معرفی پورشه 911 GT3 تورینگ با کیت منسی برای بهبود هندلینگ و آیرودینامیک
منسی ریسینگ بهعنوان شرکت تیونینگ مورد اعتماد پورشه، کیت تیونینگی را برای 911 GT3 تورینگ معرفی کرده که هندلینگ را بهبود میدهد اما شخصیت خیابانی این خودرو را حفظ میکند.
ارتقاءهایی که منسی روی نسخهٔ خیابانی 911 GT3 یعنی تورینگ انجام داده، از طریق همکاری نزدیک با پورشه صورت گرفته است. نصب کمکفنرهای کویل اوور در هر چهارچرخ و ارتقاء لنتهای ترمز ازجملهٔ این ارتقاءها هستند. خریداران همچنین میتوانند رینگهای آلیاژی سبکوزن را سفارش دهند که 7 کیلوگرم از نمونههای استاندارد سبکتر هستند. به گفتهٔ منسی ریسینگ، با این ارتقاءها در سیستم تعلیق و هندلینگ، GT3 تورینگ برای استفاده در پیست بهینه شده اما روی ظاهر خودرو و تواناییهای استفادهٔ روزمرهٔ آن تأثیری نگذاشته است.
علاوه بر این، منسی آیرودینامیک GT3 را هم بهبود بخشیده است. البته با نگاه به تصاویر متوجه این موضوع نخواهید شد زیرا همچنان فرم بدون بال تورینگ حفظ شده اما پشت این ظاهر ساده پیشرفتهای آیرودینامیکی زیادی صورت گرفته است. در پایین سپر جلو لبهٔ جدیدی تعبیه شده و زیر خودرو هم عناصر جدیدی برای هدایت هوا کار شده است. در عقب نیز میتوانیم دیفیوزر برجستهتری را ببینیم. علاوه بر این، خریداران میتوانند دیسکهای فیبر کربنی آیرودینامیکی را هم برای چرخهای عقب سفارش دهند. این تغییرات باعث بهبود هندلینگ و پایداری در پیست خواهد شد.
ازآنجاییکه این تغییرات آیرودینامیکی چندان مشخص نیستند، منسی تسمههای بکسل قرمزرنگ در جلو و عقب (برای استفاده در پیست) و برچسبهای ظریفی در پایین درها را تدارک دیده است تا این خودرو را از نمونههای استاندارد GT3 تورینگ متمایز کند. در داخل نیز شاهد پارکابیهای فیبر کربنی با نوشتهٔ چراغدار Manthey هستیم. بااینحال، منسی به پیشرانهٔ GT3 دست نزده و همچنان همان موتور 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی را میبینیم که 510 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور دارد.
منسی هنوز قیمت این کیت ارتقاء را اعلام نکرده است اما مطمئناً ارزان نخواهد بود زیرا این تیونر کیت مشابهی را برای 911 GT3 معمولی هم ارائه کرده که سفارش کامل آن 71,650 دلار هزینه دارد.