پورشه

پورشه ۹۳۰ توربو برنده چالش بهترین پورشه بازسازی‌شده آمریکا

مجموعه «Champion Porsche» توانست با پورشه ۹۱۱ توربو ۱۹۸۹ خود به رنگ آبی تیره K5 عنوان برنده چالش «بازسازی پورشه‌های کلاسیک در سال ۲۰۲۲» شود. این نخستین‌بار است که مجموعه یادشده وارد چنین رقابتی می‌شود. سخن‌گوی چمپیون پورشه می‌گوید:

ما برخی بازسازی‌ها را از سال گذشته دیدیم و می‌دانستیم که برای پیروزی در این چالش باید بهترین باشیم و هر آنچه در توانمان هست را استفاده کنیم. حتی یک پیچ ساده را هم بدون بهبودنیافته رها نکردیم. تک‌تک اجزای خودرو نیز یا با قطعات تازه از «پورشه کلاسیک» یا نمونه‌های بازسازی‌شده تعویض شدند.

وظیفه اصلی ما این بود که پورشه ۹۱۱ توربو ۱۹۸۹ را دقیقا مطابق چیزی بسازیم که برگه فروش اصلی این خودروساز در آن زمان ارائه کرده بود تا به نتیجه نهایی خود پورشه برسیم.

این خودرو از آن جهت برای رقابت انتخاب شده بود که در طول تاریخ پورشه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون آخرین نمونه این خودروساز با عنوان G-Body بود که از جعبه‌دنده دستی پنج سرعتی G50 سود می‌برد.

چمپیون پورشه درکنار افزودن چند قطعه مختلف به این خودرو در گذر سالیان، متوجه شد که موتور ۳.۳ لیتری نیز با یک نمونه ۳.۴ لیتری تعویض شده است. مانند سایر بخش‌ها، این موتور نیز تماما پیاده شده و مجددا به‌صورت اولیه خود درآمده است. تمام بخش‌های کوچکی چون پیچ‌ومهره‌ها بازسازی و سپس به رنگ اصلی خود مزین شده‌اند. این مجموعه به‌جای بازسازی اجزایی که امکان این کار برایشان میسر نبوده از نمونه‌های آماده «پورشه کلاسیک» استفاده کرده است. مدیر پورشه کلاسیک، «جاناتان سیربر»، می‌گوید:

تلاش چمپیون پورشه برای بازسازی تک‌تک اجزای یک ۹۱۱ توربو و استفاده از قطعات جایگزین به‌جای نمونه‌های گم‌شده اصلی از اهداف اصلی پورشه کلاسیک به شمار می‌رود. تلرانس قطعات واقعا کم است.

از دیگر شرکت‌کنندگان این رقابت می‌توان به یک ۹۱۱ کاررا ۴S مدل ۱۹۹۶ زردرنگ تایپ ۹۹۳ و ۹۱۱ SC تایپ ۹۳۰ مدل ۱۹۸۲ به رنگ پلاتینیومی متالیک اشاره کرد که به‌ترتیب حاصل تلاش مجموعه‌های «پورشه اکسچنج» و «پورشه پالم اسپرینگ» بود. این رویداد رقابتی در فستیوال «Sports Car Together» در «ایندیانا» برگزار شده بود. سخن‌گوی پورشه چمپیون می‌گوید:

رقابت امسال واقعا دشوار بود و بازسازی‌های محشر دیگری نیز در این رقابت حضور داشتند. همین که این خودروها وارد این فستیوال شده‌اند خود گواه بر کیفیت کار آن‌ها است. خیلی خوب بود که با رقبای خود درباره پورشه صحبت کنیم و اشتیاقمان را به اشتراک بگذاریم.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اصلا ادم عکسارو نگاه میکنه عشق میکنه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
    1. ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      حتی به برچسب های فابریک هم توجه کرده

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
  2. Si

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (428 ديدگاه)

    همه نسل های ۹۱۱ شاهکار هستن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. A.A.S

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    رنگش واقعا جذابش کرده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  4. راستین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (312 ديدگاه)

    همه ی ۹۱۱ ها عالین. تنها ماشینی که تو بچه گیم دوست داشتم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا