رانندگی با خودروی مسابقه‌ای پورشه 962C در معابر عمومی؛ لذت خالص!

سه‌شنبه 16 اسفند 1401 - 06:57
مطالعه 2 دقیقه
ezgif.com-webp-to-jpg (9)
یک خودروی مسابقه‌ای همچون پورشه 962C در حالت عادی مجوز تردد در معابر عمومی را ندارد اما قطعاً راندن چنین خودرویی در آن جو عادی خیابان‌ها و...
تبلیغات

یک خودروی مسابقه‌ای همچون پورشه 962C در حالت عادی مجوز تردد در معابر عمومی را ندارد اما قطعاً راندن چنین خودرویی در آن جو عادی خیابان‌ها و جلب‌توجهی که می‌کند لذت خاصی خواهد داشت.

عبارت "خودروی مسابقه‌ای برای جاده" در سال‌های اخیر به نوعی تبدیل به کلیشه شده است اما این پورشه 962C به خوبی عبارت یاد شده را به نمایش می‌گذارد. خودروی موردبحث ما در ابتدا به عنوان یکی از مدل‌های شخصی 962s گروه C مسابقات توسعه یافته بود و به‌طور خاص جزو 11 خودرو با شاسی کرمر ریسینگ است. محصول مسابقه‌ای پورشه هم‌اکنون مجوز تردد در خیابان‌ها را دارد و پلاک شده زیرا بدون اینکه جذابیت‌های بصری مدل استاندارد را از دست بدهد مناسب کاربری جاده‌ای است. پیشرانه 6 سیلندر تخت با خروجی‌های اگزوز جانبی نیز صدایی فوق‌العاده تولید می‌کند.

در قلب پورشه 962CK6 کرمر جاده‌ای پیشرانه 3 لیتری با یک جفت توربو قرار دارد و 750 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اگرچه خودروی یاد شده در مقایسه با هایپرکارهای 2000 اسب بخاری امروزی چندان به چشم نمی‌آید اما وزن خودرو فقط 1000 کیلوگرم است. به همین خاطر است که خودروی مسابقه‌ای گروه C لمان در سال 1987 می‌تواند حداکثر سرعت رسمی 350 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. کانال سوپرکار درایور فرصت رانندگی با پورشه 962C مسابقه‌ای را در دمای زیر صفر درجه سلسیوس بریتانیا را داشته است. خودروی موردبحث یکی از 91 دستگاه 962s تولیدی بین سال‌های 1984 تا 1991 به شمار می‌رود. بد نیست بدانید در دهه 90 میلادی خودروی مسابقه‌ای زیادی به نمونه‌های جاده‌ای تبدیل شدند که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به 962CR، DP62s و... اشاره کرد. خودروی موردبحث ما نیز توسط شرکت BBM اسپرت آماده حضور در معابر عمومی شده است.

پورشه 962C حاضر در ویدئو مقام هشتمی مسابقات لمان سال 1988 را کسب کرده و در پیست‌های مهمی همچون هاکنهایم آلمان و هونگارو رینگ مجارستان حضور داشته است. از آنجایی که با یک خودروی مسابقه‌ای طرف هستیم بنابراین راندن آن در شهر سختی‌های خاص خودش را دارد. مجری برنامه می‌گوید فرمان خودرو سنگین است و شعاع گردش افتضاحی دارد و همچنین خبری از میدان دید عقب نیست. BBM اسپرت سیستم کنترل کشش را به پورشه افزوده است تا راندن آن راحت‌تر باشد. البته انتقال قدرت 750 اسب بخار به چرخ های عقب خودرویی با وزن مشابه مزدا میاتا باعث می‌شود کوچک‌ترین اشتباه به معنی تصادفی سنگین باشد!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.