پورشه هونی پیگاسوس، یک 911 اختصاصی برای کن بلاک
کن بلاک پس از 11 سال به همکاری با فورد خاتمه داد و همین موضوع منجر به شکلگیری یک پروژه مشترک با آئودی شد. به نظر میرسد کن بلاک اجازه خیانت کردن به ارباب حلقهها را داشته زیرا جدیدترین خودروی سفارشی او یک آئودی نیست. البته بلاک همچنان به خانواده فولکسواگن وفادار مانده و پشت فرمان پورشه مینشیند. در نظر داشته باشید که این خودرو را خود پورشه تولید نمیکند بلکه شاهد محصولی منحصربهفرد با طراحی پیشرانه وسط هستیم که ما را به یاد 911 RSR میاندازد.
صحبت از خودروهای مسابقهای شد و باید گفت این محصول تک ساخت با نام هونی پیگاسوس شناخته میشود. بدنه هونی پیگاسوس پذیرای پوشش ویژهای شده است که ادای احترامی به پورشه 917/20 سال 1971 خواهد بود. در قلب این هیولا نیروگاه 6 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت قابلتوجه 1400 اسب بخاری قرار دارد. این نیروی عظیم نیز به تمامی چرخ های خودرو فرستاده میشود. بد نیست بدانید پورشه هونی پیگاسوس فقط 1000 کیلوگرم وزن دارد.
خودروی موردبحث حاصل تلاشهای BBi اتو اسپرت است و در آن از سیستم تعلیق قابل تنظیم میشود. نکته جالب اینکه در سیستم تعلیق از سیستم جیپیاس بر اساس دادههای تلمتری سال پیش مسابقات پایکس پیک استفاده شده است. بله هونی پیگاسوس در مسابقات تپه نوردی مشهور پایکس پیک حضور خواهد داشت. سال جاری یک صدمین سالگرد برگزاری این مسابقات است و هونی پیگاسوس نیز در کلاس PPO حضور خواهد یافت.
رویداد امسال اولین سال حضور بلاک در پایکس پیک نخواهد بود زیرا او از خودروی رالی گروه N با قدرت 200 اسب بخار برای حضور در مسابقات سال 2005 استفاده کرده بود. در سال 2017 فورد موستانگ هونی کورن RTR V2 1965 بلاک در این مسابقات پدیدار شد. خودروی موردبحث نیز قدرت 1400 اسب بخاری داشت. برای یادآوری باید دانست مسابقات بینالمللی تپه نوردی پایکس پیک یک مسیر 20 کیلومتری بسیار چالشبرانگیز است که شامل 156 پیچ و ارتفاع 1440 متری از سطح دریاست. در خط پایان ارتفاع مسیر از سطح دریا به رقم قابلتوجه 4302 متری میرسد.