پورشهفراریلامبورگینی

درگ تماشایی اوراکان STO، فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱GT3

سوپراسپرت‌های پیست محور در بین علاقه‌مندان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. به همین دلیل، خودروسازان مختلف عمدتاً اقدام به ساخت نسخه‌ای مخصوص پیست از سوپراسپرت‌های خود می‌کنند. جدیدترین نمونه از این خودروها در حال حاضر، پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۲ و لامبورگینی اوراکان STO هستند. فراری اما چند سالی است که از این بازی کمی عقب نشسته و هنوز نسخه‌ای پیست محور از سوپرکارهای موتور وسط جدیدتر خود مثل F8 تریبوتو را ارائه نکرده است؛ اما آیا آخرین سوپراسپرت پیست محور فراری یعنی ۴۸۸ پیستا که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد هنوز هم توانایی سرشاخ شدن با ساخته‌های تازه‌نفس پورشه و لامبورگینی را دارد؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو درگی بین این سه سوپرکار پیست محور ترتیب داده است. بله البته این خودروها برای بلعیدن پیچ‌ها و به آتش کشیدن پیست‌ها طراحی شده‌اند اما دیدن رقابت آن‌ها در مسیر مستقیم ۴۰۰ متر هم خالی از لطف نخواهد بود. ۴۸۸ پیستا با اینکه قدیمی‌ترین عضو این جمع است اما به لطف برخورداری از دو توربوشارژر، در مقایسه با دو رقیب تنفس طبیعی خود بیشترین قدرت را دارد. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

از سوی دیگر، ۹۱۱ GT3 با ۵۱۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی تولید می‌شود، ضعیف‌ترین خودروی جمع به‌حساب می‌آید. این پورشه همچنین بیشترین وزن را هم دراین‌بین دارد. هرچند برای GT3 گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب است اما نمونهٔ حاضر در این درگ مثل فراری از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند.

و نهایتاً به جدیدترین نسخه از لامبورگینی اوراکان یعنی نسخهٔ STO می‌رسیم که بشدت روی پیست تمرکز دارد. در سینهٔ این خودرو همان پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته که در اینجا هم مثل نسخه‌های پرفورمانته و اوو، ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال، در STO برخلاف دو نسخهٔ قبلی، سامانهٔ چهارچرخ محرک حذف شده و حالا تمام نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این باعث کاهش وزن اوراکان به ۱۳۴۰ کیلوگرم شده که آن را به سبک‌ترین عضو این گروه تبدیل کرده است.

با توجه به این اعداد، روی کاغذ به نظر می‌رسد فراری علیرغم سن بالاتر هنوز هم لااقل در خط مستقیم بر دو رقیب دیگر برتری داشته باشد اما این برتری چقدر خواهد بود و آیا پورشه و لامبورگینی می‌توانند به پیستا نزدیک شوند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

فراری ۴۸۸ پیستا

پورشه ۹۱۱ GT3

لامبورگینی اوراکان STO

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری H6 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر ۵۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۳۴۰ کیلوگرم
قیمت ۲۵۴,۰۰۰ پوند ۱۳۱,۵۳۰ پوند ۲۶۰,۰۱۲ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    پورشه ی gt3 به کنار ، چون رقیب این دو محسوب نمیشه چه از نظر پرفورمنس و چه قیمت …
    بین sto و پیستا ، که رقیب مستقیم هستن، حداقل میشه گفت توی خط مستقیم sto چمد سال عقب تره … عملکرد توی پیست رو نمیدونم ، ولی چیزی که اینجا مشخص بود ، اینه که sto از نظر لانچ کنترل ، سرعت گیربکس ، سرعت و شتاب گیری در خط مستقیم و واکنش موتور ، واقعا ضعیف تره
    دقت کنید هردوی این ماشین ها قیمت مشابهی دارن و تازه sto جدید تر هم هست

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۳۴
    1. R

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (502 ديدگاه)

      دوتا توربو
      قدرت و گشتاور بیشتر
      میخواستی سریعتر نباشه؟
      تازه با اینهمه اختلاف قدرت فقط یک دهم ثانیه سریعتره
      التماس تفکر

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲۶
      1. محمد امین

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1893 ديدگاه)

        لامبو جدید تره و قیمتش یکسانه و ورنش هم کمتره
        فراری با قیمت یکسان داره محصول سریع تری بهت میده با اینکه قدیمی تره
        بله چند سال عقب تر…. ۴۸۸ پیستا بهترین تایم ۱۰ من ازش دیدم هوراکان sto بهترین تایمی که ازش دیدم ۱۰.۴ بوده که فراری ۴۸۸ gtb که ۲۰۱۵ ساختهٔ شد هم این تایم رو میزنه ، اونجا دیگه فقط ۳۰ اسب بخار اختلاف هست ولی اختلاف وزن و اختلاف زمانی بین ساخت این ماشین ها زیاده
        تعصبی هم در کار نیست ، حقیقتی که دیدم این بود که لامبورگینی شانسی برای بردن توی درگ نداشت

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۲۱
        1. R

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (502 ديدگاه)

          دوست عزیز من میام تو سال جدید یه ماشینی میسازم واس پیست که قدرتش کمتره یا یکسانه آیا این باید سریعتر از قبلیا باشه؟ نه چون قدرتشو ارتقا ندادم. حریف پرفورمانته ۴۵۸ اسپشیاله بود که شکستش داد. بعد از اون فراری چقدر مدلاشو ارتقا داده؟چند تا نسل رفته جلو؟ آیا لامبو پا به پای فراری اومده؟ قدرتشو اضافه کرده توربو روش گذاشته یا نسل جدید داده؟؟؟ کل کل لامبورگینی با فراری تموم شد آونتادور با ۸۱۲ هوراکان با ۴۸۸ که تو همشون لامبو پیروز بوده دیگه این مدلای جدید لامبو نباید با فراری های امروزی مقایسه بشن چون همشون فیس لفتن تا اینکه لامبو نسل جدید ماشیناشو بیرون بده
          درمورد قیمت هم بستگی به حجم موتور داره باید بدونی موتورای توربو حجم پایین و ارزونترن. داری میگی قیمت یکسانه ولی سریعتره اما نمیبینی توئین توربوعه و قدرتش بیشتره یه لحظه فکر کن همین توربو رو لامبو میزاشت فراری میتونست به گرد پاش برسه؟ نزاشت چون نخواست👌

          موافقم ۱۹
          مخالفم ۱۶
        2. شاهین

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1029 ديدگاه)

          احسن برای نقد و بررسی
          چرا نمیگی هوراکان معمولی ال پی ۶۱۰ به راحتی فراری ۴۸۸ جی تی بی رو جا میزاره توی درگ؟ منبع درگ تایمز و چند درگ دیگه که توی یوتیوب هست
          از طرفی هم اس تی او پیست محوره و اگر قرار به لپ تایم باشه اینجوری فراری هم حرفی نداره واسه گفتن در برابرش

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۱۳
        3. mohamadreza83

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          شاهین جان
          ۴۸۸ پیستا هم نسخه پیست محور و پرفورمنس ۴۸۸ جی تی بی محسوب میشه .
          اینکه میگی پیستا در مقابل sto توی لپ تایم پیست حرفی برا گفتن نداره ؛ خیلی درست نیست رفیق .
          یه نیگا به این لینک پایین بندازی متوجه میشی .
          توی همه پیست هایی که هر دو محصول اقدام به تایم گیری کردن ؛ پیستا مچ sto رو خوابونده👇👇👇
          .
          .
          .
          .
          https://fastestlaps.com/comparisons/8tjvuvmf3jgj

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۲
        4. Ferrari

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1707 ديدگاه)

          R
          فراری ۴۵۸ اسپشیال سال ۲۰۱۳ معرفی شد یعنی یکسال قبل از معرفی هوراکان معمولی lp610.
          حالا میگی پرفورمامته رقیب ۴۵۸ اسپشیال بود؟ پرفورمانته ۲۰۱۷ معرفی شده و بین این دو مدل ۴ سال اختلاف بوده

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۳
      2. محمد امین

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1893 ديدگاه)

        بیدار کردن کسی که خودش رو یه خواب زده غیر ممکنه
        ترجیح میدم چیزی نگم
        هر وقت لامبورگینی سیان ۳ ملیون دلاری در حد ۲۹۶ سیصد هزار دلاری پرفورمنس داد بعد بیاد دعوا کنید

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۱۱
        1. محمدهادی

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (791 ديدگاه)

          اگر به قیمت باشه که شورولت کوروت زیر صد هزاردلاری از همه ارزش بالاتری داره!
          دوست عزیز محمد امین
          کسانی که لامبو رو میخرن عاشقشن
          عاشق استایلش
          عاشق قیمت بالاش
          عاشق پرفورمنس مثال زدنیعاشق صدای انجین تیزش
          عاشق لامبون نه عاشق یک دهم ثانیه اعداد و ارقام
          درضمن درسته که وزن پایین بسار تاثیرگذاره
          اما همیشه قدرت بالاتر توی شتاب ثانویه تعیین کننده تره
          واین همون چیزیه که فراری به لطف تویین توربوهاش با فاصله زیادی از لامبو بالاتره
          ضمنا لامبو Sto در پیست و لپ تایم باهمین توان پایین تر معمولا مچ ۴۸۸ پیستا رو خوابونده
          همین دلایل برای لامبو بازها کافیه که STO بخرن
          ضمنا رقابت لامبو با فراری هیچگاه به پایان نخواهد رسید!

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۰
        2. بهنام

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (658 ديدگاه)

          داداش خوب داشتی منطقی صحبت میکردی ها ولی با آوردن اسم سیان خراب کردی اون مدل تولید محدوده بحثش جداست

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
      3. Philipp

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        یک دهم‌سریع تر نیست
        بالغ بر ۳ الی ۴ ثانیه توی اکثر پیست‌ها سریع تره
        تازه فراری خودش رکورد نمیزنه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
      4. محمدهادی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (791 ديدگاه)

        خخخخ😄😄😄😄

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
    2. حسن

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (159 ديدگاه)

      چند سال عقب تره کمی واژه تندی هست. بیشتر تفاوت موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ اینجا مطرح هست. لامبورگینی تلاش زیادی برای حفظ تنفس طبیعی داره می کنه، ولی باید قبول کنه در پرفورمنس دیگه نمی تونه حریف موتور های توربوشارژ یا سوپرشارژ رقبا بشه.
      بازه ماکسیمم گشتاور و اسب بخار معمولا در موتور های توربو شارژ بسیار وسیع تر از موتورهای تنفس طبیعی هست. این موضوع در کنار قدرت و گشتاور بیشتر فراری و وزن تقریبا یکسان، فقط می تونه همین نتیجه رو به همراه داشته باشه.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
    3. R

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (502 ديدگاه)

      دوتا توربو
      قدرت و گشتاور بیشتر
      میخواستی سریعتر نباشه؟
      تازه با اینهمه اختلاف قدرت فقط یک دهم ثانیه سریعتره
      التماس تفکر

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۳
    4. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (29 ديدگاه)

      لامبورگینی پکیج ایرودینامیکی فعال داره ولی فراری غیر فعال و این باعث بوجود امدن نیروی درگ(پسا) در مستقیمی برای لامبورگینی میشه ولی در پیست باعث چسبندگی بهتر در پیچ ها

      موافقم ۹
      مخالفم ۵
      1. Philipp

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        البته چسبندگی فراری در پیچ بهتره چون دانفورس فراری برخلاف باقی شرکت ها از اختلاف فشار بین دو توده هوای متحرک بوجود میاد که دانفورس خیلی بیشتری داره
        ولی چون مهندسیش بسیار پیچیده و وقت گیر هست شرکت هایی مانند لامبو سراغش نمیروند

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
    5. ممد ژانگولر

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2436 ديدگاه)

      پورشه بلاخره باخت 🚬

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۸
      1. آلمانی باز

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خب این جی تی ۳ هست تنفس طبیعی عه به نظرم اصلا عادلانه نیست ۶ سیلندر تنفس طبیعی رو با لامبورگینی و فراری مقایسه کنن باید توربو اس میاوردن که صد درصد جفتشون رو میزد

        موافقم ۶
        مخالفم ۵
    6. hssn

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (367 ديدگاه)

      اینجوری که مشخص فنای فراری هم بشدت متعصبن متاسفانه…

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۱
    7. Philipp

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      موافقم
      بنظرم شاهد حضور GT Black Series بودیم مسابقه جذاب تری میشد

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    8. ایلیا

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      هرچی حساب میکنم لامبورگینی sto نسبت به فراری ۴۸۸ اصلا ارزش خرید نداره

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
  2. mohamadreza83

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    عملکرد فوق العاده موتور ۳.۹ لیتری فراری که چندین جایزه پیاپی انجین سال رو برا فراری درو کرد به وضوح توی این درگ مشخصه .

    منتقدین یکی از مهم ترین دلایل برگزیده شدن این انجین به عنوان انجین سال رو رفتار بسیار مشابه به نمونه های تنفس طبیعی با وجود بای توربو بودن دونسته بودن .

    واکنش سریع نسبت به پدال گاز و تیز بودن انجین توی همه دور ها .

    معمولا وقتی ماشین های توربو توی کفی با سرعت ثابت حرکت میکنن و دور موتور ثابت هست ؛ چون بوست توربو ها کم میشه وقتی یهو گاز رو تخته میکنی تا دوباره توربو های هوا رو برا تغذیه موتور با فشار تزریق کنن ؛ بلا استثنا همشون یه لگ کوچیکی توی شتاب ثانویه دارن و معمولا از نمونه های مشابه تنفس طبیعی عقب میمونن ؛ اما خب حالا من اطلاع دقیق ندارم که شرکت فراری چه تکنولوژی به کار برده که انجین حتی توی شتابگیری ثانویه هم خیلی تند و تیزه .( حالاقطعا دوستان فراری فن اطلاعات بسیار بهتری دارند )

    خیلی ها این انجین رو برترین انجین سوار شده بر روی یه خودروی ««جاده ای»» میدونن .
    .
    .
    .
    .
    ««««کاش میشد ما هم یه روز پشت این هیولاهای جذاب مینشستیم و آرزو به دل از دنیا نمیرفتیم.
    خدایی ما چقدر بدبخت و فلک زده ایم .
    چرا من باید تاوان اشتباهات یه عده در گذشته رو بدم ؟؟ »»»»»»»

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۷
  3. Ali Keyhani

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ۱۰۰ بار دیگه هم ریس بزارن فراری پیستا هم ۴۰۰ متر رو از هوراکان STO میبره هم ۸۰۰ متر هم رولینگ چه آسفالت چه پیست درگ هرچند معیار بهتر بودن رو دو دهم ثانیه تایین نمیکنه
    ۴۸۸ پیستا خیلی دوست داشتنیه
    به شدت منتظر نسخه پرفورمنس F8 هستم که جایگزین ۴۸۸ پیستا میشه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۳
    1. Ferrari

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1707 ديدگاه)

      فراری ثبت سفارش مدل f8 رو متوقف کرده

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۸
  4. زیزیگولو

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    یکی از هیجان انگیزترین مسابقه های دنیا تو حوزه خودرو همین مسابقات درگ هستش که میتونه با حضور سوپر اسپرتای قدرتمند کمپانیای بزرگ و مشهور خودروسازی دنیا باشه و یا بین یه ژیان و یه پیکان باشه و یا هر جور دیگه ای …… که در هر صورت هیجان خاص خودشو داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  5. mohamadreza83

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. Alireza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    من خودم فراری رو از هر برند دیگه ای بیشتر دوست دارم ولی فراری متعصب ترین فن هارو داره
    ولی دوستمونم داره درست میگه
    Sto سه سال جدید تره وزن کمتر قیمت بیشتر
    لامبورگینی موتور تنفس طبیعی رو فدای پرفورمنس کرده و باید منتظر این شکست ها هم باشه
    فنای لامبو هم با صدای موتور حال کنن دیگه کاری به درگ و مسابقه نداشته باشن
    نسخه به اصطلاح جدید هوراکان هم اگر بیاد حریف پیستا نمیشه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶
    1. شاهین

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1029 ديدگاه)

      یعنی چی اس تی او سه سال جدید تره؟
      پلتفرم و شاسی و موتور عوض شده که میگید سه سال جدید تره؟!
      این همون هوراکانی هست که سال ۲۰۱۴ معرفی شد ولی با تغییرات جزئی ایرودینامیکی
      با عوض شدن قطعات ایرودینامیکی و بالا پایین کردن قدرت و گشتاور جدید ترین محصول که نمیشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
      1. Philipp

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        خب عوض کنن
        من حرفم همینه
        شاسی موتور گیربکس همه فسیل شدن

        بعد باز امروز نسخه جدید معرفی شد

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
    2. محمدهادی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (791 ديدگاه)

      داداش ماشین محبوب ما توی رکورد گیری پیست فراری رو مغلوب میکنه
      نه تو درگ
      با اینهمه اسپلیتر و اسپویلر و توان پایین تر توقع داری تو درگ از فراری ۷۵۰ اسبی جلو بیوفته؟!

      موافقم ۲
      مخالفم ۸
  7. shirko

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    پورشه که هیچی در حد اون دو تا نیست ، ولی بین او دو تای دیگه که طرف دار لامبورگینیم موندم .

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
  8. سرزمین آفتاب

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فراری ۴۸۸ پیستا رقیب پرفورمانته است
    دوتاشون هم پیست محور و سریع توی درگ و خیلی پا به پا

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  9. ماکسیمیلیان

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (468 ديدگاه)

    🇩🇪مهندسی برتر ژرمن ها🇩🇪

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۰
  10. Jdm باز

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (874 ديدگاه)

    هاشق هر سه تاشون هستم
    اصلا درگ برای خودروی پیست محور مد نظر نیس، رقابت این سه تا باید تو پیست باشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  11. Porsche 911

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (664 ديدگاه)

    خب اینجا کلا GT3 رقیب این دوتا نمیشه
    ولی بین لامبورگینی و فراری واقعا ۴۸۸ هم زیباتره و هم سریعتره
    چه در پیست و چه در خط مستقیم
    و از نظر من خیلی زیبا تر هم هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  12. Scuderia Ferrari

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    طرفداران عزیز لامبورگینی
    چرا یه چیزی میگید که یه چیزی بشه ؟؟
    در بحث پرفورمنس سال هاست که قافیه رو به رقیب دیرینه (اسب سرکش مارانلو) باخته
    آونتادور و هوراکان با اون انجین های تنفس طبیعی رو باید قلبی دوست داشت نه اینکه بیایید با ۸۱۲ سوپرفست و ۴۸۸ پیستا مقایسشون کنید و بعدش خیلی راحت نتیجه بگیرین که لامبورگینی بهتره !!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  13. Ramyar

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ۴۸۸ پیستا مدل ۲۰۱۸ هستش که این طور برد حالا f8 تریبوتو بیاد چی میشه
    این هوراکان جدید هم که همین موتور اس تی اوو روشه هیچی تغییر نکرده…. اونتادور هم رقیب ۸۱۲ سوپرفست بشه که نمیشه ۸۱۲ کامپتزیونه رو چیکار میکنه……..

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
  14. imanenzo

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    برتری پیستا که اظهر من الشمسه و هیچ تردیدی درش نیست.متاسفانه لامبورگینی خصوصا یک دهه گذشته قدرت رقابت با فراری و مکلارن و پورشه رو نداشته و نتونسته پا به‌پا رقابت کنه و قافیه رو باخته.گرد پیری بر چهره تولیدات لامبورگینی نشسته و این شرکت در معرفی محصولات جدید خیلی دیر عمل میکنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  15. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    ماشین های پیست محور فراری همیشه استایل و صدای بی نظیری داشتن واقعا قابل قیاس با هیچ ماشینی نیستن از زمان ۳۶۰ cs و ۴۳۰ اسکودریا و ۴۵۸ اسپشاله و ۵۹۹ جی تی او و f12 tdf و پیستا و این آخری هم ۸۱۲ کامپتزیونه که واقعا تو زیبایی بی نظیره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. Ramyar

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بله همینطور هستش صدرصد موافقم 🇮🇹🔥 فراری رو فقط میشه با یک کلمه توصیفش کرد ((خاص))

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  16. Muty

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    ۴۸۸ پیستا از نزدیک شبیه یه سفینه و غولی هستش برا خودش

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  17. محمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی جالبه ما ها که آرزوی سوار شدن این ماشینا رو داریم ،با هم دعوا داریم تعصب داریم خخخ
    من با شبیه ساز با اکثر این ماشینها رانندگی کردم هر کدوم برا خودش دنیایی هست از همشون لذت ببرید

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  18. Amirali

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    توهین نشه اما👇👇
    پورشه – لامبو و فراری=یک بچه جیغ جیغو تمام.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا