پورشه

معرفی کیت تیونینگ منثی برای پورشه 911 GT3 جدید

جدیدترین نسل پورشه ۹۱۱ GT3 یکی از توانمندترین سوپرکارهای بازار برای پیست محسوب می‌شود اما همیشه جا برای ارتقاء وجود دارد خصوصاً اگر پای منثی ریسینگ (Manthey Racing) وسط باشد که حالا یک پکیج تیونینگ را برای GT3 جدید طراحی کرده است. این کیت ارتقاءهایی را در آئرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمزها به همراه رینگ‌های جدیدی را شامل می‌شود که قرار است GT3 را در پیست‌ها حتی از چیزی که هست هم سریع‌تر کند. به گفتهٔ منثی، بهبود پرفورمنس این خودرو یک چالش بزرگ بوده اما این شرکت موفق شده بدون ایجاد تغییرات زیادی در DNA خودرو این کار را انجام دهد.

بخش آئرودینامیک این کیت شامل اسپلیتر جدید جلو، باله‌های روی سپر جلو، بال عقب بازطراحی شده و تغییراتی در دیفیوزر عقب می‌شود. منثی همچنین رینگ‌های OM-1 طلایی‌رنگی را هم برای این پورشه در نظر گرفته که در عقب با دیسک‌های آئرودینامیکی همراه است. دیگر ارتقاءهای پکیج تیونینگ منثی هم شامل کیت تعلیق قابل تنظیم منثی و لنت‌های ترمز جدید می‌شود که به بهبود هندلینگ خودرو کمک می‌کنند.

پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی GT3 اما نیازی به تغییر ندارد و به همین دلیل منثی دست به آن نزده است. این یعنی موتور پورشه همچنان مثل نسخهٔ استاندارد ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی سفارشی به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

توسعهٔ این کیت تیونینگ برای GT3 با زدن دورهای زیادی در پیست نوربرگ‌رینگ انجام گرفته است. به گفتهٔ مدیرعامل منثی، این شرکت بی‌صبرانه منتظر است تا ببیند GT3 با این کیت تیونینگ در جهنم سبز چقدر سریع‌تر خواهد بود. این در حالی است که نسل کنونی این خودرو در این پیست ۱۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی بوده است. البته منثی هرگز شخصیت GT3 را خراب نکرده و اظهار داشته که این خودرو همچنان برای استفاده‌های روزمره مناسب است و ترددهای آرامی را برای خریداران فراهم می‌کند.

مثل دیگر کیت‌های منثی که برای محصولات قبلی پورشه ارائه شده بود، این کیت هم گارانتی خودرو را باطل نمی‌کند. کیت تیونینگ منثی برای ۹۱۱ GT3 از سه‌ماههٔ دوم سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    رینگش چقدر محکمه که پره‌هاش اینقدر نازکه!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. واییی نرو سمیه ( Arash AF10 )

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    جلوش خیلی خیلی زشته ولی عقبش اووووووووووووف

    موافقم 0
    مخالفم 17
    1. GT

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      چشماتون زشت میبینه🙂

      موافقم 11
      مخالفم 0
  3. Reza ar

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ترمزای ۴۱۰میلیمتری سفارشی پورشه بعیده نیاز به تقویت داشته باشه ولی الان دیگه بی نظیره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. مهردادکمال

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1808 ديدگاه)

    خیلی اعتماد به نفس میخواد بیای روی gt3 کار کنی اونم اتوموبیلی که 17ثانیه رکوردش از نسل قبل بهتره
    gt3 بنظرم قابل احترام ترین 911است چرا که همه این نتایج ارزنده رو از یه موتور تنفس طبیعی میگیره

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا