پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید معرفی شد؛ قویترین پانامرای تاریخ!
چند روز پس از شکستن رکورد نوربرگ رینگ، داغترین نسخه پانامرا بهصورت رسمی معرفی شده است. این خودرو پسوند توربو S E-Hybrid را یدک میکشد و به پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی با قدرتی قابلتوجه مجهز شده است. خودروی موردبحث نه تنها قویتر از نسل پیشین است بلکه در بخش باتری نیز بهبود زیادی را تجربه میکند. لاستیکهای چسبنده، کیت آیرودینامیک فیبر کربنی و تجهیزات استاندارد زیاد نیز جزو دیگر ویژگیهای هیجانانگیز قویترین پانامرای تاریخ هستند.
در قلب پرچمدار خانواده پانامرا پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با 591 اسب بخار قدرت قرار دارد. یک موتور برقی هم داخل گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک جا خوش کرده و 187 اسب بخار قدرت دیگر را به مجموعه اضافه میکند تا به این ترتیب قدرت ترکیبی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید به 771 اسب بخار برسد. با این تفاسیر، خروجی خودروی موردبحث نسبت به نسل پیشین 81 اسب بخار بیشتر شده و گشتاور نیز با بهبود 130 واحدی به 999 نیوتون متر رسیده است.
به لطف چنین قدرت و گشتاوری، گل سرسبد خانواده پانامرا میتواند در عرض 2.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت برسد که دودهم ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت این موشک زمینی نیز 325 کیلومتر در ساعت اعلام شده که آنهم نسبت به نسل پیشین 13 کیلومتر در ساعت بهبود را نشان میدهد. علاوه بر این، پورشه ظرفیت باتری خودرو را با افزایش 45 درصدی به 25.9 کیلووات ساعت رسانده که به معنی توان پیمایش بیشتر در حالت برقی است. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به عنوان محصولی پرچمدار از تجهیزات بسیار زیادی سود میبرد. از جمله ویژگیهای این خودرو میتوان به ترمزهای سرامیکی و رینگهای 21 اینچی فورج کاری شده اشاره داشت هرچند همچنان آپشن های متنوعی نیز عرضه میشود که شامل کیت آیرودینامیک و لاستیکهای میشلن خواهند بود. کیت آیرودینامیک خودرو داون فورس را بهبود میبخشد و لاستیکهای میشلن نیز از نوع پایلوت اسپرت کاپ 2 هستند.
ژرمنها قبلاً پیشفروش محصول جدید خود را با قیمت قابلتوجه 229 هزار دلار شروع کردهاند. در کنار مدل توربو S E-Hybrid پورشه مدل ارزانتر GTS را نیز در نظر گرفته که قیمتش 156 هزار دلار است. با اینکه توربو S E-Hybrid قویترین پانامرای تاریخ محسوب میشود اما ادعا شده مدل GTS چابکی بیشتری خواهد داشت. پانامرا GTS دارای 493 اسب بخار قدرت است که نسبت به نسل قبل 20 اسب بخار بیشتر شده و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیهای را ثبت میکند. این مدل از سیستم تعلیق بادی استاندارد سود برده و دیفرانسیل لغزش محدود آن نیز سواری درگیر کننده تری را به ارمغان میآورد. هر دو نسخه پانامرا 2025 از سهماهه اول سال آینده راهی بازار آمریکا خواهند شد.