پورشه

معرفی پورشه 911 GT3 تورینگ با کیت منسی برای بهبود هندلینگ و آیرودینامیک

منسی ریسینگ به‌عنوان شرکت تیونینگ مورد اعتماد پورشه، کیت تیونینگی را برای ۹۱۱ GT3 تورینگ معرفی کرده که هندلینگ را بهبود می‌دهد اما شخصیت خیابانی این خودرو را حفظ می‌کند.

ارتقاءهایی که منسی روی نسخهٔ خیابانی ۹۱۱ GT3 یعنی تورینگ انجام داده، از طریق همکاری نزدیک با پورشه صورت گرفته است. نصب کمک‌فنرهای کویل اوور در هر چهارچرخ و ارتقاء لنت‌های ترمز ازجملهٔ این ارتقاءها هستند. خریداران همچنین می‌توانند رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن را سفارش دهند که ۷ کیلوگرم از نمونه‌های استاندارد سبک‌تر هستند. به گفتهٔ منسی ریسینگ، با این ارتقاءها در سیستم تعلیق و هندلینگ، GT3 تورینگ برای استفاده در پیست بهینه شده اما روی ظاهر خودرو و توانایی‌های استفادهٔ روزمرهٔ آن تأثیری نگذاشته است.

علاوه بر این، منسی آیرودینامیک GT3 را هم بهبود بخشیده است. البته با نگاه به تصاویر متوجه این موضوع نخواهید شد زیرا همچنان فرم بدون بال تورینگ حفظ شده اما پشت این ظاهر ساده پیشرفت‌های آیرودینامیکی زیادی صورت گرفته است. در پایین سپر جلو لبهٔ جدیدی تعبیه شده و زیر خودرو هم عناصر جدیدی برای هدایت هوا کار شده است. در عقب نیز می‌توانیم دیفیوزر برجسته‌تری را ببینیم. علاوه بر این، خریداران می‌توانند دیسک‌های فیبر کربنی آیرودینامیکی را هم برای چرخ‌های عقب سفارش دهند. این تغییرات باعث بهبود هندلینگ و پایداری در پیست خواهد شد.

ازآنجایی‌که این تغییرات آیرودینامیکی چندان مشخص نیستند، منسی تسمه‌های بکسل قرمزرنگ در جلو و عقب (برای استفاده در پیست) و برچسب‌های ظریفی در پایین درها را تدارک دیده است تا این خودرو را از نمونه‌های استاندارد GT3 تورینگ متمایز کند. در داخل نیز شاهد پارکابی‌های فیبر کربنی با نوشتهٔ چراغ‌دار Manthey هستیم. بااین‌حال، منسی به پیشرانهٔ GT3 دست نزده و همچنان همان موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی را می‌بینیم که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

منسی هنوز قیمت این کیت ارتقاء را اعلام نکرده است اما مطمئناً ارزان نخواهد بود زیرا این تیونر کیت مشابهی را برای ۹۱۱ GT3 معمولی هم ارائه کرده که سفارش کامل آن ۷۱,۶۵۰ دلار هزینه دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    یک سری تصاویر منتشر از gt2 rs یا نسخه آیرودینامیک تر gt3 rs با بال shark fin که خیلی جالبه رو ماشین GT همچین ساختاری پیاده شده.

    موافقم 10
    مخالفم 1
  2. علیرضا

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    سلام لطفاً درگ جدید سدان های چنل واتسون بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      سید خودت برو تو یوتیوب ببین اون یه اس یو وی یا پیکاپ رو میاد با یه ماسل کار یا سوپر کار مقایسه میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Terminator

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    پورشه جزو معدود کمپانیه که هنوز DNA خالص رانندگی رو تو محصولاتش میشه حس کرد . علی رغم تکنولوژی های برقی پیچیده اما خوب میتونه حس خالص روندن رو به راننده منتقل کنه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    لامصب ۹۱۱ هیچ وقت برام قدیمی نمیشه همیشه دوستش داشتم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5514 ديدگاه)

    از بین همه مدلای متعدد و متنوع تولید شده کمپانی پورشه بدون شک پورشه ۹۱۱ مخصوصاً GT3 واسه طرافدارای این ماشین یه چیز دیگست …….. ماشینی آماده فقط واسه سرعتو شتاب 👌👌👌

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. amir-mr

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    911💯

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. JaMsHiD

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    پورشه و هوندا از معدود شرکت هایی هستن که دنده دستیو زنده نگه داشته !
    واقعا دمشون گرم . این روزا یه ماشین به روز آنالوگ سوار بشی خیلی حال میده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. parhamiof

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    خیلی زیبا و به دور از افراطه واقعا.
    رنگای روشن میاد بهش خیلی.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. علی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    پورشه دقیقا مثل لامبورگینی. شخصیت خالص خودش رو داره. کاری به کسی ندارم ماشین رو تولید نمیکنه. لامصب خلق می‌کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با 71000 دلار پول این کیت میشه یک 911 چند سال تو گاراژ خوابیده درجه یک خرید.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا