پورشه در حال آمادهسازی نسخهٔ جادهای هایپرکار مسابقهای لمان ۹۶۳ LMDh است که با پیشرانهٔ V8 تولید خواهد شد و اساساً خودرویی مسابقهای برای جاده خواهد بود.
پنجاه سال پس از خلق نسخه جادهای پورشه ۹۱۷، این خودروساز آلمانی بار دیگر در حال کار روی یک خودروی مسابقهای برای جاده است که ۹۶۳ RSP نام دارد. این خودرو قرار است بهزودی در مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۵ رونمایی شود. یک ماه پیش، پورشه در ویدئویی در مورد ۹۱۷ جادهای دههٔ ۷۰، از یک هایپرکار جادهای که ظاهراً بر اساس خودروی لمان ۹۶۳ LMDh ساخته شده بود رونمایی کرد و اکنون که تنها چند هفته تا مسابقهٔ لمان ۲۰۲۵ باقیمانده، با انتشار تیزر دیگری، نام این خودرو را فاش کرده است. پورشه در این ویدئو مراحل ساخت این خودروی را به نمایش گذاشته است و شاهد فرآیندهای دقیق مانند سمباده کاری پانلهای فیبر کربنی، آمادهسازی تزئینات داخلی، رنگآمیزی بدنه و نصب نشان پورشه هستیم. در پایان هم نشان ۹۶۳ RSP روی چیزی میبینیم که به نظر میرسد نوار LED بین چراغهای عقب باشد.
پورشه این هایپرکار را «خودرویی منحصربهفرد که با دقت و توجه به جزئیات در هر نقطه ساخته شده» توصیف کرده است. عنوان ویدئو هم «پورشه ۹۶۳ RSP: جاده بهسوی لمان از اینجا آغاز میشود» است که به امکان رانندگی این خودرو در خیابانها اشاره دارد. در نام ۹۶۳ RSP، حروف RS مخفف Racing Sport است اما حرف P همچنان مبهم باقیمانده است. آیا به معنای Prototype است؟ یا شاید به خود Porsche اشاره دارد؟ پاسخ دقیق هنوز مشخص نیست، اما این نامگذاری جذابیت خاصی به پروژه بخشیده است.
تبدیل یک خودروی مسابقهای مدرن مانند ۹۶۳ LMDh به نسخهای جادهای چالشی بزرگ است. این خودروها با پیشرانههای هیبریدی پیچیده و ولتاژ بالا طراحی شدهاند که برای کار کردن نیاز به تیمهای مهندسی تخصصی دارند. ارتفاع بسیار پایین خودرو برای بهینهسازی چسبندگی مکانیکی و آیرودینامیکی و تفاوت استانداردهای ایمنی مسابقهای با خیابانی، این پروژه را دشوارتر میکند. پیشرانه V8 استفادهشده در ۹۶۳ نیز هرچند از موتور پورشه ۹۱۸ اسپایدر گرفته شده اما برای مسابقات کاملاً بازطراحی شده و برای استفاده خیابانی نیاز به تغییرات گسترده دارد. بااینحال، پورشه سابقه درخشانی در چنین پروژههایی دارد. ۹۱۱ GT1 جادهای در دههٔ ۹۰ نمونهای موفق از این دستاوردهای پورشه بود که طرفداران بسیاری پیدا کرد و ۹۶۳ RSP هم میتواند همان مسیر را ادامه دهد.
اردوان
۱۰ خرداد ۱۴۰۴یعنی خدا میدونه چی میخواد بده بیرون که قطعا کنار W1 و F80 میشینه ولی طبق تیزر ها خیلی شکلو شمایل 917 رو داره.
amirkhanzadeh
۱۱ خرداد ۱۴۰۴مگه بده
917 عشقه و عسله
amir
۱۰ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم رقیب شایسته ای برای فراری f80 و مکلارن w1 باشه
مازیار
۱۰ خرداد ۱۴۰۴به به پیشرانه V8
بیا که دیگر وقت است
آرش
۱۰ خرداد ۱۴۰۴بیا که ضلع سوم مثلث معروف فراری پورشه مک لارن کامل بشه نبرد مثلث معروف با چند ضلعی بوگاتی مرسدس آستون مارتین کونیخ زگ پاگانی لامبورگینی
yektachafi
۱۰ خرداد ۱۴۰۴پورشه در حال پخت و پز..
𝐀𝐥𝐢
۱۰ خرداد ۱۴۰۴خیلی مشتاقم زودتر ببینمش
R@min
۱۰ خرداد ۱۴۰۴بنظر با یه پروژه دم دستی برنامه هایپرکار فعلا کنسل کردن. سیستم مارکتینگ پورشه هم بررسی کنیم اواخر ۲۰۲۶ و اوایل ۲۰۲۷ GT2RS میاد و این وسطم چند تا مدل الکتریکی دارن که احتمالا حداقل تا ۲۰۲۹ خبری نباشه یا اصلا کلا لغو شده.
Scuderia Ferrari
۱۰ خرداد ۱۴۰۴طوفانی در راه هست ….
Hf capri
۱۰ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم بتونه جانشین خوبی برای 917 باشه
ممد
۱۰ خرداد ۱۴۰۴پس میشن xچی میشه؟
JDM سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۴پدال درگ کوروت ZR1 جدید و فراری sf90 و لامبورگینی روئلتو رو بذار
دیروز هاگرتی منتشر کرد
Nismo
۱۰ خرداد ۱۴۰۴علاوه بر اینا توی تست های جدید شتاب هم کوروت موفق به ثبت شتاب 2.2 شده که سریعترین ماشین دیفرانسیل عقب تاریخ شده
JDM سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اسپویل نکن مرد مومن
همه چی رو لو دادی
Scuderia Ferrari
۱۰ خرداد ۱۴۰۴قصد جنجال ندارم ولی تبلیغ بزرگی برای کوروت بود
اهل فن تماشا کنن و نظر بدن ….
دوستانی که تعصبی نظر میدن اول کلیپ رو نگاه کنن و بعد کمی فکر کنن چون این معادله خیلی راحت حل شدنیه
JDM سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۴راحت باش داداش حرفتو بزن برند متعلق به بابا ننه من نیست که بخوام زمین و زمان و بشکافم صرفاً چون موضوع داغی بود مطرح کردم البته که سه تاشون و دوست دارم
پدال پستش کرد نظرمو کامل میدم اگر دوست داشتی بخون
R@min
۱۰ خرداد ۱۴۰۴داداش اگر راجب لانچ کنترلش اطلاعات داری هم بگو، چطوری با ۱۱۰۰ نیون گشتاور زیر ده زد با یه محور اونم آسفالت جاده ؟؟؟ اصلا ۹.۵ کار اند درایو پرام ریخت حتی هرزگردی هم نداشت.
JDM سابق
۱۰ خرداد ۱۴۰۴@R@min
R@min@
حاجی من ر….م دیدمش
خودشون موقع معرفی گفتن درسته ۱۰۰۰ اسبه ولی جوری اپتیمایزش کردیم که بتونه از تمام قدرتش استفاده کاملو بکنه ولی بازم بی اعتنا بودم نسبت به گفتشون
صادقانه بگم موقعی که معرفی شده بود اصن فکر نمیکردم تو ۴۰۰ متر sf90 رو بزنه
هم سنگین تره هم AWD نیست
Scuderia Ferrari
۱۰ خرداد ۱۴۰۴دلم میخواد واضح تر حرف بزنم و چندتا سوال بپرسم
۱. چرا درگ یکبار برگزار شد و تایمی اعلام نشد
۲. چطور کوروت RWD از SF90 استراداله AWD از همون شروع درگ جلو میفته
۳. چطور میشه هرزگردی SF90 استراداله با وجود AWD بودنش بیشتر از کوروت هست ؟؟
تفاوت راننده ها و اینکه چرا جا به جا نشدن دوباره برگزار کنن
۴. درگی ندیدم که روئلتو بیاد SF90 استراداله رو شکست بده
۵. تایم اعلامی کوروت در این مجله فقط ۰.۲ ثانیه با 296GTB فاصله داشت و سریع تر بود بنابر این SF90 استراداله بیش از ۰.۴ ثانیه از کوروت در ۴۰۰ متر کندتره !!😂😂
حتی با وجود نسبت قدرت به وزن نزدیک هم نمیشه گفت کوروت ZR1 از حالت سکون حریف SF90 استراداله با اون لانچ های ویرانگر و رکوردهای زیر ۹.۶ میشه
راستش این درگ رو باور نمیکنم و باید منتظر درگ های جدیدتر باشیم که به حقیقت نزدیک تر باشن
Nismo
۱۰ خرداد ۱۴۰۴jdm
فراری رو بیخیال
شتاب این ماشین با شیرون 1600 اسبی AWD برابره
با وجود 600 اسب قدرت کمتر و تک دف
به قول خارجی ها Mind blowing
سوشیانت
۱۰ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز شتاب کوروت ۲.۳ فراری اس اف ۹۰ ۲.۵ هست طبیعی هست که کوروت جلو بیوفته و خب واقعا هم عجیبه که با دف عقب و بدون سیستم هیبرید شتابش بیشتره
Nismo
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اسکودریا: این زجه زدن ها دیگه فایده نداره
موضوع یه دونه درگ و دوتا رولینگ نیست
بحث بحثِ تکرار تاریخه. اتفاقی که هر دههست داره میفته
تحقیر فراری توسط کوروت! دقت کن نمیگم شکست دادن میگم تحقیر
چون این کوروته که با قیمت و قدرت کمتر و بیادعا جلو فراری و لامبو وایساده
C8 نسخه 296 رو پیچید
C7 نسخه پیستا رو
C6 نسخه 599 رو
C5 نسخه تستاروسا رو
نبردی که نتیجش همیشه واضح بوده
حالا برید به افتخاراتتون توی فرمول یک بنازید چون اونجا کوروتی نیست که تحقیرتون کنه
Nismo
۱۰ خرداد ۱۴۰۴Rip Ferrari
Vette
۱۰ خرداد ۱۴۰۴با درگ کاری ندارم
ولی کار اند درایور تونست شتاب ۲.۲ رو ثبت کنه باهاش
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴اگه میتونی لینکشو بزار ببینیم پدال که هنوز هیچ….
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴خدارا صد هزار مرتبه شکر که برقی نیست
به زودی پورشه به این مقایسه اضافه میشه :
https://www.pedal.ir/ferrari/ferrari-f80-vs-mclaren-w1/
Hf capri
۱۰ خرداد ۱۴۰۴فکر نمی کنم این ماشین بیشتر یک ماشین مسابقست و نمیشه با اون ها مقایسه بشه.
amir-mr
۱۰ خرداد ۱۴۰۴…King is back
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ خرداد ۱۴۰۴پدال این چرت و پرتهای رو ول کن برو ببین دیشب چه خبر بوده zr1 اینجا اونجا همه جا جذابترینش هم تو برنامه هاگرتی بود یه پوستی از فراری و لامبورگینی کند که بیا و ببین
Cadillac-V
۱۰ خرداد ۱۴۰۴ای جان چخبر بوده دیشب لینکشو بدین ببینیم پدال جان چرا پیشینیانی نمیکنی لطفاً بزار خبرو ببینیم
Mr wrong
۱۰ خرداد ۱۴۰۴امیدوارم وقتی اومد واکنشم بهش مث w1 و f80 نباشه
چون پورشه س خیلی اطمینان دارم اینطور نمیشه
رامتین
۱۰ خرداد ۱۴۰۴بنظرم شاهکاری خلق خواهد شد.
hosen
۱۰ خرداد ۱۴۰۴حس میکنم از f80 و w1 خفن تره
Mr wrong
۱۰ خرداد ۱۴۰۴منم همین حس رو دارم و خودم فَن فراری ام اما بدون تعصب بیجا فراری واقعا خراب کرد
هرچقدر هم عملکرد خیره کننده ای ارائه بده نه موتورش دوس داشتنیه نه طراحیش چشم نوازه
AC
۱۰ خرداد ۱۴۰۴با کسب اجازه از علی آقا نوا،
مرحبا کاربراتور چهار دهنه
مرحبا دلکو چدنی
مرحبا فنر شمش عقب
خلاصه مرحبا به گاری های قدیمی
😂😁
AC
۱۰ خرداد ۱۴۰۴با کسب اجازه از علی آقا نوا،
مرحبا کاربراتور چهار دهنه
مرحبا دلکو چدنی
مرحبا فنر شمش عقب
خلاصه مرحبا به گاری های قدیمی
😂😁