پورشه 911 هیبرید، سریعتر از GT2 RS قدیمی در نوربرگرینگ
پورشه نسخهٔ بروز شدهٔ 911 نسل 992 را در 28 می برابر با 8 خرداد رونمایی خواهد کرد. این خودرو هرچند از نظر ظاهری تفاوت چندانی نخواهد داشت اما زیر پوست آن اتفاق مهمی رخ داده است. برای اولین بار در تاریخ 50 سالهٔ 911، پورشه قوای محرکهٔ هیبریدی را برای این ماشین ارائه خواهد کرد. گفته شده این قوای محرکه، 911 را حتی پویاتر از قبل خواهد کرد. البته مدتها بود که میدانستیم 911 هیبریدی در راه است ولی حالا تیزر جدید پورشه نشان میدهد که این نسخه در قالب یک مدل مجزا ارائه نمیشود و برای همان مدل معمولی کاررا در نظر گرفته شده است.
پورشه اما فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی 911 هیبریدی اعلام نکرده است و صرفاً میدانیم که این قوای محرکه دقیقه و از نوع پلاگینهیبریدی نخواهد بود. این خودرو همچنین یک دور پیست نوربرگرینگ را ظرف 7 دقیقه و 16.9 ثانیه طی کرده که 8.7 ثانیه از کاررا S معمولی 992 سریعتر است. این تایم همچنین حدود یک ثانیه هم از 911 GT2 RS نسل 997 هم سریعتر است. البته هرچند از تایم آن خودرو 14 سال میگذرد و طی این سالها تکنولوژی لاستیکها هم بسیار پیشرفت کرده اما رکورد 911 هیبریدی نشان میدهد که نسخههای معمولی 911 بسیار سریع شدهاند. این تایم با لاستیکهای جادهای استاندارد و کیت آیرودینامیکی سفارشی به دست آمده است که شامل یک بال بزرگ و ثابت در عقب میشود.
تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از نمونههای در حال آزمایش 911 با و بدون کیت آیرودینامیکی دیدهایم و به نظر میرسد این کیت شامل پرههای عمودی در سپر جلو هم میشود که ممکن است فلپهای فعال باشند. رانندهٔ تست پورشه «یورگ برگمایستر» در مورد 911 هیبریدی میگوید:
ما چسبندگی و قدرت بسیار بیشتری داریم و پاسخگویی فوری سیستم هیبریدی هم یک مزیت بزرگ است
پورشه همچنین روی نسخهٔ جدید 911 بیش از 5 میلیون کیلومتر آزمایش انجام داده است.