‌ها را خواهید دید.

دوئل‌های این گروه

تسلا مدل S

پورشه تایکان

؟

آئودی E-Tron GT

کارما GS-6

؟

لوسید ایر

مرسدس بنز EQS

؟

پورشه تایکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹

پلت‌فرم: J1 گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۴۱۹ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۹۲۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۸۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: امکان شتاب گیری برای بارها و بارها بدون افت پرفورمنس، حفظ DNA رانندگی پورشه، قابلیت شارژ سریع، ظاهری که از یک پورشه انتظار می‌رود

نقاط منفی: ورود و خروج دشوار، قیمتی که در دسترس همه نیست، برد متوسطی که به تسلا نمی‌رسد، آپشن‌های گران‌قیمت، مصرف برق بالا

چکیده: تایکان بیشترین برد را در کلاس خود ارائه نمی‌کند ولی در حال حاضر معیار این کلاس برای لذت و رضایت راننده محسوب می‌شود

تسلا مدل S

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲ (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ ۲۰۲۱)

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۵۵ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۱,۵۰۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۸ سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: آن‌قدر سریع است که سرگیجه می‌آورد، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارق‌العاده، ارائهٔ برد چشمگیر، کابین آینده‌نگر

نقاط منفی: کابین به اندازه‌ای که از این قیمت انتظار می‌رود چشمگیر نیست، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواس‌پرتی می‌شود، کیفیت ساخت نه‌چندان عالی

چکیده: اگر تسلا همین فردا به تولید خودرو پایان دهد، میراث این شرکت به لطف مدل S برای همیشه در کتاب تاریخ صنعت خودرو ثبت خواهد شد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

تایکان توربو S

مدل S پلاد

قوای محرکه دو موتوره سه موتوره
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر
گیربکس دو سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۴ ثانیه ۲.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه ۹.۴ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۷.۲ متر ۴۵.۷ متر
شتاب جانبی ۰.۹۹ جی ۱.۰۸ جی
حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۰ کیلومتر/ساعت
باطری ۹۳.۴ کیلووات ساعت ۹۹.۳ کیلووات ساعت
مصرف انرژی ۳۰.۸ کیلووات ساعت ۲۰.۷ کیلووات ساعت
برد ۳۱۰ کیلومتر ۵۶۰ کیلومتر
وزن ۲۳۸۰ کیلوگرم ۲۱۹۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۶۳ میلی‌متر ۵,۰۲۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر ۲,۹۵۹ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۴۵۰ لیتر ۷۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ یا ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۱۸۶,۳۵۰ دلار ۱۳۷,۴۴۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (142 ديدگاه)

    پورشه انتخابم هست
    جذابیت بیشتری دارد برای من

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۲۶
    1. کافر مقدس

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1387 ديدگاه)

      صفر تا صد تایکان این نیست در هر درگی فرسنگ ها از تسلا و لوسید ایر عقب میفته

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۲۷
      1. بهنام

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (142 ديدگاه)

        ماشین که همش برای صفر تا صد نیست که!!

        موافقم ۴۱
        مخالفم ۱۷
  2. AMANTE

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    از هر دو ماشین هم خوشم نمیاد ولی اگه بخوام انتخاب کنم پورشه تایکان مدل جی تی اس اسپورت توریسمو رو انتخاب میکنم.

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱۶
  3. ممد ژانگولر

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2449 ديدگاه)

    من رای میدم به پورشه هر چند خود پورشه هم یک سری کاراش روی نروه
    مثلا مانیتورش وسط نیست و زاویه متقارنی در داشبوردش نمیبینی اعصاب نذاشته

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
  4. مازیار

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    به نظرم اختلاف جذابیت ظاهریشون _ داخلی و خارجی _ بیشتر از اختلاف عملکردشون _ دستکم اون چه که عملا برای یه سدان به کار میاد _ هست به همین خاطر و با نیم نگاهی به مقوله کیفیت پورشه به تایکان رای دادم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۸
  5. SRT

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (443 ديدگاه)

    انتخاب من تسلا،البته از نظر ظاهری و طراحی پورشه ده هیچ جلوعه
    صفرتاصدی ک برای تایکان زدن یکم خوش بینانه نیست ؟

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  6. aminbikar

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (246 ديدگاه)

    من تسلا رو انتخاب میکنم چون شتاب بهتر برد بهتر زمان شارژ کمتر قیمت کمتر

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۰
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1874 ديدگاه)

    پدال طبق معمول جانبداری از آلمانی کرد.مشخصات واقعی تسلا ۰تا۱۰۰ کیلومتر ۱.۹۹میزان پیمایش ۶۳۳ کیلومتر حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر.۰تا ۱۰۰ تایکان توبو اس هم ۲.۸ هستش.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳۱
    1. aminbikar

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (246 ديدگاه)

      نه برد و شتاب درسته تو سایت تسلا هم شده ۲.۱ ثانیه اما تاپ اسپید پلد رو اشتباه نوشته شده با صفر تا صد تایکان

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
      1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1874 ديدگاه)

        بردش رو تو سایت تسلا زده ۳۹۶ مایل.۰تا ۶۰ هم زده ۱.۹۹تو سایت پورشه هم زده ۰تا۱۰۰ تایکان توبو اس ۲.۸ هست و اگر تسلا ۰تا۱۰۰ رو براش ۲ دهم بیشتر گرفتن و شدهذ۲.۱ با ۲ دهم کاهش از تایم تایکان میشه ۲.۶ در حالی که پدال ۲.۴ زده که تایکان تو خوابش هم نمیببنه.انتخاب صلیغه هست ولی انصافا تسلا جای بحث نزاشته.یه وقتی مثال ام۵ رو با ct5 بلک وینگ مقایسه میکنیم که هر کدوم یه امتیازاتی دارن در حالی که تایکان چیزی برا عرض نداره جز قیمت زیاد که این دزدیها تو آلمانیا جا افتاده دیگه.والا اگر نصف مشخصات تسلا رو داشت حتمن بالای ۳۰۰ چوب قیمت میزد.اینا اگه پرابد داشتن چیکار میکردن

        موافقم ۸
        مخالفم ۱۵
    2. فرامرز

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      شتابش تا ۱۰۰ نیست و تا ۹۶ یعنی ۶۰ مایل بر ساعت هست. تازه تسلا یه تقلب هم کرده که از صفر حساب نمیکنه و بعد از طی کردن مسافت یه فوت (رول آوت) زمانگیری رو شروع میکنه یعنی زمان هرزگردی چرخ رو لحاظ نمیکنه. ضمنا اینکه هر کی یه بار و بدون گرم کردن لاستیک و باتری امتحان کرده عددی بهتر از ۲.۴ واسه ۰ تا ۱۰۰ به دست نیاورده. در حالی که پورشه وقتی میگه ۲.۴ ثانیه (۰ تا ۹۶) تو هر شرایطی (به جز تو برف یا سربالایی) به اون عدد میرسه. همچنان تسلا شتاب عالی داره ولی تبلیغات هم باید منطقی باشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۳
  8. Kf

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (315 ديدگاه)

    میخواستم انتخاب کنم ولی با این پول میرم سراغ ماشینی امریکایی ک ناله سوپر شارژش بیاد تو کابین نه آرمیچر
    شایدم M المانی
    سوپرا تقویت شده هم رواله
    چی دارم میگم!

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۵
    1. Jdm باز

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (900 ديدگاه)

      منم
      اصن دلم نمیاد این همه پول بدم برای ماشینی که وقتی بهش گاز میدم صدای ارمیچر بده
      یه سوپرا تیون شده ۳۰۰۰ اسبی خوبه🔥

      موافقم ۸
      مخالفم ۶
  9. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2806 ديدگاه)

    فقط تفاوت قدرت درکنار حجم باتری نسبتا یکسان و مصرف خیلی پایینتر و برد بیشتر یکی از رقبا ، دلیل اصلی انتخاب میتونه باشه
    قیمت بسیار کمتر و شتاب جانبی بهتر و تکنولوژی خیلی بالاتر هم دیگه بماند!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۲
  10. Mf1

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    تایکان یکی از محدود الکتریکی های بازاره که طراحی فوق العادهی داره ولی حیف قیمتش بالاست

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  11. محمد امین

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    من طرفدار تسلا نیستم ، ولی اینجا مطلقا تسلا بهتره ، میدونم که تایکان به عنوان یه پورشه لوکس تر و با کیفیت تر هست احتمالا ، ولی از نظر پرفورمنس و تکنولوژی حدود ۱۰ سال عقب تره … مقایسه کنید مصرف برقش تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از تسلا هست …. ۵۰ درصد رقم فوقالعاده وحشتناکی هست …. تازه ۵۰هزار دلار هم اختلاف قیمت دارن و توی پیست و درگ هم تسلا مطلقا بهتره …
    تایکان فقط کابین باکیفیت و طراحی زیبایی بهت میده که با توجه‌ به‌ پرفورمنس و قیمتش نسبت به تسلا ، اصلا ارزش خرید نداره ، اگر کسی این چیز هارو دوست داره ، ۹۱۱ توربو اس بخره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۹
    1. TOM KRISTENSEN

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (160 ديدگاه)

      اگر از نظر ارزش خرید حساب کنیم عملا تایکان نابود میشه،
      اما من با توجه به بعضی ویژگی ها انتخابم پورشست(بدون توجه به ای ترون جیتی)
      چون:وقتی معرفی شد بهترین خودرو برقی بود و حتی تسلا مدل اس با ابدیت چیتا و قدرت بیشتر حریفش نشد،کابینش قشنگتره،ظاهرش قشنگ تره، رانندگی باهاش جذاب تره(اینو مجلات میگن)،از نظر کیفیت ساخت بالاتره،برندش پورشست،و از همه مهمتر شبیه ماشین ارزوهامه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  12. GMA

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    تسلا انتخاب خیلی معقول تر و بهتریه ولی خرید تایکان منطقی نیست اما من به تایکان علاقه دارم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  13. aminbikar

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (246 ديدگاه)

    طراحی تایکان از پلد بهتره اما ارزش کمتری نسبت به قیمتش داره که کلی مشکل شارژ و قیره داره و شتاب کمی داره ماشین الکتریکی دیگه تو ذهن ما شتاب بالا باید داشته باشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  14. matin

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    انصافا تسلا سرعت و قدرت و برد و حجم صندوق بیشتر رو داره تو قیمت کمتر میده
    ولی داشبورد پورشه رو بیشتر دوست دارم ایمنیش هم بهتره
    ولی در نهایت تسلا

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۰
  15. ارش

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1500 ديدگاه)

    انتخابم پورشه ترکیب مناسبی از زیبایی شتاب قدرت هندلینگ .

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  16. meysam

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    مشخصات رو نگاه کنید
    حتی در یک مورد تایکان نتونست از تسلا بهتر ظاهر بشه
    نمیتونم اون قیمتش برای چی هست
    پورشه همین فرمون پیش بره فردا پس فردا باید قید رقابت با تسلا رو بزنه بره با استارتاپهای چینی سرگرم بشه
    منتظر دیسهای متعصبین هستم 😉😉

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۷
    1. مازیار

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1072 ديدگاه)

      و اونوقت به نظر شما چرا سال قبل اونم در آمریکا
      به ازای هر ۱۰۰ دستگاه اس پلد ۸۵ دستگاه تایکان (بطور تقریبی) به فروش رفته؟
      در حالی که به زعم شما حتی در یک مورد هم بهتر از تسلا نیست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۷
      1. ALIREZA

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (226 ديدگاه)

        مازیار فکر کنم اون اس پلد که گفتی نسبت به این مدل اس فروشش خیلی کمتر باشه ودلیل نزدیکی آمار فروششون همین باشه

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. مازیار

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          من بر اساس جدول بالا گفتم و اطلاع دیگه ای ندارم
          همون که اینجا داره مقایسه میشه و دوستان بر اساسش نظر میدن دیگه

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
      2. Amir Machine

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        تحویل رسمی و انبوه مدل S پلاد از جولای سال گذشته شروع شد که یعنی این نسخه ۶ ماه کامل از سال قبل رو در بازار نبوده و میبینید که فروش مدل S امسال چقدر بیشتر شده
        این آمار فروش هم مال کل خانواده تایکان و مدل S هست نه فقط توربو S و پلاد
        نسخه پایه تایکان با قیمت حدود ۸۰ هزار دلار خیلی ارزون‌تره اما ارزون‌ترین نسخه مدل S الان حدود ۱۰۰ هزار دلاره

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
        1. مازیار

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          خوب من ازش اطلاع نداشتم
          و امیرجان در اینکه استقبال از تسلا فوق العاده بوده هیچ شکی نیست
          منظور من این بود که نمیشه فقط به آمار و ارقام جدول استناد کرد که اگه اینطور بود همه چیز روی کاغذ تعیین میشد

          موافقم ۳
          مخالفم ۳
  17. ALIREZA

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    آمار فروش صحیحه ؟
    ماشالا تسلا تو یه فصل به اندازه یک سال فروخته

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  18. احمدرضا

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من باشم لوسید ایر رو انتخاب می‌کنم
    اما بین این دوتا قطعا تسلا رو
    تسلا سابقه و تجربه بیشتری تو تولید ماشین الکتریکی داره و از مشخصات معلومه
    اما واقعا فرمون فوق العاده بدی داره
    حس میکنم موقع دور زدن دو فرمونه به بالا اذیت میکنه شدیدا

    اما تایکان هنوز اول راهه ظاهر جذابی داره ولی فوق العاده نیست و کاملا عادیه

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. احمدرضا

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (658 ديدگاه)

      البته من اصلاح کنم
      تایکان ظاهر جذابی داره ولی مشخصاتش فوق العاده نیست و کاملا عادیه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  19. Elmiraj

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2565 ديدگاه)

    ارزش تایکان در مقابل S plaid نهایتا صد هزار دلار هست…

    تنها برتری تایکان که ذکر شده کمی کیفیت بهتر مواد بکار رفته در کابین هست ( چیزی که تسلا هرگز وقتشو باهاش تلف نمیکنه ) که اونم اگر خریدار plaid علاقه داشته باشه با بیست هزار دلار به بهترین چرم بازار مزین میکنه .

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
  20. امیر حسین افشار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بهترین تایکان وسلام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. امیر حسین افشار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    میدونستید که اولین شرکتی که به فکر موتور الکتریکی افتاد پورشه بود چون تسلا از سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا