پورشه

پورشه 911 GT3 چقدر از کاررا پایه در پیست سریع‌تر است؟

پورشه ۹۱۱ خانوادهٔ بسیار گسترده‌ای دارد که از کاررا پایه آغاز شده و تا توربو S و همین‌طور GT2 RS پیش می‌رود؛ اما ازآنجایی‌که در نسل ۹۹۲ این خودرو هنوز نسخه‌های GT3 RS و GT2 RS معرفی نشده‌اند، پیست محورترین نسخهٔ این نسل فعلاً مدل GT3 است؛ اما این نسخه در خانهٔ اصلی خود یعنی پیست از نسخهٔ پایهٔ خانوادهٔ ۹۱۱ یعنی کاررا محرک عقب چقدر سریع‌تر است؟ مت واتسون که قبلاً بین این دو نسخهٔ ۹۱۱ مسابقهٔ درگ برگزار کرده است، حالا قصد دارد در ویدئوی کوتاهی به این سؤال هم پاسخ دهد.

کاررا پایه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، GT3 به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نسخه هم محرک عقب است اما نیرو را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال می‌دهد؛ بنابراین واضح است که GT3 در قدرت نسبت به برادر پایهٔ خود کاملاً برتری دارد اما این تمام ماجرا نیست زیرا ۹۱۱ پیست محور ۷۰ کیلوگرم هم وزن سبک‌تری دارد.

این یعنی GT3 در پیست قطعاً از کاررا سریع‌تر خواهد بود اما این اختلاف چقدر است؟ مت واتسون با هردو خودرو در یک پیست دور میزند و تایم ۴۷.۹ ثانیه را برای کاررا و ۴۶.۱ ثانیه برای GT3 ثبت می‌کند. این یعنی GT3 نزدیک به دو ثانیه از کاررا سریع‌تر است که برای یک پیست کوتاه زیر یک‌دقیقه‌ای اختلاف قابل‌توجهی است. واتسون همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را هم با GT3 در ۳.۴ ثانیه و با کاررا در ۳.۷ ثانیه ثبت می‌کند.

مشخصات فنی

۹۱۱ GT3

۹۱۱ کاررا پایه

پیشرانه ۴ لیتری H6 ۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۳۸۵ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم ۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۲,۴۵۰ دلار ۱۰۲,۵۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اگر جای مت واتسون راننده حرفه‌ای رانندگی میکرد اختلاف خیلی بیشتر می‌شد.
    واتسون می‌ترسه از تمام قدرت gt3 استفاده کنه و نصف تمرکزش روی دوربین و حرف زدنه.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      خب آقا جان ماشین گرونیه و اگه بزنه به یه جایی و منحرف شه به … میره😑
      راننده حرفه ایهم بحثش جداست چون ماشینی که میگیره معمولا خودش خسارت نمیده و حرفه ای هم هست و به خودش اعتماد داره

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    خدایی پورشه ماشین هاش عشقه….
    گل گلابه….. مخصوصا جی تی سه❤😐 یا جی تی دو🥲😍 خیلی خوبن اینا
    به نظرم طراحیش هم هیچوقت از مد نمیفته و اون دوتا چراغ واقعا خوشگلن و یه حس بروز بودن و در عین حال ساده رو دارن…. خیلی سخته ترکیب این دوتا و طی سالیان سال همون جفت چراغ باشه و با مد اون زمان و حتی آینده هم مطابقت داشته باشه….

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. Sina10

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم فاصله GT3 و کررا بیشتر از این حرفاست
    ولی عملکرد کررا اونم فقط با ۳۰۰ اسب بخار خیلی خوبه
    هرچند گرون قیمته واقعا

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. Shirko

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (248 ديدگاه)

    تفاوتشون در حد ایفون ۱۲ با ۱۳ ست !!

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. 🤍Audi e_tron gt🤍

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه دیگه جدی اینطوری نیست
      من دنیا گوشی هم و تکنولوژی رو دنبال می کنم
      اپل ظاهرا حال نداره این طراحی هاش رو تغییر بده کلی ازش انتقاد هم شد تهش فقط دوربین ایفون ۱۳ مینی رو چرخوند این عکساش رو می بینم می گم اپل ظاهرا خیلی بهش فشار اومده طراحی رو تغییر بده
      بعد بحث طراحی توی دنیای گوشی با ماشین فرق داره
      در دنیای ماشبن خیلی جاها باید اصالتش رعایت شه که پورشه خیلی رو اصالت ماشیناش حساسه برای همین طراحی ها رو مدرم تره نسل قبلی رو نشون میده
      اما آیفون…تو گوشی ها اصالتی قرار نیست حفط بشه یا اصلا اصالت باشه اپل اصالتی نداره که لخواد حفظش کنه وقتی سامسونگ داشت گوشی هاشو می فروخت اپل تاسیس نشده بود الان اپل هم فروشش رو از کلاسش در میاره وگرنه گوشی های رقبای اندرویدی بهترن
      ولی برای پورشه قضیه فرق داره مثلا کاین ۲۰۱۳ رو کنار کاین ۲۰۲۰ بذارید تو طراحی می بینید که دقیقا همینطوری بوده که اصالتش حفظ شده ولی نسل جدیدش خیلی مدرن تره

      موافقم 0
      مخالفم 3
  5. Karl Benz

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    برای استفاده روزمره کررا
    برا رانندگی اسپرت و مسابقه و پیست gt3
    هرچند برا مردم اختلاف حتی چند ثانیه مهم نیست و قیمت کمترو میبینن . به هر حال نسخه پایه پورشه هم عالیه .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. Porsche 911

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    به نظرم اختلاف میتونست بیشتر از این حرفا باشه
    ولی واقعا چقدر این نسل ۹۱۱ جذابه!😍😍
    حتی نسخه پایه کررا با ۳۸۵ اسب هم یک ۹۱۱ دوست داشتی و سریع احساس میشه
    اگه خودم باشه GT3 رو انتخاب می‌کنم چون یه پیست محور جذاب و فوق لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا