پورشه

پورشه 911 کابریوله 964 اولین 911 کروک تمام برقی معرفی شد

در اقدامی جالب توجه، یک شرکت مهندسی و تیونینگ مستقل از پورشه، ۹۶۴ کلاسیک کروک را به پیشرانه‌ی تمام الکتریکی مجهز کرده است. این مدل، دو برابر نسخه‌ی بنزینی ۹۶۴-۹۱۱ قدرت دارد و توانایی‌های فنی مشابه ۹۱۱ مدرن ارائه می‌کند.

تجهیز خودروهای کلاسیک به ادوات مدرن و قوای محرک جدید، اقدامی معمول در کشورهای مختلف دنیا است. طی سال‌های اخیر، بازتولید (رستومود Restomod)  انواع جگوار و بی‌ام‌و با موتور برقی در بریتانیا انجام شد و توسط خریداران، مورد توجه قرار گرفت. این فرایند، تا امروز برای خودروهای کلاسیک پورشه سابقه نداشت اما به‌تازگی روی ۹۶۴ کابریوله به نتیجه رسید.

پورشه 911 برقی

بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ تعداد ۶۳۷۶۲ دستگاه پورشه ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ تولید شد. این مدل، با استقبال بازار اروپا و امریکا، به موفقیت تجاری رسید و محبوبیت زیادی پیدا کرد. پورشه ۹۱۱ مدل ۹۶۴، با پیشرانه‌های متنوع تولید شد؛ اما در نسخه‌ی  مجهز به موتور ۳/۶ لیتر با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن‌متر، فروش بیشتری داشت. این نمونه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه ارائه می‌کرد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر برساعت با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر داشت. همچنین مدل توربو با قدرت ۳۸۰ اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۹۰ کیلومتر برساعت نیز تولید شد.

فورد GT برقی

شرکت اوِراتی (Everrati specializes) در آکسفوردشایر انگلیس، میان راه لندن تا بیرمنگام واقع است. این مجموعه‌ی فنی و مهندسی بازسازی خودروهای کلاسیک، حدود یک سال پیش خبر از تولید ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ برقی داده بود. شرکت اوِراتی تاکنون، فورد GT کلاسیک، مرسدس بنز ۲۸۰SL پاگودا، لندرور نسل اول و بسیاری دیگر خودروهای قدیمی را با پیشرانه‌ی الکتریکی عرضه کرده است. فورد GT40 برقی اوراتی، ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ درحالی‌که فقط ۱۳۲۰ کیلوگرم است.

پورشه 911 برقی

پورشه ۹۱۱ کابریوله ۹۶۴ برقی، براساس نسخه‌ی تارگا عرضه شده است. یک موتور برقی در عقب، ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به این خودرو می‌دهد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴ ثانیه فراهم شود. این خودرو مجهز به ۶۲ کیلووات ساعت باتری برای رانندگی تا شعاع ۳۲۲ کیلومتر است.

پورشه Everrati

پورشه برقی اوراتی، در کابین و سیستم تعلیق هم تفاوت‌هایی با مدل بنزینی ساخت قرن بیستم دارد. فنربندی از برند TracTive روی خودرو استفاده شده و پنل دیجیتال برای نمایش عملکرد باتری نزدیک دسته‌دنده، نصب شده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند؛ امکان ارائه‌ی خودرو با تجهیزات اصلی ساخت پورشه، کاملا مشابه نسخه‌ی اصلی را دارد.

پورشه الکتریکی Everrati

پورشه ۹۱۱ تیپ ۹۶۴ الکتریکی، به‌زودی در اروپا فروخته می‌شود. یک شرکت مونتاژکننده در کالیفرنیا امریکا نیز وجود دارد که می‌تواند تجهیزات برقی اوراتی را برای نسخه‌ی کلاسیک بنزینی، نصب کند. قیمت این خودروی کروک، هنوز اعلام نشده است اما سال قبل، نسخه‌ی کوپه (سقف فلزی) با قیمتی ۲۸۰ هزار دلار فروخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی و زیبا 👌👌👌

    موافقم 10
    مخالفم 4
  2. Alan.r

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    ماشین کلاسیک الکتریکی معنی نداره مگه موتور خودش چشه که برقیش می‌کنید ؟

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      سال قبل مدل سقف فلزی برقی از همین پورشه ساختن و به قیمت 280 هزار دلار فروختن
      وقتی مشتری هست، تولید کننده هم وجود داره
      جالبه که مدل بنزینی این ماشین، البته نسخه پایه، با قیمت کمتر از 70 هزار دلار قابل خرید هست
      https://bringatrailer.com/listing/1990-porsche-911-carrera-2-coupe-15/
      حتی 20-30 هزار دلار هم دیدم در سایت های امریکایی

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. Reza Waffen SS

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        تو کل دنیا احترام خاصی بهش قائلن بخصوص بخصوص تو آمریکا

        موافقم 7
        مخالفم 7
  3. mustangbrc

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ولی با موتور بنزینی یه چیز دیسگت!

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. M

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بهترین کار برای اوراق نکردن و نجات دادن این خودرو های فرسوده و پرصدا جایگزین کردن موتور بنزین سوز و روغنی کثیف با باتری های پاک و موتور قدرتمند الکتریکی است.

      موافقم 6
      مخالفم 36
  4. ShoBeIR

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بقول نقی معمولی :
    فدای تو بشم ممممممن :))

    واقعا طراحی خیلی حقی داره
    ولی ابهت این ماشین میره زیر سوال با موتور الکتریکی
    این ماشین باید زوزه بکشه

    موافقم 9
    مخالفم 5
  5. پدرام

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    آقا برید ماشین برقی بسازید چی کار به این ماشین های کلاسیک دارید که انگلکش می کنید
    مثل این می مونه بیای یه در های تاریخی کاخ نیاوران رو برقی گذاشت که بالا و پایین بشه یا مثلا جای تلویزیون کلاسیک تو اتاق ها همشو ال ای دی کرد!! جور در نمیاد بعضی چیزا

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. Royal Driver UK 70

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به مگه میشه دوستش نداشت. یک پورشه واقعی
    اما برقی رو اعصابمه :(

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. ۹۱۱

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    کاش برقی نبود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. احمدرضا

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    لذت رانندگی این ماشین با موتور فابریک خودش باعث محبوبیتش شده
    نمیدونم برقیش همون لذت داره یا نه ؟
    بعید میدونم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. Payfast

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 1
    مخالفم 5
  10. کسرا

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کوپه اش خوشگلتره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا