آیا نشان و لوگوی پورشه از طلا ساخته شده است؟

جمعه 18 آبان 1403 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
porsche logo
برخی افراد معتقدند نشان و لوگوی پورشه از طلای واقعی ساخته شده اما آیا واقعاً این‌گونه است؟
تبلیغات

شرکت آلمانی پورشه تاریخچه درخشانی دارد و سابقه تأسیس آن به سال 1931 بازمی‌گردد. پرفسور فردیناند پورشه این برند جذاب را در آن زمان پایه‌ریزی کرد و تا سال 1948 فری پورشه پسر بنیان‌گذار این خودروساز معتبر، اولین خودروی پورشه یعنی تایپ 356 را توسعه داد. اما هر برندی نیازمند یک نشان و لوگوی خاص و مشهور است تا بتواند از رقبا متمایز شود و اگر این نشان ریشه در تاریخ و فلسفه مؤسسان خود داشته باشد بسیار بهتر خواهد بود. این موضوع به ویژه در بازار خودروهای اسپرت و لوکس اهمیت بالایی دارد چراکه خریداران و تماشاچیان باید با اولین نگاه هویت سازنده خودرو را تشخیص دهند. مثال بارز این قضیه لوگوی گاو مبارز لامبورگینی است که از اوایل دهه 60 میلادی تاکنون با این برند همراه است.

اما داستان نشان و لوگوی پورشه در پاسخ به وارد کننده محصولات این شرکت به آمریکا در طراحی یک نشان خاص شروع شد و فری پورشه با فرانز خاویر برای طراحی یک نشان جدید تماس گرفت. در طراحی این نشان یک اسب را می‌بینیم که دو پای خود را بالا برده است. این نشان از شهر اشتوتگارت آلمان یعنی محل مقر اصلی پورشه گرفته شده و شاخ‌هایی که در کنار این اسب دیده می‌شوند عناصری هستند که در تاج ایالت قدیمی Württemberg-Hohenzollern وجود داشته‌اند. این ایالت در آلمان شرقی قرار داشت اما این روزها اثری از آن نمانده است.

اما آیا در نشان و لوگوی پورشه از طلای واقعی استفاده شده است؟ بله همه نشان‌های پورشه دارای ورق طلا هستند و تمامی بخش‌های آن معنی خاصی دارند. همه بخش‌های تاج پورشه نمادین هستند و باید گفت طلا معمولاً به عنوان خیرخواهی و بلندنظری در نظر گرفته می‌شود. این عنصر گران‌قیمت در محصولات پورشه نشان دهنده تجمل و اشرافیت بوده و جذابیت بیشتری به ساخته‌های این خودروساز می‌دهد؛ اما داستان نمادهای پورشه به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه شاخ‌های یاد شده نمادی از قدرت و ابهت بوده‌اند. اسب مشکی رنگ روی نشان پورشه نیز نماینده اشتوتگارت است، واژه‌ای که از ترکیب اشتوتن به معنی گل میخ و گارتن به معنی باغ گرفته شده است. اشتوتگارت خانه پورشه بوده و صدها سال از نماد اسب برای خود استفاده کرده است زیرا که این شهر به خاطر پرورش اسب مشهور بوده است. از نظر تاریخی هم اسب‌ها نمادی از آمادگی برای انجام‌وظیفه در قبال رهبران و کشور خود بوده‌اند.

پورشه برای اینکه نشان دهد تا چه میزان به جزئیات محصولات تولیدی خود اهمیت قائل است هر نشان و لوگو را به‌صورت دست‌ساز تولید می‌کند و این کار از دهه 50 میلادی تاکنون انجام می‌شود. نشان‌های موردبحث همچنین توسط پورشه آزمایش می‌شوند تا از دوام و استحکام آن‌ها در برابر شرایط نامساعد محیطی اطمینان حاصل شود. این نشان نمادین در تست‌ها دوام بسیار بالایی نشان داده و همچنان به عنوان نماد سرعت، اشرافیت و جذابیت شناخته می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.