درگ رفت و برگشتی جذاب بین کاوازاکی نینجا H2R و پورشه 911 توربو S

جمعه 1 دی 1402 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
پورشه 911 توربو S یکی از سریع‌ترین خودروها و کاوازاکی نینجا H2R یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان است اما تقابل این دو در U-Drag چه نتیجه‌ای...
تبلیغات

پورشه 911 توربو S یکی از سریع‌ترین خودروها و کاوازاکی نینجا H2R یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان است اما تقابل این دو در U-Drag چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

احتمالاً با درگ رفت و برگشتی ادموندز که با نام U-Drag شناخته می‌شود آشنایی دارید. در این رقابت بعدازاینکه خودروها (یا موتورسیکلت‌ها!) 400 متر را مثل درگ معمولی طی می‌کنند، ترمز کرده، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. حال در جدیدترین U-Drag ادموندز، یکی از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های جهان به مصاف یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان رفته است.

در یک سمت میدان، پورشه 911 توربو S ایستاده که به یک پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و باید وزن 1675 کیلوگرمی را حرکت دهد. در مقابل این پورشهٔ سریع، کاوازاکی نینجا H2R قرار دارد یعنی موشک دوچرخی که از نیروگاه 1 لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ استفاده می‌کند. این پیشرانه، 305 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ عقب تحویل می‌دهد. نینجا با وزن 215 کیلوگرم، بسیار از رقیب چهارچرخ خود سبک‌تر است.

این اولین باری نیست که نینجا در U-Drag به مصاف یک رقیب چهارچرخ می‌رود زیرا به‌تازگی آکورا NSX تایپ S را در همین رقابت مغلوب کرد اما این بار رقیبی به‌مراتب سریع‌تر را مقابل خود می‌بینید. با شروع مسابقه، درحالی‌که پورشه به جلو شلیک شد، نینجا در تلاش بود تا چرخ جلوی خود را دوباره روی زمین بازگرداند اما به‌محض اینکه هر دوچرخ موتورسیکلت به آسفالت رسیدند، پورشه عقب افتاد ولی این پایان ماجرا نبود زیرا توربو S خلی سریع‌تر دور زد و در مسیر برگشت قرار گرفت و کاوازاکی را تحقیر کرد. در مسابقهٔ دوم شرایط بدتر شد زیرا نینجا شروع خوبی نداشت و 911 از همان ابتدا جلو افتاد.

در پایان هم بد نیست مروری بر بهترین زمان‌هایی داشته باشیم که دو وسیلهٔ نقلیه در این مسابقه‌ها ثبت کردند. پورشه ظرف 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که کاوازاکی این کار را در 3 ثانیه انجام داد. 911 پس از 10.2 ثانیه به پایان 400 متر رسید اما این بار نینجا سریع‌تر بود و زمان 9.8 ثانیه را ثبت کرد. بااین‌حال، توربو S کل مسیر U-Drag را در 30.8 ثانیه پیمود اما H2R برای انجام این کار به 32.5 ثانیه زمان نیاز داشت.

کپی لینک

مشخصات فنی

کاوازاکی نینجا H2R

پورشه 911 توربو S

پیشرانه

1.0 لیتری I4 سوپرشارژ

3.8 لیتری H6 توئین توربو

قدرت

305 اسب بخار

650 اسب بخار

گشتاور

165 نیوتن متر

800 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

چهارچرخ

وزن

215 کیلوگرم

1675 کیلوگرم

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.