پورشهشورلت

نبرد افسانه‌هایی که هیبرید شدند، پورشه 911 GTS در برابر کوروت E-Ray

شورلت کوروت E-Ray و پورشه 911 کاررا GTS دو خودروی اسپرت هیبریدی از دو سوی اقیانوس اطلس، برای اولین بار در یک مقایسه هیجان‌انگیز روبه‌رو شده‌اند.

کوروت و پورشه ۹۱۱ از دهه‌ها پیش رقبای سرسخت دنیای خودروهای اسپرت بوده‌اند؛ اما با معرفی E-Ray به‌عنوان اولین کوروت چهارچرخ محرک و هیبریدی و پورشه ۹۱۱ کاررا GTS به‌عنوان اولین ۹۱۱ هیبریدی جاده‌ای، این رقابت وارد مرحله جدیدی شده است. کوروت E-Ray با موتور ۶.۲ لیتری V8 و یک موتور الکتریکی در محور جلو، ۶۵۵ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، درحالی‌که پورشه ۹۱۱ GTS با موتور ۳.۶ لیتری توربوشارژ تخت شش سیلندر و سیستم T-Hybrid، مجموعاً ۵۴۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. این دو خودرو، هرچند در عملکرد نزدیک هستند، اما فلسفه‌های متفاوتی دارند: کوروت با قیمت پایه حدود ۱۰۸ هزار دلار، ارزشی استثنایی ارائه می‌کند، درحالی‌که پورشه با قیمت پایه ۱۷۴ دلار، لوکس‌تر و پیچیده‌تر ظاهر می‌شود.

کوروت E-Ray

E-Ray، اولین کوروت چهارچرخ محرک، از موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۹۵ اسب بخار در عقب و یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری در محور جلو بهره می‌برد. این ترکیب، شتاب صفرتاصد را در ۲.۵ ثانیه و سرعت نهایی ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. وزن این خودرو حدود ۱۷۶۵ کیلوگرم است و باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی آن از طریق ترمز احیاکننده شارژ می‌شود. E-Ray دارای حالت‌های رانندگی متنوعی مانند تور، اسپرت، پیست و… است و حالت استیلث آن امکان رانندگی تمام الکتریکی با برد محدود را فراهم می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GTS 4

پورشه ۹۱۱ کاررا GTS 4 از یک موتور ۳.۶ لیتری تک‌ توربوی تخت شش سیلندر با ۴۸۵ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که با یک موتور الکتریکی در توربو و یک موتور ۵۶ اسب بخاری در گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تقویت شده است. این سیستم T-Hybrid، شتاب صفرتاصد را در کمتر از ۳ ثانیه و سرعت نهایی ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ارائه می‌دهد. وزن این خودرو حدود ۱۶۴۵ کیلوگرم است و از فناوری‌هایی مانند آیرودینامیک فعال، فرمان‌پذیری محور عقب و توربوی برقی بهره می‌برد. سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه هم برخلاف کوروت از نوع مکانیکی است.

مقایسه طراحی و فناوری

کوروت E-Ray با طراحی موتور وسط و بدنه عضلانی، ظاهری تهاجمی دارد و صدای جذاب موتور V8 تنفس طبیعی‌اش در شتاب‌گیری، شخصیتی بازیگوش به آن می‌بخشد. در مقابل، پورشه ۹۱۱ GTS با طراحی کلاسیک و به‌روزشده خود، حس وقار و سطح بالایی را منتقل می‌کند. فناوری پورشه شامل توربوی برقی برای کاهش تأخیر توربو و سیستم هیبریدی پیچیده‌ای است که تمام اجزای آن در عقب خودرو متمرکز شده‌اند، برخلاف کوروت که موتور الکتریکی را در محور جلو قرار داده است. کابین پورشه ارگونومی بی‌نقص و کیفیت ساخت بالاتری ارائه می‌دهد درحالی‌که کوروت فضای بار و راحتی بیشتری دارد.

پرفورمنس و تجربه رانندگی

تاپ گیر در ویدیوی مقایسه خود، این دو خودرو را در جاده‌های بریتانیا آزمایش کرد و نتیجه‌گیری جالبی ارائه داد. کوروت E-Ray با شتاب فوق‌العاده و چسبندگی چهارچرخ محرک، در خط مستقیم و پیچ‌های تند، عملکردی خیره‌کننده دارد اما وزن بیشتر و حس مصنوعی‌تر آن در مقایسه با پورشه، کمی از دقت رانندگی می‌کاهد. پورشه ۹۱۱ GTS، با هندلینگ دقیق‌تر، فرمان‌پذیری بهتر و فناوری پیشرفته، تجربه رانندگی متعادل‌تری ارائه می‌دهد هرچند کوروت در شتاب اولیه و ارزش قیمتی برتری دارد.

نتیجه‌گیری

مقایسه کوروت E-Ray و پورشه ۹۱۱ GTS در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد، زیرا تفاوت قیمتی ۶۶ هزار دلاری آن‌ها بسیار زیاد است اما شباهت‌هایشان، ازجمله سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانه‌های هیبریدی و جایگاهشان به‌عنوان نمادهای خودروهای اسپرت، این مقایسه را توجیه می‌کند. کوروت با قیمت کمتر، قدرت بیشتر و پرفورمنس خالص، گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای کسانی است که به دنبال ارزش و شتاب هستند. پورشه اما با هندلینگ بی‌نظیر و کیفیت لوکس، برای خریدارانی که دقت و پرستیژ را ترجیح می‌دهند، جذاب‌تر است. تاپ گیر این مقایسه را «رویارویی کامل اروپا و آمریکا» می‌نامد و هر دو خودرو را به خاطر شخصیت متمایزشان ستایش می‌کند.

مشخصات فنی

شورلت کوروت E-Ray پورشه ۹۱۱ GTS 4
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 هیبرید ۳.۰ لیتری H6 توربو هیبرید
قدرت ۶۵۵ اسب بخار ۵۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم ۱۶۴۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه ۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت پایه ۱۰۸,۷۹۵ دلار ۱۷۴,۶۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
TopGear

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Iman 007

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هردو بی نظیرن 🔥🔥🔥🔥🔥

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. ممد ژانگولر

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اون داداشایی که این دوتارو بقل هم ندیدن بگم که پورشه ی چیز دیگست .

      موافقم 13
      مخالفم 12
  2. AMIN JAFARI

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (151 ديدگاه)

    پادشاه کوروت

    شما فقط مقایسه قیمت رو انجام بدین تا تفاوت و خاص بودن کوروت را حس کنید

    تنها برگ برنده پورشه اون وزنشه

    موافقم 10
    مخالفم 45
    1. حسن

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      این پورشه باید با استینگری مقایسه بشه صرفا به خاطر اینکه اسمش هیبریده گذاشتن کنار E-Ray وگرنه نه تنها اعداد که بقیه موارد هم در حد استینگری 490 اسبی نیست

      موافقم 3
      مخالفم 10
  3. Ali

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    جفتشون معرکن ولی خرید اینا بستگی به دو چیز داره.
    اگه یک اسپرت میخوای با این اختلاف قیمت کروت از لحاظ فنی در حد ۹۱۱ توربو اس هست که گزینه ی منطقی تری بنظر میاد.
    ولی اگه یک خودروی لوکس بخوای باید سر کیسه رو شل کنی و به قدرت کروت پشت کنی و با کیفیت و دقت مثال زدنی پورشه سلام کنی.

    موافقم 22
    مخالفم 9
  4. Siyavash

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته..جفتشونم خیلی جذاب هستن..من پورشه رد انتخاب میکنم..ولی کوروت هیچ چیزی از پورشه کم نداره..

    موافقم 11
    مخالفم 6
  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (531 ديدگاه)

    با احترام به پورشه ولی خدا وکیلی در جایی که به موتور وی۸ اونم حجیم اونم تنفس طبیعی اونم پوشراد با گشتاور بالا تو دور پایین هست با صدای مخوف جایی برای ۶ سیلندر توربو با صدای بد واقعا بد نمی‌مونه.به نظر من بهترین کار برای ۹۱۱ استفاده از برق هست به جز نسخه gt3 و تا حدودی gt2. چون اولی که صداش محشره دومی هم تا حدودی میشه گفت صدا داره بقیه موارد واقعا هیچ صدای خاصی ازشون شنیده نمیشه انگار چرخ خیاطی ویز ویز می‌کنه پس چه دلیلی برای استفاده از درون سوز میمونه تو این سطح.بخش بعدی ظاهر خودرو هست که به جز بخش عقب ۹۱۱ هیچ ارزشی برای طراحیش قائل نیستم واقعا تکراری و خالی از هیجانها.بازم میگم تو gt3 با ایجاد انواع ورودی تو سپر کاناردهای گوشه و کنار و هود رو کاپوت کمی جذابیت پیدا کرده.

    موافقم 14
    مخالفم 26
  6. yektachafi

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    هرجور حساب کنی کوروت🔥

    موافقم 10
    مخالفم 30
  7. Faster

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    هردوتاشون عالین ولی این یه چیز دیگست
    https://www.pedal.ir/acura/acura-honda-nsx-type-s-review-first-drive/

    موافقم 6
    مخالفم 16
  8. amirboss

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    دوخودرو از دنیایی متفاوت!
    جدا از مسائل فنی که بسیار پیچیده تر از چیزیه که تو این پست آورده شده،انتخواب بین این دو اسطوره بیشتر سلیقه ای هست.اینجا جاییه که تعصب چشم و گوش مخاطب رو می‌بنده و می‌ره سمت چیزی که بهش علاقه داره.
    به هرحال شاید کوروت انتخواب بهتری برای من باشه.
    هم بخاطر بروزرسانی فوق العاده،قیمت مناسب تر،کابین جادار تر و فیس خشن تر.

    موافقم 7
    مخالفم 10
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    خیلی سخته اینجا هردو

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Mr wrong

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (514 ديدگاه)

    دوتا لژیونر
    بتمن و جوکر
    رئال و بارسا
    کاوبوی آمریکایی و مهندس آلمانی
    رقابتی به قدمت تاریخ
    پر از افتخار و دستاورد برای صنعت خودرو
    اگه همچین رقابت هایی نبود، این صنعت انقد زیبا نمیشد…

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. Scuderia Ferrari

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4131 ديدگاه)

    پورشه 911GT3 و کوروت Z06 انتخاب های جذاب تری هستن 🔥🔥

    موافقم 15
    مخالفم 2
  12. Siyavash

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو خیلی سخته هر کدوم انتخاب کنی باز دلت پیش اونیکی هست..

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. ! i M α η δ υ α R

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2365 ديدگاه)

    [[[ کوروت و پورشه ۹۱۱ از دهه‌ها پیش رقبای سرسخت دنیای خودروهای اسپرت بوده‌ اند !!!! ]]]

    چه طور وقتی قیمت 5 آپشن گران قیمت پورشه 911 ، معادل قیمت یک کوروت تموم میشه ، این دو برند رو برای دهه ها میشه رقیب مستقیم هم دونست ؟

    پورشه و کوروت منطقا نمی تونن رقیب مستقیم هم باشن ، چون اختلاف قیمت فاحش ، راه مشتری های این دو برند رو وقتی به قصد خرید ماشین از خونه میان بیرون ، از هم جدا میکنه …

    خنده دار اینجاست که برایزنمونه ، آخر مقاله خود یارو هم به اختلاف قیمت 66k اشاره میکنه اما بعد برای توجیه ، میزنه توی جاده خاکی …

    در فرهنگ خانوار سنتی آمریکایی وقتی ثروتمند میشی و می خوای بهترین ماشین عمرت رو بخری برای درآوردن چشم فامیل و اهل محل ، به قول خودشون ، پورش می خری …

    رقیب دونستن این دو برند ، اونهم برای دهه ها ، به نظرم پایین آوردن شان برند پورشه است …

    هر چند به نظرم پورشه در آلمان هرگز در کل ، رقیب نداشته اما شاید با تخفیف بشه گاها از لحاظ سطح تکنولوژی ، با بنز رقیب دونستش …

    در طول تاریخ هم به نظرم خود پورشه دوست داره که تا ابد فقط با فراری رقیب مستقیم به حساب بیاد …

    موافقم 21
    مخالفم 9
    1. Cadillac-V

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اون اختلاف قیمت ۶۶ هزاردلاری هیچ ربطی به هندلینگ و مهندسی و پرفورمنس نداره
      اگه ربط داشت پرفورمنس کوروت از ۹۱۱ بهتر نمیبود و هرساله هم کوروت هندلینگش از مرسدس و بی ام بهتر نمیشد و با پورشه هم رقابت نمیکرد، مدرک:
      https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
      https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/

      و یادتون باشه اینو گرون بودن یه محصول به معنای بهتر بودنش نیست!!!
      همین الان نسل جدید کادیلاک CT5-V Blackwing قیمتش کمتر از نسل جدید بی‌ام‌و M5 ولی چرا کادیلاک تو رقابت رتبه ۱ شد ولی اون سوم شد؟
      https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

      موافقم 6
      مخالفم 16
    2. amirboss

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      دوست عزیز نظرت فقط برای خودت محترمه!!!

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. حسن

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        اخه این نظر نیست یه نگا به فروش پورشه بندازه خودش میفهمه
        کلا 310 هزار تا فروخته که 200 هزار تاش کاین و ماکان بودن
        تو امریکا ی شمالی کلا 80 هزار تا فروخته مکزیک و کانادا و وبقیه 911 کل سال 2024 14 هزار تا فروخته حالا ببین امریکایی پورشه کجای محاسباتشه

        موافقم 4
        مخالفم 11
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2365 ديدگاه)

        amirboss@

        دوست عزیز ، تعداد دیسلایک هات میگه نظرت ، فقط برای خودت محترمه !!!

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Cadillac-V

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (271 ديدگاه)

          اتفاقا تو این فضای اروپایی فنی که پدال داره هرکس دیسلایک زیادی داشته باشه نشون دهنده حق بودن و درست بودن مطلبه!!!

          موافقم 2
          مخالفم 6
  14. مازیار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    پورشه به جزئیات بیشتری پرداخته و بیشتر هزینه کرده. از تنظیم دقیق‌تر شاسی گرفته تا موتور پیشرفته‌تر و کابین لوکس‌تر و باکیفیت‌تر. و کوروت طیف مخاطبان گسترده‌تری داره. دسترسی راحت‌تر و فروش بیشتر
    به عبارت ساده کوروت بیشتر روی پرفورمنس متمرکز بوده و پورشه در کنار پرفورمنس روی موارد دیگه هم
    وجه تمایز این دو و اغلب اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در طول زمان همین بوده

    موافقم 13
    مخالفم 4
  15. Cadillac-V

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    شاهکار و پیروز نبرد اونیه که با چنین اختلاف قیمتی پرفورمنس و هندلینگی به اندازه رقیب گرون ترش ارائه می‌کنه و نتیجه میشه چی؟
    نتیجه میشه شورولت کوروت شاهکار با قدمت بیش از ۷۲ سال
    امیدوارم دوباره مثل گذشته دوج وایپر هم به این رقابت اضافه بشه، به احتمال زیاد اختلاف قیمت وایپر با ۹۱۱ کمتر از ۶۶ هزاردلاره و یادی کنیم از نبرد چند سال پیششون :
    https://www.pedal.ir/chevrolet/911-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%8C-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/

    موافقم 1
    مخالفم 10
  16. Cadillac-V

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    دوستان اینو هم باید بدونیم که قیمت اون کارگری‌هم که تو اروپایی که کمبود کارگر داره، داره حقوق میگیره با اونی که تو آمرکیا حقوق میگیره یکسان نیست همین الان آمرکیا بیش از ۱۰ میلیون کارگر چینی داره چون حقوق کمتری میگیرن و اینکه آمرکیا چون منابع بیشتر و جمعیت بیشتری نسبت به آلمان داره هزینه های تامین منابعشم کمتره و درکل اینا باعث میشه هزینه های تولید کاهش پیدا کنه و باعث شده در کل اروپاییا گرونتر بشه محصولاتشون و با وجود پرفورمنس و هندلینگ یکسان اختلاف قیمت ۶۶ هزاردلاری بوجود بیاد
    بهتون قول میدادم اگر کوروت رو ایتالیا میساخت، با این موتور و با این پرفورمنس قیمتش از پورشه هم بیشتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. حمیدرضا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      خب شما ی لطف کن همینو به ی نفر که هممون میشناسیمش حالی کن بلکه از بکار بردن بعضی واژه ها دست بکشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  17. Saman

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کیفیت سواری کوروت بینظیره و از این نظر چیزی از یه ماشین سوپر لوکس مانند کادیلاک یا لکسس کم نداره . مهندسی کوروت c8 نابه 🙂 من دوتاشو میخوام یعنی دوتا c8 یکی قرمز یکی هم سورمه ای ک💙و💚ر🩵و💜ت

    موافقم 2
    مخالفم 6
  18. J

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم کوروت در نوربرگ تایم بزنه تا خیلی مسائل روشن بشه…محصول پروفورمنس واقعی باید حرفاشو تو پیست بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا