فیلیپ گمبالا تمام موجودی محصول جدید خود را فروخت

شنبه 13 مرداد 1403 - 12:30
مطالعه 6 دقیقه
003_MONACO GP
آیا این خودروی سفارشی 911 داکار را در بازی خودش شکست خواهد داد؟
تبلیغات

چند سال پیش «مارک فیلیپ گمبالا»، پسر «اویی گمبالا» موسس برند «گمبالا»، از پروژه تازه خود با نام «ماریسن» رونمایی کرد. این خودرو یک پورشه 911 بود که می‌توانست هم در جاده و هم در مسیرهای آفرودی با قدرت تمام حرکت کند. هر چند تولید آن چند سال به درازا کشیده و تاکنون 911 داکار، خودرویی جاده‌ای-آفرودی رسمی پورشه، هم به دست مشتریان رسیده است اما پروژه فیلیپ گمبالا سرانجام به مرحله نهایی یعنی تولید رسیده است. تنها 40 دستگاه ماریسن از خط تولید خارج خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آنند که فیلیپ برای فروش خودروهایش به مشتری و تبلیغات اضافه نیاز ندارد؛ چرا گه تمام مدل‌هایش را فروخته است. این خودروی خاص در مکان‌های مختلفی تست شده که ازجمله ان می‌توان به پیست مشهور نوربرگرینگ، کشور امارات متحده عربی و مناطق سردسیری کشورهای اسکاندیوناوی اشاره کرد. مهندسان مسئول در این پروژه پیش از این در توسعه خودروهای لمان فعالیت داشته‌اند و تاکنون برای تولید ماریسن بیش‌از 422 قطعه سفارشی را تهیه کرده‌اند؛ این قطعات شامل سیستم اگزوز تیتانیومی و سیستم تعلیق دوجناغی هم می‌شود.

سیستم فنربندی یادشده تماما از جنس آلومینیوم صلب تهیه شده است که روی میراگرهای فعال کنترلی مجهز به فناوری پیستون میراگر صلب و سیستم تنظیم ارتفاع سوار شده است؛ بنابراین راننده می‌تواند خودروی خود را برای شرایط مسیری متفاوتی ماننده جاده‌های آسفالت یا مسیرهای صعب‌العبور آماده کند. ارتفاع ماریسن نهایتا 9.8 اینچ افزایش پیدا می‌کند که برای خودرویی این‌چنینی قابل‌توجه است.

چرخ‌ها از نوع مرکزقفل و تماما ساخته‌شده از آلومینیوم فورج‌کاری شده سفارشی تهیه شده‌اند. فیلیپ گمبالا تصمیم گرفته است تا چرخ‌های خاص خودروی خود را درون تایرهای میشلین «الترا های پرفورمنس» قرار دهد و چرخ‌های آفرودی «گرابر AT 3 آل‌ترین» را هم به خریدارانش تحویل دهد تا برای آفرود از آن استفاده کنند. خریداران می‌توانند درصورت تمایل از چرخ‌های سبک‌وزن GT هم استفاده کنند تا وزن خودروی خود را کاهش دهند. بدنه فیبرکربنی این خودرو شامل بیش از 85 صفحه می‌شود که مخصوصا برای ماریسن توسعه پیدا کرده‌اند.

وزن بدنه ماریسن در برابر پورشه 911 توربو S (که بر پایه آن توسعه یافته است) 50 کیلوگرم کمتر اندازه‌گیری شده و به این ترتیب می‌تواند عملکرد خیره‌کننده‌ای را هم از خود به نمایش بگذارد. المان‌های مختلف طراحی این خودرو از مدل‌هایی مانند 935، 959 و حتی کاررا GT الهام‌ گرفته‌اند. مشتریان می‌توانند بدنه خودروی خود را به رنگی دلخواه رنگ‌آمیزی کنند یا بدنه‌ای با فیبرکربن نمایان را در سه حالت مات، براق و ساتن انتخاب کنند.

حتما برای شما هم سوال است که ماریسن از چه پیشرانه‌ای استفاده می‌کند. فیلیپ گمبالا تصمیم گرفته است تا از موتور 6 سیلندر باکسر تیون‌شده توسط برند «راف» استفاده کند که بیش از 750 اسب بخار قدرت دارد و 930 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته که پیشرانه ماریسن به خودی‌خود قدرتمند به شمار می‌رود اما اگر خریداری به این حجم از قدرت بسنده نکند، می‌تواند با پرداخت مبلغ اضافه و تهیه یک پکیج دیگر، به 830 اسب بخار قدرت دسترسی داشته باشند که به‌لطف ارتقا توربوشارژر و مپ متفاوت ECU حاصل می‌شود.

فیلیپ گمبالا که کار خود را فارغ از برند «گمبالا» انجام می‌دهد، برای توسعه سیستم اگزوز اختصاصی خود با مجموعه «اکراپوفیش» همکاری کرده است که نه‌تنها باعث بهبود صدای موتور راف می‌شود بلکه وزن خودرو را هم در مقایسه با 911 توربو S استاندارد کاهش می‌دهد. نظر شما درباره ماریسن چیست؟ آیا این خودرو در مقایسه با 911 داکار و لامبورگینی استراتو عملکرد بهتری خواهد داشت؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.