پورشه

پورشه 911 داکار معرفی شد؛ دودیفرانسیل با قیمت 220 هزار دلار

استفاده از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت برای طبیعت‌گردی، متداول نیست اما ظاهرا برندهایی مثل پورشه و لامبورگینی برای این هدف تلاش می‌کنند. حالا علاقه‌مندان ۹۱۱ می‌توانند نیز می‌توانند از این خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده بهره برند.

علاوه‌بر افتخارات متعدد در پیست‌های سراسر جهان، پورشه دارای سابقه‌ی درخشان در رالی و آفرود است. شرکت آلمانی در سال ۱۹۸۴، نسخه‌ای از ۹۱۱ را مخصوص رقابت در رالی پاریس -داکار تجهیز کرد. این خودرو به نام پورشه ۹۵۳ همراه سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب بخار، به قهرمانی داکار رسید.

پورشه 911 داکار

پورشه ۹۱۱ داکار مدل ۲۰۲۳ به یادبود افتخار آفرینی در رالی ۱۹۸۴ تولید شده است‌.  مهم‌ترین تفاوت این خودرو با ۹۱۱ استاندارد، سیستم تعلیق تقویت شده با افزیش ارتفاع ۸ سانتی‌متر فراهم می‌کند. راننده می‌تواند ارتفاع کف خودرو تا سطح جاده را تنظیم کند تا هنگام حرکت در خیابان، ۵ سانتی‌متر بلندتر از ۹۱۱ معمولی باشد.

تنظیمات شرکت سازنده به ۹۱۱ داکار اجازه می‌دهد تا هنگام رانندگی با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، بالاترین ارتفاع سیستم تعلیق استفاده شود. در سرعت‌های بیشتر، سیستم تعلیق به حالت استاندارد باز خواهد گشت. نهایت سرعت ۹۱۱ داکار در جاده‌های معمولی، محدود شده به ۲۴۰ کیلومتر برساعت است. این خودرو قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز دارد.

پورشه 911 داکار 2023

دیگر تفاوت مهم ۹۱۱ داکار با دیگر خودروهای اسپرت پورشه، نصب تایرهای پیرلی اسکورپیون با پهنای ۲۹۵ میلی‌متر روی چرخ‌های ۲۰ اینچ است. البته خریدار می‌تواند انواع دیگری از تایرهای چهارفصل و آفرود عاج‌دار نیز برای ۹۱۱ داکار سفارش دهد.

پیشرانه‌ی ۳ لیتر ۶ سیلندر تخت توئین توربوشارژ برای ۹۱۱ داکار، ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تجهیزات محرک این خودرو، مشابه ۹۱۱GTS و ۹۱۱ تارگا است با این تفاوت که گیربکس ۸ سرعته PKD به صورت استاندارد روی ۹۱۱ داکار نصب خواهد شد. جالب‌تر اینکه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت خودرو با تایرهای عاج‌دار به عدد تحسین‌برانگیز ۳/۲ ثانیه رسیده است. نسخه‌ی استاندارد ۹۱۱GTS در زمان ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. این شرایط، ۹۱۱ داکار را به عنوان یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای آفرود جهان می‌رسد.

پورشه 911 داکار

نرم‌افزار کنترل و مدیریت سیستم تعلیق ۹۱۱ داکار به گونه‌ای است که تنظیمات متفاوت برای رانندگی در جاده یا مسیرهای خاکی فراهم می‌کند. حتی برای شتاب‌گیری سریع (Launch Control) و کنترل لغزش و تعادل خودرو، بهینه‌سازیی انجام شده است.

پورشه 911 داکار 2023

پورشه ۹۱۱ داکار با رنگ‌های استاندارد و فاقد تزئینات اضافی ارائه می‌شود. بال عقب این خودرو ثابت است و البته خریدار می‌تواند طرح ویژه‌ی رالی (Rallye Design Package) مشابه پورشه ۹۵۳ قهرمان داکار ۱۹۸۴ نیز سفارش دهد. روی کاپوت جلو نیز، بدنه‌ی CFRP مشابه ۹۱۱GT3 وجود دارد. برای سقف، ریل باربند با نورافکن‌های LED و قابلیت حمل بار ۴۲ کیلوگرم ارائه می‌شود. مالک همچنین می‌تواند ساعت یادبود ویژه این خودرو را از پورشه خریداری کند.

مدل‌های مختلف پورشه ۹۱۱، تنوعی بی‌نظیر برای یک خودرو فراهم می‌کنند. حالا علاوه‌بر نسخه‌های استاندارد کررا، GTS، تارگا، GT3، توربو  و …، محصولی مناسب رانندگی خارج جاده نیز تولید شده است. پورشه ۹۱۱ داکار از ابتدای سال ۲۰۲۳ با آستانه قیمت ۲۲۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    مگه بهتر از 911 هم ساخته شده؟؟؟

    موافقم 75
    مخالفم 7
  2. new reventon

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    بجون مدیرعامل ایرانخوردو قسم این همینجوری استوک بره مسابقات رالی داکار جزو سه تیم برتر میشه

    موافقم 52
    مخالفم 1
    1. MILADZM

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      فکرشو بکن
      یه فولسک قورباغه ای بیتل ساخته بشه
      ولی تو بعد از اینهمه سال باز هم دست از سر کچلش بر نداری
      یه روز چرخاشو گنده کنی بگی نسخه داکار
      یه روز اسپویلر بزرگ بزاری بگی نسخه پیست محور
      لامصب حداقل اون فولسک قورباغه ای رو یه فیس لیفت میکردی
      رسما با قطعات بیتل سر هم بندی شده
      البته من خودم عاشق پورشه م خدای نکرده قصد هیت کردن ندارم اینا همشون شوخی هستن فکر کنم اکثر دوستان باهام موافق باشن .

      موافقم 7
      مخالفم 56
      1. BPN

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        بله اصلا هم هیتر نیستی.همین فولکس بیتلی که داری هیت میکنی بهترین پرفورمنس تو آلمان که هیچ تو دنیا داره ارائه میده و با اینکه ظاهرش تغییر خاصی نکرده ولی هنوزم جزو جذاب ترین خودرو های بازاره و هر سال هم آمار فروشش نسبت به کلاسی که داره بهتر میشه.

        موافقم 30
        مخالفم 2
  3. شنتیا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالیه 👍

    موافقم 25
    مخالفم 2
  4. ساسان

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    کل کل درون خانوادگی !
    یاد پس گرفتن رکوردهای متوالی این دوبرند تو نور برینگ افتادم.
    امیدوارم لامبو تاجشو پس بگیره بزودی

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Arshia m3csl

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      پورشه ساکت نشسته لامبورگینی کار سختی در پیش داره برای رقابت با ۹۱۱ پورشه ۹۱۱ ارتفاع بیشتری هم نصبت به لامبورگینی هوراکان استراتو داره که یعتی اینکه عملکرد بهتری تو مسیر های خارج از جاده ای خواهد داشت لامبورگینی هوراکان استراتو کار سختی در برابر پورشه ۹۱۱ داکار خواهد داشت هیچوقت نباید ۹۱۱ رو دسته کم گرفت همیشه عالی و فوق العاده بوده ولی لامبورگینی هوراکان استراتو هم عالیه

      موافقم 17
      مخالفم 4
  5. Radmehr

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    عالی
    ولی استراتو رو ترجیح میدم

    موافقم 4
    مخالفم 9
  6. ممد ژانگولر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    دم همشون گرم جدیدا ارتفاع ماشیناشون بردن بالا به حرفمون توجه کردن
    فوق العاده شده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. ashkan-car

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    قلبم گرفت 😍😍
    طراحی عجیب و غریبی نداره ولی خیلی قشنگه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. Arshia m3csl

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    عاشق پورشه ۹۱۱ هستم عالیه این ماشین فکر کن با این ادم بره تو مسیر های خاکی و گلی چه کیفی میده روندنش اینو به لامبورگینی هوراکان استراتو ترجیح میدم ارتفاع این ۹۱۱ بیشتر از لامبورگینی هوراکان استراتو هست که بیشتر به درد خارج از جاده میخوره و ماشین اسپرت و خوبیه و پورشه توی رالی هم تجربه داشته این ماشین چیز عالی ای میشه😍👌🏽

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. Reza Waffen SS

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    وقتی به مرز ها اعتقاد نداری

    موافقم 21
    مخالفم 0
    1. Ferrari 🇮🇹

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      واقعا

      موافقم 12
      مخالفم 0
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    خجالت نمیکشن اسم آفرود گذاشتن رو این بدترکیب.خیلی جالبه لاستیکهاش ارزونتر از نمونه پیست محوره تجهیزات فنر بندیش بدون شک سادهتر و ارزونتره کیت دانفورس هم برداشتن و خیلی چیزای دیگه به جا اینکه قیمتش رو حداقل 30 الی 40 هزار دلار کم کنن به سکل عجیبی افزایش دادنفکر کن چقدر طرف باید احمق باشه که دنبال آفرود باشه و با پولی که میشه رم تیرکس و رپتور بخره در حالی که 1400 اسب گیرش میاد با کوهی از تکنولوژی آفرود اونوقت این سوسک چهره غیر طبیعی رو بخره.همیشه گفتم هر کی طرفدار 911 هست فقط با خودش لج کرده.والا بارها تو خیابون دیدم 911 رو یعنی انقدر این ماشین زشت و حال بهم زنه که دلت نمیخواد دوبار نگاهش کنی.ولی اینم بگم نسلهای قدیشم رو دوست دارم چونکه برا اون زمان بدک نبوده اونم از پشت و بغل جلوش تو کتم نمیره.خدا وکیلی هر وقت هم میرفتم درگ هبچ کس دور پورشه ها جمع نمیشد همه سعی میکردن با آمریکاییها عکس بگیرن و وحشی گری اونا رو ببینن.البته حق داشتن وقتی طرف با کیمن حریف یه بیوئیک اسکای لارک که فقط یه کاربراتور هولی و هدرز داشت نمیشد.

    موافقم 6
    مخالفم 38
    1. Arshia m3csl

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ کجاش بد ترکیبه؟ خیلی هم زیبا و خاصه ۹۱۱ و کلی مدل و تنوع پیشرانه داره و اصالت بالایی داره بعدشم این ماشین رو ساختن تا یک ماشین اسپرت با قابلیت های خارج جاده ای به وجود بیاد تا اونایی که عشق ماشین اسپرتن بتونن تو جاده های خاکی کلی لذت ببرن از ماشینشون و لذت سواری ماشین اسپرت هم ببرن لامبورگینی هوراکان استراتو و ۹۱۱ داکار خیلی عالی هستن و میتونن انقلاب زیادی تو ماشین های سوپراسپرت و اسپرت به پا کنن

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. GMA

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      یه پیشنهاد: اگر 911 باعث شکنجه روحی و روانی شما میشه و حالتو خراب میکنه اصلا مقاله های مربوط بهش رو باز نکن،تا آرامش اعصابت حفظ بشه.

      موافقم 28
      مخالفم 5
  11. Porsche 911

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    طرح بدنه ۹۵۳ اش خیلی زیباست که یادآور رالی داکار ۱۹۸۴ هست
    منتظرش بودم و با قدرت معرفی شد
    به عنوان رقیب استراتو‌ میتونه بهتر باشه چون طراحی بدنه و ارتفاعش باعث عبور بهترش از مسیر های ناهموار میشه ولی درکل از این دوتا نمیشه انتظار آفرود حرفه ای داشت

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. Hadi

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    911 خودرویی برای تمام راه ها !

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. Royal Driver UK 70

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    پورشه اسب تکتاز آلمانی!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. بهنام

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    عاشق ماشین ها هستی ولی ۹۱۱ رو دوست نداری ؟ اینجا قطعا یه مشکلی وجود داره .

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. عاشق پدال

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    عاشق این شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا