پورشه 911 GT3 RS 4.0 مدل ۲۰۱۱ با تولید محدود ۶۰۰ دستگاه، یکی از خاصترین مدلهای ۹۱۱ است اما آیا ارزش قیمت ۲.۷ میلیون دلاری را دارد؟
بسیاری معتقدند که پورشه ۹۱۱ با مدل GT3 RS 4.0 به اوج خود رسید؛ خودرویی که در سال ۲۰۱۱ بهعنوان نسخه پرچمدار نسل ۹۹۷.۲ معرفی شد. این مدل که تنها در ۶۰۰ دستگاه تولید شد، اولین ۹۱۱ با موتور ۴ لیتری تخت شش سیلندر تنفس طبیعی و آخرین GT3 RS با گیربکس دستی شش سرعته بود؛ اما آیا این خودرو ارزش قیمتی نزدیک به ۲.۷ میلیون دلار را دارد؟
مدلهای بینقص ۹۱۱ GT3 RS 4.0 بهندرت برای فروش عرضه میشوند اما وقتی این اتفاق میافتد، توجه زیادی را جلب میکنند. اوایل امسال، یک دستگاه با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر در حراجی در پاریس به قیمت ۴۷۱ هزار یورو فروخته شد. اخیراً نیز نمونهای بکر با تنها ۵۱۳ کیلومتر کارکرد در آمریکا به قیمت شگفتانگیز یک میلیون دلار به فروش رفت؛ اما فروشنده این نمونه قیمتی بیش از دو برابر این مبلغ درخواست کرده است. این GT3 RS 4.0 در ایندیانا با قیمت درخواستی ۲.۶۹ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است. این خودرو از زمان تولید تنها ۵۵۰ کیلومتر پیموده و برخلاف اکثر مدلهای ۴.۰ که به رنگ سفید هستند، رنگ متفاوتی دارد.
درواقع، این یکی از تنها ۳۹ دستگاهی است که با رنگ سفارشی عرضه شده است. رنگ نقرهای GT شاید چندان چشمگیر نباشد، اما بسیار چشمنواز است. در کنار رنگ نقرهای GT، گرافیکهای مشکی معمول GT3 RS 4.0 با تزئینات قرمز برجسته دیده میشود. آینههای بغل نیز به رنگ مشکی و قرمز هستند. این خودرو روی رینگهای تکپیچ مشکی خیرهکنندهای قرار دارد که پشت آنها کالیپرهای ترمز طلاییرنگ خودنمایی میکنند. کابین نیز با چرم مشکی و آلکانتارا، کمربندهای ایمنی قرمز و دستگیرههای در قرمز تزئین شده است.
پلاکی روی داشبورد نشان میدهد این خودرو شماره ۳۱۸ از ۶۰۰ دستگاه تولیدی است. بررسی برچسب قیمت اصلی نشان میدهد که مالک اولیه این پورشه ۲۱۶ هزار دلار معادل ۳۰۹ دلار امروز برای آن پرداخت کرده است. اگرچه بعید به نظر میرسد کسی ۲.۷ میلیون دلار برای این خودرو بپردازد، اما حتی اگر با فروش اخیر یک میلیون دلاری مقایسه شود، ارزش GT3 RS 4.0 در ۱۴ سال گذشته بیش از سه برابر شده که افزایش بسیار قابلتوجهی است.
آلمانی و دیگر هیچ.......
۱۶ تیر ۱۴۰۴بایه موتور چهار لیتری v6 تخت و مدل ۲۰۱۱ ………..
قیمتش نجومیه و ارزش خرید نداره
ARBT86
۱۶ تیر ۱۴۰۴داداش موتورش H6 هست نه V6
Mehdiii21
۱۶ تیر ۱۴۰۴وداعی بود برای gt3 تنفس طبیعی و گیربکس دستی
این رو 100 درصد به gt3 های بعدی ترجیح میدم
فکر کنم 997 آخرین نسلی بود که اون حس آنالوگ رو داشت
متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی در خودروسازی به جایی رسیدیم که برای دریافت این حس نیاز به مبالغ زیاد برای نمونه های دست دوم یا نمونه های جدید تولید محدود با قیمت هفت رقمی نیاز هست
amir-mr
۱۶ تیر ۱۴۰۴جواهر آلمانی،تا ابد 911
میراث پورشه مهندسی ناب آلمانی.