پورشهمرسدس بنزمسابقه درگ

درگ پورشه 911 GT3 RS و مرسدس AMG GT R، کدام آلمانی سریع‌تر است؟

پورشه 911 GT3 RS و مرسدس AMG GT R در مسابقه درگ نفس‌گیر به مصاف هم می‌روند. کدام سوپرکار آلمانی سریع‌تر خواهد بود؟

وقتی صحبت از سوپرکارهای پیست محور آلمانی می‌شود، پورشه ۹۱۱ GT3 RS اولین نامی است که به ذهن می‌رسد. بااین‌حال، هرچند نسل دوم مرسدس AMG GT بیشتر به یک کوپهٔ لوکس تبدیل شده اما در خانوادهٔ نسل قبلی این خودرو نسخه‌ای وجود داشت که رقیب مستقیم GT3 RS بود. این خودرو AMG GT R است که یک پله پایین‌تر از بلک سریز قرار داشت و برای حمله به پیچ‌های پیست طراحی شده بود. حال این نسبتاً سالخورده در برابر جدیدترین نسخهٔ ۹۱۱ GT3 RS قرار گرفته است تا ببینیم آیا هنوز هم در برابر رقیب اصلی خود حرفی برای گفتن دارد یا نه.

۹۱۱ GT3 RS مجهز به یک موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی است که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن GT3 RS تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم است و قیمت آن از ۲۴۳ هزار دلار شروع می‌شود. زیر کاپوت مرسدس AMG GT R همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG قرار دارد که در اینجا ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف AMG GT جدید، این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. AMG GT R با وزن ۱۵۵۵ کیلوگرم، کمی سنگین‌تر از پورشه است و در زمان تولید (تا سال ۲۰۲۱) با قیمت ۱۶۷ هزار دلار عرضه می‌شد.

روی کاغذ، مرسدس AMG GT R با قدرت و گشتاور بیشتر باید برنده این مسابقه باشد اما داستان به این سادگی نیست. پورشه نه‌تنها سبک‌تر است، بلکه لانچ کردن آن نیز آسان‌تر است. خودروهای AMG معمولاً در شروع حرکت کمی سرکش هستند درحالی‌که پورشه‌ها مانند موشک به سمت افق پرتاب می‌شوند. این مسابقه‌ای نزدیک خواهد بود اما برای دانستن نتیجه، باید ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GT3 RS مرسدس AMG GT R
پیشرانه ۴ لیتری H6 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۲۵ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۴۶۵ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۵۵۵ کیلوگرم
قیمت ۲۴۳ هزار دلار ۱۶۷ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ZiZi

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به ما که نمیدن. هردو سرامد دوران ان و جذاب و خواستنی
    اما انتخابم مرسدسه. توی کاریزما و خاص بودن کمتر خودرویی به پای ساخته های مرسدس بنز میرسه

    موافقم 56
    مخالفم 12
    1. ممد ژانگولر

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (4517 ديدگاه)

      مش واتسون و دوستانش انقدر تا حالا ذوق زده و هیجان زده نشده بودن . خداوکیلی دوتا ماشین ناب مهندسی با کلی عشق سوار شدن حالشو بردن . من که از دور میدیدم موهای تنم سیخ شده آندرلانین خونم رفت بالا .

      موافقم 33
      مخالفم 2
      1. کسرا

        ۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (229 ديدگاه)

        آدرنالین

        موافقم 15
  2. Khosrow

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2468 ديدگاه)

    فکرمیکردم 911 RS رنده کنه ولی عملاا بازنده بود / مرسدس، بلک سریز رو میاورد باید / بعده نمیدونم هفتاد سال کار رو یک اتاق و انجین یه تازه متولد اینجوری اذیتت کنه / همیشه مرســدس ولااا غیــــر ..

    موافقم 14
    مخالفم 14
    1. سجاد

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (110 ديدگاه)

      چرا همچین فکردی کردی وقتی اختلاف قدرت و گشتاور و اندازه باله های عقب دو خودرو رو دیدی؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. R@min

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2257 ديدگاه)

    این گیربکس هفت سرعته ای که گتراگ برای مرسدس ساخت تو لانچ کندتر از بقیه دو کلاچه ها بود !

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. hosen

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (975 ديدگاه)

    از هر لحاظ این gt3 rs جذابه
    عاشق اون صداشم

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. Taha Ayoobi

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6261 ديدگاه)

    تست ترمز تنها جاییه که همه میخوان عقب تر باشن😂

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. ! i M α η δ υ α R

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2462 ديدگاه)

    فارغ از نتیجه این درگ و امثالهم …

    حالا حالاها ، دوستان باید دنبال پورشه بدو ان

    اگه مدیر گروه باشی ، از بررسی اختلاف تورک این دو تا شاهکار ، میشه حداقل ، 4 واحد درسی دانشگاهی ، تعریف کرد …

    مهندس پورشه با استادی تمام ، روی نیوتن متر به نیوتن متر گشتاورش ، حساب و کتاب کرده …

    با پایین تر نگه داشتن گشتاور نسبت به رقبا ، مثل پیکرتراشی ماهر ، با انتخاب بهترین ضرایب دنده ، دینامیک رانندگی رو جوری شکل داده که در هر دنده ای ، هر دورموتوری ، حتی یک نیوتن متر تورک بیشتر ، باعث هرزگردی و تاخیر نشه و همزمان یک نیوتن متر تورک کمتر هم ، ناتوانی و تاخیر در شتاب گیری ، ایجاد نکنه …

    برای نیل به این مقصود هم بهترین گیرباکس منظومه شمسی ، به مانند با تجربه ترین رهبر ارکستر دنیا ، به سرعت نور با انجین کوپل میشه و توان رو هنوز نگرفته ، به چرخ ها منتقل میکنه و دنده ها رو عوض میکنه …

    مهندس پورشه ، یه سور بزرگ زده به پیروان مکتب هر چه بیشتر ، بهتر …

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6261 ديدگاه)

      چقدر زیبا که پیروان همون مکتب رکورد نیوتن متر به نیوتن متر رو شکوند، و باباش هم توراهه…

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        طاها جان …

        منظورم اینجا ، بنز بود که همیشه به گشتاور زیادی و بیخودی داشتن و عدم کنترلش و لاستیک حروم کردن توی دنیا ، معروفه …

        همیشه بنز رو برای این دست و دلبازی در تورک اضافی و عدم کنترلش و هرزگردی اش ، نسبت به بیمر شماتت می کنند …

        توی یکی از قسمت های تاپ گیر ، کلارکسون sls amg black series رو برداشت با چند تا دونات زدن ، لاستیک هاش رو نشون داد که کاملا از بین رفتن …

        تورک بالا فقط بدرد لاستیک ترکوندن می خوره …

        تعارفی هم نداریم …

        چه آلمانی ، چه ایتالیایی و چه آمریکایی …

        تورک زیاد ، هم کنترلش ، نشدنیه و هم پرفورمنس رو از یه جایی به بعد ، دیگه خراب میکنه و هم هزینه تراشی می کنه …

        چیزی که من دیدم غیر از فراری و بعدش پورشه ، تقریبا همه برندها دوست دارن گشتاورشون از توانشون ، بیشتر باشه …

        انگار که مراد میده …

        در حالی که حتی بهترین گیرباکس دنیا رو هم که بیاری ، به تنهایی نمی تونه مانع از اتلاف تورک اضافی و هرزگردی بشه …

        باز مجبور میشن به زوره ESP و TCS و ترمز ABS و EBD و … که میزنن تنگش ، هرزگردی رو کتترل کنن …

        برای همین سرآمد های موتوراسپورت مثل فراری و پورشه ، اصرار دارن که تورک ، همیشه باید کمتر از توان تولیدی باشه …

        طاها جان …

        وقتی میگم مکتب ، منظورم هر برندی غیر از فراری و پورشه و تک و توک اسپرت سازها ست که این قاعده رو رعایت می کنند …

        حتی MC20 هم که تورکش از توانش بیشتره شامل این کنایه ای که زدم میشه …

        یا مک لارن یا بیمر یا آمریکایی ها …

        طاها جان …

        تو هم مثل اینکه مثل دوستمون سوشیانت ، حساس شدی و هر حرفی رو به حساب کنایه یا متلک به آمریکا میگذاری …

        از تو توقع نداشتم …

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. حسن

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (200 ديدگاه)

          همه اینایی که گفتی، در نهایت میشه فرق موتور تنفس طبیعی دور بالا و توربو.
          تمامی موتورهای تنفس طبیعی دور بالا موجود در ماشین های اسپرت معمولا اسب بخار بیشتر از گشتاور دارن. و موتورهای توربو، بخاطر افزایش بوست موتور گشتاور بالاتر در بازه بیشتری از دور موتور دارن.
          حالا اوج مهندشی میشه موتور توربو با دور بالا

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          حسن عزیز …

          به نظرم ، وقتی توی ماشین توربو ، بنا به هر سیاستی ( تکنولوژی قدیمی ، نبود بودجه ، مصرف سوخت یا قیمت بالای تمام شده محصول یا … ) حجم و تعداد سیلندر رو خیلی پایین میاریم ، برای جبران افت عملکرد ، باید با افزایش بیش از حد بوست توربو ، به توان و گشتاور بالا برسیم که طبیعیه و طبعات خودش رو هم داره که بماند …

          اما اگه در طراحی موتور توربو ، حجم و تعداد سیلندر کافی و متناسب انتخاب بشه ، در نهایت فکر میکنم ، به یک توازنی می رسیم که اونجا دیگه میشه ( به خاط حجم کافی ) علی رقم توربو بودن ، گشتاور انجین توربو رو هم رو پایین تر از توانش ، ست آپ کرد …

          کاری که گونیگ زگ در محصولاتش داره انجام میده …

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          در یک نگاه کلی ، این بحثی که مطرح شد چند تا نکته درونش مستتر داشت که در هر کارخانه ای ، بعد از تصویب بودجه از طرف هیأت مدیره ، هر کدومش پشت میز طراحی ، جداگانه مورد واکاوی قرار می گیره …

          اول ، دوراهی ازلی و ابدی هر طراحی :

          اتمسفریک یا القای اجباری ؟

          دوم ، تعداد سیلندر ؟

          سوم ، دورموتور بالا یا دورموتور پایین ؟

          چهارم ، میلنگ تخت یا صلیبی ؟

          پنجم ، توان و گشتاور و مناسباتشون …

          نسبت توان به گشتاور ؟

          نسبت گشتاور به توان ؟

          گشتاور بیش از توان یا توان بیش از گشتاور ؟

          از این ها که بگذریم …

          هر چه که بیشتر می ریم جلو ، فارغ از سیاست های تحمیلی به خودروسازها ، بیشتر به فلسفه و دکترین پیشرو فراری و امثالهم ، پی می بریم که رسیدن به نقطه اوج مهندسی و لحظه اوپتیموم عملکرد در هر دوره و زمونه ای ، اگر چه به دانش پیشرو و انحصاری نیاز داره و بسیار هزینه بره اما پیروزی های موتور اسپرت و به طبعش فروش بیشتر محصول در بازار ، در نهایت مهر تاییدی بر درستی این سیاست و راه انتخاب شده ، می زنه و این جاست که شخصیت برند ها تعریف و راهشون از هم جدا میشه …

          موافقم 5
          مخالفم 1
        4. Taha Ayoobi

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6261 ديدگاه)

          بسیار عالی
          تورک بالا از یه حد دیگه واقعا غیر کنترل و وحشی می‌کنه ماشینو.

          حساس که کی اینجا حساس نیست،
          الان که میبینم، درسته،‌ کنایه به آمریکا نبود ولی معما چو حل گشت آسان گشت، در وهله اول فقط به آمریکا میخورد.
          بالاخره، انسان ممکن الخطاست…

          موافقم 2
          مخالفم 2
        5. ! i M α η δ υ α R

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2462 ديدگاه)

          فدای سرت طاها جان …

          دوست دارم …

          مثل داداش کوچیکم هستی …

          🌹❤️🌹

        6. Taha Ayoobi

          ۶ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6261 ديدگاه)

          لطف داری مهدیار جان،
          باعث افتخاره🌹

    2. حمیدرضا

      ۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      توضیحات عالی بود👌👏
      مکتب رو خوب اومدی عزیزجان❤️🌹

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2462 ديدگاه)

        🙏🙏🙏

        ارادت دارم حمید رضا جان …

        واسه مکتب هم باید بگم :

        😁😁😁

        موافقم 9
        مخالفم 1
  7. Siyavash

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    این پورشه چیه که با موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی اینطوری عمل میکنه❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 18
    مخالفم 3
  8. یوسف

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    واقعا پورشه طلاست…… هیچ ماشینی نمی تونه با قدرت یکسان پورشه رو شکست بده….
    با 60 اسب بخار و 235 نیوتن گشتاور کمتر نمایشی تقریبا یکسان ارایه میده….
    دمت گرم پورشه…..

    موافقم 16
    مخالفم 5
  9. Khan

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سپاسگزارم از سایت پدال بابت همه چیز خصوصا زیر نویس

    موافقم 10
  10. Taha Ayoobi

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6261 ديدگاه)

    من واتسون شبیه کساییه که تونستن با سرطان مبارزه کنن و به زندگی برگردن

    موافقم 5
    مخالفم 5
  11. amirmohammadja79

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (218 ديدگاه)

    پورشه مشکی با رینگ های طلایی چقدر زیباست لعنتی
    پورشه شاهکاره هیچ شکی توش نیست
    ولی ایول به بنز که AMG GT نسل قبلش تونست 911 gt3 rs رو ببره
    عاشقتم مرسدس

    موافقم 15
    مخالفم 1
  12. R

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1391 ديدگاه)

    برگ برنده پورشه شکلشه هم به لحاظ آیرودینامیک هم اندازه کوچیکش سبک و چابکش میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  13. JaMsHiD-B

    ۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3245 ديدگاه)

    بجای این مقایسه های فوق العاده سطحی
    به آیرودینامیک و اطلاعات مکانیکال ماشین های تاپ موتور اسپرت مثل کلاس هایپرکار و فرمول یک و WRC بپردازید

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا