پورشه

معرفی پورشه پانامرا توربو 2025؛ سوپرسدان ۲۰۰ هزار دلاری!

جدیدترین محصول پورشه با پیشرانه‌ی هیبرید و قدرت ۶۷۰ اسب بخار، ترکیبی عجیب از حس اسپرت و لوکس دارد. این محصول البته ارزان نیست و با آستانه قیمت ۱۹۳ هزار دلار عرضه می‌شود.

پانامرا توربو ای هیبرید (E- Hybrid)  جدید، از موتور ۴ لیتر V8 قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۲۲ نیوتن‌متر می‌گیرد. این مدل در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد  و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند. مورد عجیب، کاهش قدرت از ۶۹۰ اسب بخار است که سال قبل برای پانامرا توربو S ای هیبرید وجود داشت. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ افزایش گشتاور ۶۱ نیوتن‌متر دارد. همچنین ظرفیت باتری از ۱۷/۹ به ۲۵/۹ کیلووات ساعت رسیده و موتور برقی که برای شتاب‌گیری اولیه بسیار مهم است، ۱۸۷ اسب بخار (۵۳ اسب بخار بیشتر از قبل) تولید می‌کند.

پورشه پانامرا توربو نمای پشت

وزن خودروی جدید پورشه، تفاوت چندانی با مدل ۲۰۲۴ پانامرا توربو ای هیبرید ندارد و ۲۳۶۰ کیلوگرم است. شرکت سازنده ادعا می‌کند فناوری اکتیو راید را مخصوص نسخه‌ی ۲۰۲۵ به‌روزرسانی کرده تا عملکرد سیستم تعلیق و راحتی سرنشینان، بهبود یابد. این سیستم، تعادل خودرو را هنگام عبور از پیچ‌های تند، مدیریت می‌کند و حتی برای ترمز یا شتاب‌گیری، توازن اتاق را نگه می‌دارد.

پورشه پانامرا توربو نمای داخل

جدیدترین پورشه پانامرا توربو E هیبرید با آستانه قیمت ۱۹۳ هزار دلار در آلمان عرضه می‌شود و برای غالب کشورهای دنیا، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت. شرکت سازنده برای این خودرو، فهرست امکانات سفارشی ارایه داده است که مجموعا می‌توانند ۱۰۰ هزار دلار به قیمت پانامرا اضافه کنند.

پورشه پانامرا توربو

در بازار جهانی، ارزان‌ترین پانامرا ۱۰۵ هزار دلار است و برای نسخه‌های هیبرید، شروع قیمت ۱۱۷ هزار دلار وجود دارد. هردو مدل هیبریدی ۴ و ۴S  از پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده می‌کنند که برای نسخهٔ پایه ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در پانامرا ۴S خروجی به ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودروها، ۳/۹ و ۳/۵ ثانیه است.

پانامرا ۲۰۲۵ قیمت
  ۴E-Hybrid $۱۱۷,۴۸۵
 ۴S E-Hybrid $۱۲۸,۷۹۵
 Turbo E-Hybrid $۱۹۲,۹۹۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. i love Detuchland

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ایده فناوری اکتیو راید رو من چند سال پیش مطرح کردم ولی هیچ خودروساز داخلی حمایت نکرد، بطور خلاصه بگم هنگام شتاب گیری کمک فنرای عقب سفت(اسپرت) میشدن و هنگام ترمزگیری شدید کمکای عقب نرم تر(کامفورتیبل) میشدن تا تعادل اتاق حفظ بشه.

    درود به مهندسان آلمانی که دائما درحال پیشرفتن، جامعه بشری مدیون مهندسان آلمانی و ژاپنیست.

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. khashayar0

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      بله
      بعید میدونم حتی بدونی فناوری اکتیو راید چطوری کار میکنه.

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. کولول خودرو شانس

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      Deutschland درستش اینه المانی

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. Hamidreza

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      در اسم پروفایلتون کلمه Deutschland اینطوری نوشته میشه (بزرگ بودن D اولش همه مهمه )

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. مهدی دهقانی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    برا یه خودرو با برند پورشه و ۶۷۰ اسب گران نیست به نظرم

    موافقم 7
    مخالفم 9
  3. net

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3147 ديدگاه)

    فکر کنم اسم این ماشین نمیشه سدان گذاشت چون صندوق عقب مثل سدان ها نداره و عقبش هاچ بک هست

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (952 ديدگاه)

      بهش میگم سدان فست بک

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. A

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      این فستبک هستش.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. jaghori

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    بنده هیچ نظری در مورد این ماشین با این قیمت نجومی اش ندارم. راستشو بخواین اصلی نمیدونم که ماشین لوکس یعنی چه و سوارشدن آن چه حسی دارد.

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      الان یکی از دوستان میاد از هایما براتون می‌گه تا معنی لوکس متوجه بشین

      موافقم 15
      مخالفم 0
    2. Dark Knight

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (451 ديدگاه)

      پس وقتی متوجه نمیشی مجبور نیستی نظر بدی

      موافقم 2
      مخالفم 9
  5. زیزیگولو

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4844 ديدگاه)

    انتخاب و خریدن یه ماشین لوکس واسه هر کسی یه چالش بزرگه چون قبل از اینکه هزینه هنگفتی را واسه خریدن بدین نیاز به بررسی ابعاد مختلفی هستش …… پورشه پانامرا یکی از سدانهایی هستش که هر چیزی که از یه ماشین لوکس انتظار دارین در خودش داره و واقعاً ارزشش رو داره

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. علی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (344 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره پانامرا درسته چهار در هست. ولی در باطن یه ۹۱۱ تمام عیار هست عملکرد در حد سوپر اسپرت ولی راحت و نرم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (952 ديدگاه)

    مثل همیشه فوق العادس

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. blackwing

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (865 ديدگاه)

    تا زیر ۲۰۰ هزارتا رو میشه تحمل کرد ولی ۱۰۰ هزاردلار آپشن اضافه یعنی یه سدان ۳۰۰ هزارتایی !! خب وارد قلمرو بنتلی و رولز رویس میشه !

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. OM.01

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (403 ديدگاه)

      (تا زیر ۲۰۰هزارتا رو میشه تحمل کرد ولی ۱۰۰ هزاردلار آپشن اضافه یعنی یه سدان ۳۰۰ هزارتایی!! خب وارد قلمرو بنتلی و رولز رویس میشه!)
      من که شخصی سازی کردم قیمتش رو رسوندم به 270k ولی دیگه نمیدونم چیا رو باید تیک میزدم که می‌شد 300k! چیز خاصی دیگه باقی نمونده بود

      ولی در کل اینکه اینو بخریم یا بنتلی فلاینگ اسپار یا مثلا میباخ S680 اول که بحث سلیقه هست دوم کسی که اینو می‌خره احتمالا حداقل 4 تا ماشین دیگه هم داره. همیشه میگم قیمت بالای 200k دیگه بحث کدوم بهتره نیست. کسی که پول داره خودش میدونه باید چی کار کنه

      البته خدا منو شناخت منو تو خانواده ثروتمند نذاشت وگرنه یکی از این 2تارو میخریدم🤣
      https://www.motortrend.com/reviews/velocity-restomod-1970-chevy-k5-blazer-1972-ford-bronco-first-drive-review/

      موافقم 6
      مخالفم 4
  8. رامتین

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    طراحی و پرفورمنس بسیار عالی. برند که تاپ دنیا. فقط دلیل اینکه نمیتونه تاپ اسپید معیار ۳۲۰ کیلومتر برسه را متوجه نمیشم. جالبه تمام نسخه های پانامرا از ۵۴۰ اسب تا ۶۹۰ سرعت ۳۱۰ تا ۳۱۵ دارند. بنظرم سرعت هم محدود نشده.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      تا جایی که من می دونم به دلایل ایمنی، سرعت به همین عدد 310-315 محدود شده و از نظر فنی، خیلی راحت تا 340 – 350 جا داره

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. بی خیال اسم 2

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (133 ديدگاه)

        قابل توجه سوشیانت

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. R@min

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1668 ديدگاه)

        البته بحث دوام موتور و مصرف لاستیک هم در نظر میگیرن. کسی هم به سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر نیازی نداره لزومی هم نداره از تمام توان موتور استفاده بشه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  9. ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    اصلا نمای بغلشو یه تغییری نمی‌دن
    حتی اون نوار بغل رو لاقل عوض نکردن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. amir-mr

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    هم لوکسه و هم اسپرت،کلا پورشه فرمول خاص خودشو برای ساخت شاهکار هاش داره
    ارزش ۲۰۰k داره
    بشدت هم زیباست 💯

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. علی جردن

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    هیچ داشبوردی به زیبایی داشبورد نسل اول پانامرا نمی شه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (344 ديدگاه)

      داخل کابین نسل اول مثل یه ساعت رولکس بادقت و ظرافت ساخته شده بود که از دیدنش سیر نمیشدم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. BMW

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خودش که طلاست قیمتش بالاست یکم😀😁

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. Arshia m3csl

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    پانامرا عالیه ولی حفظ قیمت نداره با پول پانامرا ادم استون مارتین ونتج یا پورشه 911gt3 بخره خیلی بهتره و بیشتر می ارزه همیشه پورشه پانامرا توربو قیمت های نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار داشته از اول که عرضه شده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  14. علی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (344 ديدگاه)

    نماد مهندسی هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. M power

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خودشو دوس دارم ولی قیمتشو نه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. Hamid3x

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    نسل اولش بود فکر کنم مجله ماشین بررسی کرده بود
    رنگ طلایی
    کنسول خاصش
    واقعا اون روزا چه حس و حال قشنگی برای خودروها داشتیم مخصوصا این جواهر

    برای یه مدت باید صبر کنیم تب الکتریکی سازی و هوشمندسازی خودروها فروکش کنه
    تا بعد ازون دوباره خودروهای کلاسیک و طراحی های مورد پسند مشتری ها به بازار برگردن

    آرامش، لذت بردن و خواست مشتری ویژگی که بازار همیشه بسمتش حرکت میکنه
    فعلا الکتریکال بالا و مانیتورهای بزرگ طرفدار دارند

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا