بازسازی جالب پورشه 911 کلاسیک با موتور بی ام و i3

دوشنبه 15 فروردین 1401 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
DSC05366-resized-1024
پورشه قصد دارد تا سال 2030 مقدار 80 درصد سودش از طریق فروش خودروهای برقی کسب شود. با این همه، این شرکت قصد ندارد نام محبوب 911 را در این 80 درصد...
تبلیغات

پورشه قصد دارد تا سال 2030 مقدار 80 درصد سودش از طریق فروش خودروهای برقی کسب شود. با این همه، این شرکت قصد ندارد نام محبوب 911 را در این 80 درصد جای دهد؛ بنابراین 911 همچنان موتور احتراقی خود را خواهد داشت. پورشه قرار دارد تا به‌زودی یک نسخه هیبریدی از خودروی موتورمیانی محبوب خود را روانه بازار کند اما نسخه تمام برقی 911 تا دهه میلادی بعدی رونمایی نخواهد شد.

با شروع این موج عظیم برقی‌شدن بسیاری از خودروها، بازار بازسازی خودروهای دست‌دوم و کلاسیک برای برقی‌شدن نیز داغ شده است. در همین راستا، شرکت «Modern Classics» یک پورشه 911 کلاسیک سری G  را انتخاب کرده و به‌جای حفظ موتور احتراقی 6 سیلندر خطی آن، از موتور ب‌ام‌و i3 با (میزان انتشار کربن صفر) استفاده کرده است. این شرکت کار بازسازی خود را روی یک نمونه 911SC (Super Carrera) انجام داده است. پورشه در میان سال‌های 1973 تا 1989 بیش از 198 هزار دستگاه از این خودروی دیفرانسیل عقب را به فروش رساند.

مدرن کلاسیک با حفظ سیستم محرک خودرو به‌صورت دیفرانسیل عقب، از موتوری برقی که متعلق به ب‌ام‌و i3 برقی بوده، بهره برده است. این موتور که کمی تقویت هم شده، قدرت و گشتاوری برابر موتور احتراقی اصلی 911SC دارد؛ یعنی 181 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور. تفاوت اما اینجاست که گشتاور این نسخه به لطف برقی‌بودن موتور به‌صورت لحظه‌ای به محور عقب منتقل می‌گردد.

باتری و موتور 911 برقی به ب‌ام‌و i3 تعلق دارند

موتور برقی این خودرو قدرت خود را از یک باتری 42 کیلووات ساعتی به دست می‌آورد که گستره مسافت قابل‌پیمایش آن را به 250 کیلومتر محدود می‌کند. برای شارژ هم یک شارژر 11 کیلوواتی AC درنظر گرفته شده است. خوشبختانه پشتیبانی از شارژرهای 50 کیلوواتی DC نیز برای این پورشه بازسازی‌شده و برقی ممکن است. اگر کاربر از شارژر 50 کیلوواتی استفاده کند، می‌تواند باتری خودرو را درعرض نیم ساعت از 20 تا 80 درصد پر کند.

شتاب اولیه این 911 برقی برابر 6.8 ثانیه است و درصورتی که پدال گاز را تا آخر بفشارید، تا 160 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید؛ البته این موتور به‌صورت الکترونیکی به این سرعت محدود شده است. مدرن کلاسیک نه‌تنها در بخش موتور و باتری، بلکه برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود نیز از سیستم قدیمی ب‌ام‌و موسوم‌به iDrive بهره برده است. مدرن کلاسیک درنهایت هم با تجهیز این پورشه به سیستم‌هایی نظیر ABS، ESP و سیستم دستیار HAS، سعی در ایمن‌تر کردن آن داشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.