درگ هایپرکار دیروز و سوپرکار امروز پورشه، 918 در برابر 911 توربو S
طرفداران پورشه قطعاً با نام 918 اسپایدر آشنایی دارند. این نام متعلق به هایپرکار تولید محدودی بود که زمان معرفی صنعت خودروسازی را با اعداد چشمگیر خود شوکه کرد. 918 در آن زمان با قیمتی بیش از 800 هزار دلار هرگز خودروی ارزانی نبود اما این روزها به دلیل کمیابی، این رقم به بیش از یک میلیون دلار افزایش یافته است؛ اما کسانی که امکان پرداخت این مبلغ گزاف را ندارند میتوانند سراغ یکی از محصولات جدیدتر و بسیار ارزانتر پورشه یعنی 911 توربو S بروند.
اما آیا توربو S در 400 متر حریف هایپرکار سالهای نهچندان دور پورشه میشود؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. روی کاغذ، 918 از همه لحاظ بر 911 برتری دارد. پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 تنفس طبیعی این خودرو به همراه دو موتور الکتریکی مجموعاً 887 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این هایپرکار همچنین با وجود استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی، تنها 1675 کیلوگرم وزن دارد که فقط 30 کیلوگرم از توربو S بیشتر است.
بااینحال، توربو S هم اصلاً خودروی دستوپا بستهای نیست زیرا پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آن 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد و با وزن 1640 کیلوگرم، کمی از همتای هایپرکار خود سبکتر است. همچنین طبق اعلام پورشه، این 911 قدرتمند در شتاب صفرتاصد دودهم ثانیه از 918 سریعتر است.
با این اوصاف، آیا 911 جدیدتر میتواند در مسابقهٔ درگ 400 متر به هایپرکار گرانقیمت هیبریدی برسد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
پورشه 911 توربو S | پورشه 918 اسپایدر | |
پیشرانه | 3.8 لیتری H6 توئین توربو | 4.6 لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | 650 اسب بخار | 887 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 1280 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1640 کیلوگرم | 1675 کیلوگرم |
قیمت | 168,900 پوند | 1.3 میلیون دلار |