پورشه

پورشه کیمن GT4 RS مدل ۲۰۲۲؛ سوپراسپرت کوچک با پیشرانه ۵۰۰ اسب بخار

در اقدامی جالب توجه، پورشه برای خودرو کوچک و دونفره‌ی ۷۱۸ کیمن از پیشرانه‌ی قدرتمند ۵۰۰ اسب بخار استفاده کرده است. این مدل در دو نسخه‌ی GT4 RS و GT4 RS کلاس اسپرت، عرضه خواهد شد.

سال ۱۹۹۶ اولین نسل باکستر با هدف تولید مدل‌های اسپرت کوچک و دونفره‌ تولید شدند. این خودروها در ابتدا کد مدل ۹۸۶ داشتند اما از سال ۲۰۱۷ و معرفی سری ۹۸۲ بعد از ۹۸۷ و ۹۸۱، با نام تجاری پورشه ۷۱۸ شناخته می‌شوند. امروزه مدل کوپه (سقف فلزی) کیمن و نسخه‌ی رودستر (سقف پارچه‌ای جمع‌شونده) باکستر نامیده می‌شوند.

نمای شپت پورشه کیمن جی تی4 آراس 2022

کیمن، خودروی جادار و راحتی نیست اما برای علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت دو نفره با ابعاد کوچک و فرمان‌پذیری عالی، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. مهم‌تر اینکه، پورشه کیمن شبیه به سوپراسپرت‌های گران‌قیمت، از ساختار موتور عقب وسط بهره می‌برد تا از این نظر هم، نمونه‌ای کمیاب و خوش‌قیمت باشد.

ارزان‌ترین مدل کیمن در بازار جهانی، پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار دارد. این قوای محرک برای خودرویی با وزن خالص ۱۳۶۵ کیلوگرم، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵ ثانیه فراهم می‌کند. البته نسخه‌های متنوع شامل کیمن GTS و S با پیشرانه‌های ۳۵۰ تا ۴۰۰ بخار قدرت هم وجود دارند اما قوی‌ترین نمونه، GT4 RS است.

جدیدترین مدل کیمن GT4 RS، فراتر از گذشته خواهد بود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت مشابه ۹۱۱GT3 تولید می‌شود تا ۴۹۳ اسب بخار قدرت تولید کند. به لطف گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، وزن خالص ۱,۴۶۴ کیلوگرم و امکان افزایش دور موتور تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، GT4 RS مدل ۲۰۲۲ در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند.

پورشه کیمن جی تی4 آراس 2022 کلاب اسپرت

علاقه‌مندان به خرید کیمن با تجهیزات ویژه برای رانندگی در پیست، می‌توانند سراغ نسخه‌ی ویژه از GT4 RS با نام کلاب اسپرت بروند. این مدل، ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۲۰ خود، ۷۵ اسب بخار قوی‌تر است. کیمن GT4 RS کلاب اسپرت، علاوه‌بر توانایی‌های فنی بالاتر نسبت به مدل استاندارد GT4 RS، وزن کمتری خواهد داشت و همراه تجهیزات خاص مثل صندلی‌های مسابقه‌ای و فرمان فیبرکربن تولید خواهد شد. آمار فنی از توانایی‌های این خودرو هنوز اعلام نشده است.

در بازار جهانی آستانه قیمت ۷۱۸ کیمن با پیشرانه‌ی استاندارد ۳۰۰ اسب بخار، ۶۲ هزار دلار است. سال آینده، کیمن GT4 RS با قیمت ۱۴۲ هزار دلار عرضه خواهد شد و مدل کلاب اسپرت، ۲۲۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت. به این مبالغ، مالیات و هزینه‌ی حمل تا مقصد اضافه خواهد شد تا جدیدترین محصولات پورشه را در گروه گران‌ترین خودروهای دنیا با ابعاد کوچک قرار دهد.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Regra loaded

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (117 ديدگاه)

    یه سوال این همون ۹۱۱جی تی ۴ ار اس میشه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۲
    1. GT

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (663 ديدگاه)

      نه، اصلا ٩١١ مدلی به نام GT4 RS نداره، این کیمن GT4 RS هست و عضو خانواد ٧١٨ هست نه ٩١١.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دوست عزیزم، ۹۱۱ و کیمن دو محصول متفاوت ساخت پورشه هستند.
      مثل بی ام و سری ۲ و سری ۳ و سری ۴ و سری ۵
      پورشه ۹۱۱ از کیمن (۷۱۸) بزرگ تر هست
      در واقع به زبان ساده و خودمونی، کیمن رو می تونیم یک ۹۱۱ کوچک بدونیم اما این خودروها شاسی و بدنه یکسان ندارند.
      در بعضی مدل ها ممکنه پیشرانه مشابه داشته باشند

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    3. Porsche 911

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (446 ديدگاه)

      ۹۱۱ نه
      این مدل تو خانواده ۷۱۸ قرار میگیره
      و جدای از ۹۱۱ هست
      ولی این مدل میشه برادر مدل ۹۱۱ GT3
      چون از خیلی از جهات به هم شباهت دارن
      porsche 718 Cayman GT4 RS

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. ABOLFAZL.RAHMANI

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        خیر این پورشه ۹۸۲هست توی عکس هم معلومه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Porsche 911

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (446 ديدگاه)

          در ابتدا بخونید نوشته پورشه ۷۱۸

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. OMID

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          کد اتاقش ۹۸۲ و اسم مدل ۷۱۸ هست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ABOLFAZL.RAHMANI

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        در عکس نوشته پورشه ۹۸۲

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    4. Reza Waffen SS

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      نه کجای این ۹۱۱ عه ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. ساسان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ۹۱۱ gt2 و gt3 داره ولی gt4 از قدیم برای ۷۱۸ بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. GT

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (663 ديدگاه)

    رسما اومده پیست را شخم بزنه😍👌

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  3. Porsche 911

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    اگر میشه یکم عکس های بیشتری در دسترس قرار بدین عکسای جالبی از این ماشین موجوده…

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (59 ديدگاه)

      واقعا فکر می کردم ۱۲ تصویر در گالری برای این مطلب کافی باشه 🙂
      برای شما دوست عزیز، لینک کامل تصاویر قرار می دم که مجموعا بیش از ۵۰ عکس هست:
      https://www.motor1.com/photo/6305882/2022-porsche-718-cayman-gt4-rs/
      https://www.motor1.com/photo/6304691/2022-porsche-cayman-gt4-rs-club-sport/

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. Porsche 911

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (446 ديدگاه)

        دستتون درد نکنه آقای اشتری دمتون گرم🌹🙏😄

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
  4. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    بسیار زیبا و خوش فرم
    همون همیشگی
    برو که شورلوت z06 c8 منتظرته دلم میخواد شکستش بدیا
    بزن بریم
    ولی لطفا برای من که عاشقشم تصاویر بیشتری قرار بدید

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Aboaldazl demon

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      آها
      باشه
      داش کوروت Z06 برای رقابت با ۹۱۱ gt3 ساخته شده
      یعنی یک سطح از این ماشین بالاتره

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. ABOLFAZL.RAHMANI

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        خب به همون gt3 911 هم میبازه 💪💪💪💪
        سال هاست از ما عقبین فن بوی های شارلوت
        حتی از فورد موستانگ عشق من هم عقب ترین

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. Aboaldazl demon

          ۲۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          شارلوت نه شورولت .
          اسمش هم بلد نیستین حداقل مشخصات و عملکردش رو ببین
          عین کودکان ۴ ساله کامنت نزار
          کامنت عقلانی بزار

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
      1. ABOLFAZL.RAHMANI

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. new RAMIN

        ۲۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1985 ديدگاه)

        https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2022_porsche_718_cayman_gt4_rs/#1
        لینک تمامی ۴۸ عکس با هم…🙂

        نکته=وارد شدید با علامت فلش سمت چپ راست میتوانید صفحه را عوض کنید و عکس هارا ببینید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. Aboaldazl demon

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فوق العادس
    ولی حس میکنم ۲۲۹ هزار تا
    انتخاب های بهتری هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  6. محمد امین

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    طراحی ۷۱۸ خیلی به از ۹۱۱ هست از نظر من
    واقعا ماشین دوست داشتنی هست، کوچولو و سریع، حس چابکی این ماشین مثال زدنی هست
    در حال حاضر بهترین پورشه ی موجود هست از نظر من
    تایم خوبی هم توی نوربرگ داشته… فکر کنم تقریبا با مرسدس amg gtr pro تایمش برابر بوده اگر اشتباه‌ نکنم… من خودم چون مرسدس رو بیشتر دوست دارم و سگمنت موتور جلو برام جذاب تره … مرسدس رو انتخواب میکنم به دلایلی .‌ ولی این پرفورمنس تر و جذاب تره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Sina10

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    کوچولوی جذاب!!
    عالیه این ماشین
    عملکردشو تو پیست هم دیدیم فوق العاده بوده

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. [email protected]@DRZ

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عاشقشم
    واقعا مهندسی پورشه نابه
    خیلی خوشم اومد که اومدن به جای استفاده از موتور توربو از این ۴ لیتری تنفس طبیعی دور بالا استفاده کردن که یکی از دلایلش اینه که کیمن برای لذت رانندگی هست ‌.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. ARMAN

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    من همچین ماشینی رو فقط با گیربکس دستس دوس دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (59 ديدگاه)

      جالبه که مدل ۲۰۲۲ فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می شه
      طبیعتا قابلیت تعویض دستی از پشت فرمان خواهد داشت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. porsche

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    راهو باز کنید ارباب اومد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. [email protected]!n

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1603 ديدگاه)

    خیییلی گرونه خب کسی که انقدر بخواد پیاده شه همون ۹۱۱ یا محصولاته دیگه رو میخره.

    هر چقدرم خوب باشه که به ۹۱۱ نمیرسه و واقعا دلیلی برای این همه هزینه برای نمیشه پیدا کرد.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. 1123

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      بنظر من که میتونه انتخاب هیجان انگیز تری از کررا اس با آپشن های فراوان باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. mohamadreza

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      مشکل ما اینه که فقط چند تا عکس میبنیم و عدد اسب بخار و تورک رو میبنیم …
      فوقش هم اینه کاربران فنی تر مثل شما چند تا مشخصه فنی و حرفه ای بیشتر از ماشین رو بررسی میکنن
      در حالی که تجربه پشت فرمون اصلا با روی کاغذ قابل پیشبینی نیست …
      کسانی که نسخه کیمن gt4 این ماشین رو بررسی کردن سواریش رو خیلیییی هیجان انگیزتر و جذاب و سرگرم کننده تر از مدل های ۹۱۱ هم قیمت و حتی بعضی نسخه های گرون تر ۹۱۱ ( من جمله نسخه توربو اس ) دونستن و حتی خیلی ها هم میگن کیمن gt4 بهترین پورشه در حال تولید هستش ….

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    الام واقا یه خودرو با پرفرومنس فوق العاده در رده ی خودش شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    دوستان راجب فرقهای این ماشین با ۹۱۱ کامل توضیح دادن من اضافه کنم ۹۱۱ موتور عبق هست این جیگرکی موتور وسط.ولی قیمتش خیلی پرته با وجود کوروت z06 تو قیمت زیر ۱۰۰ چوب این نهایت باید ۷۰ چوب عرضه بشه.البته همه دیگه راجب چاپیدن مشتری توسط امثال پورشه آگاه هستن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا