پورشه 911 لانزانته با پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی شد

شنبه 19 خرداد 1403 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
porsche-911-tag-championship-by-lanzante (1)
شرکت لانزانته جدیدترین پروژه بازتولید پورشه 911 خود را با استفاده از پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی کرد.
تبلیغات

لانزانته بار دیگر با یک محصول شکل گرفته بر اساس مدل 930 توربو بازگشته است. این خودرو که تگ چمپیونشیپ نام دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از مدل قبلی است و تنها به تعداد سه دستگاه تولید خواهد شد. هر یک از این خودروها نشان دهنده سه قهرمانی فرمول یک مک لارن در دهه 80 میلادی هستند و در فستیوال سرعت گوودوود امسال حضور خواهند داشت.

هر سه پورشه 911 لانتزانته به پیشرانه‌های 6 سیلندر 1.5 لیتری توئین توربوی کارکرده فرمول یک محهز می‌شوند. شرکت کازورث کار بازنگری و ارتقای این پیشرانه‌ها را بر عهده داشته و علاوه بر ارتقای پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و میل بادامک‌ها اقدام به نصب توربوشارژرهای تیتانیومی سبک‌وزن نیز کرده است. 911 موردبحث علاوه بر قطعات یاد شده از سیستم خنک‌کاری بهینه و سیستم اگزوز ارتقا یافته سود می‌برد. باید دانست شرکت مک لارن تغییرات اعمالی کازورث روی پیشرانه‌ها را تائید نموده است.

سخت‌افزار جدید و برنامه‌ریزی مجدد ECU باعث شده‌اند این پیشرانه 625 اسب بخار قدرت داشته باشد و تا 10250 دور در دقیقه غرش کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس 6 سرعته دستی نسل 993 که اصلاح شده و از نسبت‌های دنده سفارشی سود می‌برد راهی چرخ‌ها خواهد شد. نتیجه چنین تغییراتی دستیابی به سرعت 322 کیلومتر در ساعت خواهد بود. قدرت توقف نیز از طریق ترمزهای کربن سرامیک ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و عقب به دست می‌آید. این سیستم ترمز پشت رینگ‌های 18 اینچی منیزیمی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4 پنهان شده است.

لانزانته علاوه بر افزایش قدرت پورشه 911 اقدام به استفاده از فیبر کربن در کاپوت، درها، بال‌ها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو کرده است. وزن این خودرو هم‌اکنون به 920 کیلوگرم می‌رسد که حدود 430 کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد 911 است. شرکت بریتانیایی موردبحث تغییراتی را نیز در کابین اعمال نموده تا وزن خودرو کاهش یابد. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف آینه‌ها و شیشه‌های برقی اشاره کرد. البته می‌توان درخواست عدم حذف سیستم تهویه مطبوع را داد. سرنشینان نیز روی صندلی‌های سبک‌وزن و مسابقه‌ای ریکارو خواهند نشست و راننده نیز فرمان جیر را به دست خواهد گرفت. لانزانته اشاره‌ای به قیمت تگ چمپیونشیپ نکرده اما به جرات می‌توان گفت با خودرویی گران‌قیمت روبرو خواهیم شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.